EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Belgie verslaan is op papier gewoon te gemakkelijk. Zet hoog en veel druk en de Belgen zijn nergens want onze achterlijn kan voor geen meter uitvoetballen zonder te flateren.

Want zelfs bij de opbouw is een bal in 1 tijd spelen is teveel gevraagd, laat staan wanneer het moet. taktiek? De bal gewoon richting lukaku pegelen die dan op een eiland staat in de hoop dat er is een goede bal valt voor een counter nadat lukaku hem blind heeft gekopt. Daar op rekenen was het hele plan van de Belgen bij elke match tegen een ploeg die niet san marino niveau heeft.

De Italianen (en de rest van de wereld) die met een iets degelijke ploeg speelt, die maken daar natuurlijk makkelijk gebruik van.

Voor een niet-topploeg die bovenstaand trukje uitvoert, mislukt dit meestal nog, omdat de Belgen dan door individueel talent, alsnog de goal vinden. Maar inderdaad als ze tegen een topploeg spelen, is het andere koek.

Dury geen goede keuze om Martinez op te volgen? lijkt me toch meer tactisch inzicht te hebben en durft ook tegen spelers te zeggen waar het op staat ipv van alles te verbloemen of het niet willen/kunnen zien.

Uhmm, Meunier is nog 'maar' 29 (wordt 30 dit jaar), dus ik zou die nog niet direct afschrijven (quasi de helft vd ploeg is ouder). Is wel redelijk blessuregevoelig, maar enfin.
Misschien kunt ge volgende keer gewoon al beginnen met Saelemaekers te selecteren.. die jonge speelt intussen bij Milan hè.. hebben we ook in ene weg eens wat Grinta tussen de lijnen

Mangala zal onze nieuwe 6 moeten worden, Tielemans op de 8 en dan Kev nog op de 10.
Lukebakio ipv Mertens?

Misschien kunt ge volgende keer gewoon al beginnen met Saelemaekers te selecteren.. die jonge speelt intussen bij Milan hè.. hebben we ook in ene weg eens wat Grinta tussen de lijnen

Mangala zal onze nieuwe 6 moeten worden, Tielemans op de 8 en dan Kev nog op de 10.
Lukebakio ipv Mertens?
Saelemaekers speelt rechtsmidden met een back achter zich. Eens inzake de grinta.

Mangala is geen rasechte 6 maar een 8.

En laten we verder niet opeens ons lot in handen van een karrenvracht jongeren leggen. Er zijn ook genoeg spelers die nu al in de selectie zitten die in mooie ploegen spelen en hun kans mogen krijgen. We hebben nog altijd de luxe om nieuwelingen stelselmatig in te passen. Geen nood om terug te katapulteren naar 2010 - 2012.

Saelemaekers speelt rechtsmidden met een back achter zich. Eens inzake de grinta.

En laten we verder niet opeens ons lot in handen van een karrenvracht jongeren leggen. Er zijn ook genoeg spelers die nu al in de selectie zitten die in mooie ploegen spelen en hun kans mogen krijgen. We hebben nog altijd de luxe om nieuwelingen stelselmatig in te passen. Geen nood om terug te katapulteren naar 2010 - 2012.

Lukebakio 24, Mangala 23, Saelemaekers 22. Zo jong is dat ook weer niet.

Wel onervaren, geen van hen heeft ervaring bij de Rode Duivels. Maar ik hoop dat we Mertens en Chadli niet meer zien en hij wat verjonging doorvoert. Ijdele hoop waarschijnlijk.

Hij speelde bij Anderlecht rechtsbuiten, rechtsachter, linksbuiten en zelfs op de 10.
Ik begrijp zelfs niet waarom Vanaken mee is mogen gaan en zo'n gast niet

Je moet idd iets vinden om dergelijke comedie te "bestraffen". Je zou kunnen zeggen, zet ze d'office 2 min aan de kant, maar als je onderuit getrapt wordt door een tegenstander en het doet echt zeer ben je wel ongewild de dupe.

Wanneer ga je dit dan wel of niet gaan toepassen, een waterdicht systeem is sowieso een utopie, maar zelfs een half lek systeem lijkt me al moeilijk.

Bij blessure behandelingen en wissels echt de klok stil zetten (allé of echt goed bijtellen) lijkt me wel haalbaar op zich, omdat het spel dan echt stil ligt.
Ik ben voorstaander van een algemene "stop de klok" regel. In Spanje was er twee seizoenen geleden eens een onderzoek naar. Ik denk dat het er op neer kwam dat van een tweede helft gemiddeld slechts 26 minuten gespeeld worden. In een match in Segunda tussen Tenerife en Lugo werden zelfs maar 16 minuten gespeeld. De ref gaf daarop... 3 minuten blessuretijd.

Gewoon 2 keer een halfuur, en zodra de bal niet in het spel is, leg je de klok stil. Geen blessuretijd. En er wordt afgefloten als de tijd verstreken is, en wanneer de bal de middellijn passeert. Of wanneer de bal in de middencirkel botst, bijvoorbeeld.

Matchen zullen even lang duren als nu, misschien zelfs iets langer, en tijdrekken wordt vrijwel nutteloos. Behalve om de tegenstander uit hun ritme te brengen natuurlijk, maar goed, dat valt wel mee.

Hoe is dat eigenlijk zo mis gegaan met die musonda en die had ook nog broers die goed waren zeker? Want daar hoor je niets meer over terwijl het zo een toptalent was.

En Ethan Hazard? Die de beste zou zijn van de Hazards? Wel nog maar een jaar of 18 maar als die zo goed is..?

Hoe is dat eigenlijk zo mis gegaan met die musonda en die had ook nog broers die goed waren zeker? Want daar hoor je niets meer over terwijl het zo een toptalent was.

En Ethan Hazard? Die de beste zou zijn van de Hazards? Wel nog maar een jaar of 18 maar als die zo goed is..?
Musonda zijn broers waren volgens mij helemaal niet zo goed, maar hijzelf valt van de ene blessure naar de andere. Uiteraard heeft zijn carrière keuze ook niet goed uitgepakt.

Hij speelde bij Anderlecht rechtsbuiten, rechtsachter, linksbuiten en zelfs op de 10.
Ik begrijp zelfs niet waarom Vanaken mee is mogen gaan en zo'n gast niet
Ik ken zijn verleden maar kan zijn niet-selectie wel begrijpen. Voor elke positie die je noemt, kon je genoeg, meer ervaren alternatieven bedenken.

Nu die het niet hebben waargemaakt kan je Saelemaekers wel eens wat meer kansen geven. Maar als rechtsback hoop ik in de toekomst op een fitte Castagne en op de rechtsbuiten zou het ook mijn eerste keuze niet zijn.

zo vond ik Renato Sanchez bij Portugal ook duidelijk een maatje te groot voor Tielemans in de vorige ronde. Maar dat is door geen enkele analist besproken na die wedstrijd.
Ik zou vooral niet te veel conclusies trekken op basis van een wedstrijd. Tielemans heeft er een fantastisch seizoen opzitten bij Leicester en zowat elke supporter daar houdt zijn hart vast dat hij gaat vertrekken naar een absolute topclub. Binnen twee jaar is die jongen gewoon pure wereldklasse, niveau De Bruyne maar dan op zijn positie (6/8).

Ik ken zijn verleden maar kan zijn niet-selectie wel begrijpen. Voor elke positie die je noemt, kon je genoeg, meer ervaren alternatieven bedenken.

Nu die het niet hebben waargemaakt kan je Saelemaekers wel eens wat meer kansen geven. Maar als rechtsback hoop ik in de toekomst op een fitte Castagne en op de rechtsbuiten zou het ook mijn eerste keuze niet zijn.
Je bent er vet mee als je ervaren spelers bijna 1 jaar niet gespeeld hebben (Chadli) of dat ze na de winterstop geen niveau meer haalden (Mertens). Ervaring is 1 maar vorm is voor mij belangrijker na zo’n zwaar seizoen

Ik ben voorstaander van een algemene "stop de klok" regel. In Spanje was er twee seizoenen geleden eens een onderzoek naar. Ik denk dat het er op neer kwam dat van een tweede helft gemiddeld slechts 26 minuten gespeeld worden. In een match in Segunda tussen Tenerife en Lugo werden zelfs maar 16 minuten gespeeld. De ref gaf daarop... 3 minuten blessuretijd.

Gewoon 2 keer een halfuur, en zodra de bal niet in het spel is, leg je de klok stil. Geen blessuretijd. En er wordt afgefloten als de tijd verstreken is, en wanneer de bal de middellijn passeert. Of wanneer de bal in de middencirkel botst, bijvoorbeeld.

Matchen zullen even lang duren als nu, misschien zelfs iets langer, en tijdrekken wordt vrijwel nutteloos. Behalve om de tegenstander uit hun ritme te brengen natuurlijk, maar goed, dat valt wel mee.
Die discussie is er al eens geweest hier trouwens, maar algemene stop de klok zou het wel helemaal om zeep helpen en is praktisch gezien ook heel moeilijk, zoniet onhaalbaar.

Je moet imo ook, zeker voor dergelijke regels, dat op een laag niveau kunnen toepassen. Dat is anders dan een var of doellijn technologie, die puur technische hulp zijn.

Dus je kan dat, in die optiek, enkel als de ref het spel expliciet stil legt en dan kan die zin chrono stil zetten (of een 2e horloge laten lopen :p) , dus bij wissels, blessure behandeling, drankpauzes,...

Bij inworpen, hoekschoppen, vrije trappen,... Is dat veel en veel moeilijker en worden er zeker fouten gemaakt omdat voor dergelijke fases (meestal) geen expliciete go van de ref moet gegeven worden.

Belgie verslaan is op papier gewoon te gemakkelijk. Zet hoog en veel druk en de Belgen zijn nergens want onze achterlijn kan voor geen meter uitvoetballen zonder te flateren.
Wij hebben nochtans wel de spelers met uitvoetballend vermogen hoor. Maar elk land heeft daar gewoon last mee wat ook niet onlogisch is

Lukebakio ipv Mertens?

Deze op de 6 :)

Die discussie is er al eens geweest hier trouwens, maar algemene stop de klok zou het wel helemaal om zeep helpen en is praktisch gezien ook heel moeilijk, zoniet onhaalbaar.

Je moet imo ook, zeker voor dergelijke regels, dat op een laag niveau kunnen toepassen. Dat is anders dan een var of doellijn technologie, die puur technische hulp zijn.

Dus je kan dat, in die optiek, enkel als de ref het spel expliciet stil legt en dan kan die zin chrono stil zetten (of een 2e horloge laten lopen :p) , dus bij wissels, blessure behandeling, drankpauzes,...

Bij inworpen, hoekschoppen, vrije trappen,... Is dat veel en veel moeilijker en worden er zeker fouten gemaakt omdat voor dergelijke fases (meestal) geen expliciete go van de ref moet gegeven worden.
Lijkt me eerlijk gezegd wel mee te vallen. Kan toch makkelijk geregeld worden vanuit de VAR? Dan zal er wel een manier gevonden kunnen worden om de tijd te communiceren naar de spelers. Ook al moet er geen expliciete go gegeven worden voor sommige fases, het is toch eenvoudig om te weten wanneer de bal in spel is en wanneer niet?

Er worden nu ook al gigantische fouten gemaakt door refs ivm blessuretijd. Zeker in Spanje. Daar mag je de ganse tweede helft tijdrekken, worden er 4 minuten bijgeteld, waarin er nog meer tijdgerokken wordt, en dan fluiten ze stipt af na 94 minuten. Tenenkrullend vind ik dat.

Het alternatief is dat de refs hun verstand gebruiken en tijdrekken effectief afstraffen, door als het nodig is 15 minuten bij te tellen. En als er in de blessuretijd zelf ook tijd verspild wordt, dan nog eens 5 minuten erbij. Maar dat zal zeker al niet gebeuren.

Laatst bewerkt:

Onze sportjournalisten zijn toch echt onnozelaars. Je hoort er gans het toernooi geen slecht woord van, en nu na de uitschakeling durven ze pas hun kar te keren. Als je dat vergelijkt met Nederland...

En waarom is een klok die wordt stilgelegd moeilijk op een lager niveau?

Van mij moet je zeker niet bij alles de klok stilleggen. Bij sommige zaken is de tijdswinst marginaal. Bij die fictieve blessures ga je soms toch al rap naar 3 minuten. En zulke zaken kan je niet controleren.

Ik snap echt niet hoe refs daar zo een soep van kunnen maken, met hun gigantische horloge aan hun pols. Met een grote klok die wordt stilgelegd is er op zijn minst als transparantie.

Onze sportjournalisten zijn toch echt onnozelaars. Je hoort er gans het toernooi geen slecht woord van, en nu na de uitschakeling durven ze pas hun kar te keren. Als je dat vergelijkt met Nederland...
Met hetgeen in't vet staat ben ik het wel eens. Het niveau ligt niet altijd even hoog. Maar dit is een fout voorbeeld imo.

De Duivels worden uitgeschakeld en Martinez wilt het niet komen uitleggen. Toch normaal dat daar commentaar op komt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan