EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lol, ik was een artikel aan het lezen over Ronaldo en er stond iets in over zijn ploegmaat bij Juventus genaamd 'Daouda Peeters', nog nooit van gehoord maar de achternaam klonk me te Belgisch dus ik had hem eventjes gegoogled. Nog maar 22 jaar en speelt in het A-team met Ronaldo, waarom dat Martinez dan zo een spelers niet klaarstoomt voor het EK of WK, dunno...
Hij heeft welgeteld 14 minuten gespeeld in de Serie A, en er zou interesse zijn van Zulte Waregem om hem te kopen.

Hoe is dat eigenlijk zo mis gegaan met die musonda en die had ook nog broers die goed waren zeker? Want daar hoor je niets meer over terwijl het zo een toptalent was.

En Ethan Hazard? Die de beste zou zijn van de Hazards? Wel nog maar een jaar of 18 maar als die zo goed is..?
Zelfde situatie met Januzaj, Bakkali, Bogonda, Dimata,...Origi en Batshuayi, die wel al wat gepresteerd hebben tijdens absolute topwedstrijden (zowel club als RD), zitten nu ook al 2 jaar in een carrièredip. Wat mij betreft tijd om De Ketelaere, Saelemakers, Onana en Vanheusden in te brengen. Daarnaast moet Martinez ook eens bepalen welke rol hij voor Praet, Benteke, Trossard en Vanaken ziet in het team. Met Castagne en Meunier op rechts komen we nog wel een tijdje toe, actieve zoektocht naar een speler voor op links wordt ook wel eens tijd.

Ja Carrasco moet wel echt iets ferm stout gedaan hebben om uit zijn lijst-van-15 gevallen te zijn :wtf:
Hij moest Doku komen vervangen alleen hield die het 90min vol wat Martinez niet verwacht had.

Hoe dat je dat niet kan verwachten snap ik niet die speelt meestal 90min bij Rennes ook en het is niet dat hem verdedigend zoveel deed

Zelfde situatie met Januzaj, Bakkali, Bogonda, Dimata,...Origi en Batshuayi, die wel al wat gepresteerd hebben tijdens absolute topwedstrijden (zowel club als RD), zitten nu ook al 2 jaar in een carrièredip. Wat mij betreft tijd om De Ketelaere, Saelemakers, Onana en Vanheusden in te brengen. Daarnaast moet Martinez ook eens bepalen welke rol hij voor Praet, Benteke, Trossard en Vanaken ziet in het team. Met Castagne en Meunier op rechts komen we nog wel een tijdje toe, actieve zoektocht naar een speler voor op links wordt ook wel eens tijd.
Bij Musonda, Bakalli en Dimata hebben blessures natuurlijk hun carrière naar de knoppen geholpen. Er waren uiteraard foute clubkeuzes, maar als die fit waren gebleven hadden die wel nog hun meerwaarde kunnen hebben.

Bij Origi en Batsman zijn het dan vooral hun clubkeuzes die hun carrière momenteel hypothekeren, al speelt geld daar natuurlijk ook een rol. Batsman 6,5miljoen per jaar?

Januzaj zijn carrière wordt dan weer verkeerdelijk in dezelfde categorie van Musonda gestoken. Terwijl Januzaj wist te slagen bij Man United. Bij momenten mooie dingen laat zien bij Sociedad, en binnenkort terug naar de premier league zou keren.

Met hetgeen in't vet staat ben ik het wel eens. Het niveau ligt niet altijd even hoog. Maar dit is een fout voorbeeld imo.

De Duivels worden uitgeschakeld en Martinez wilt het niet komen uitleggen. Toch normaal dat daar commentaar op komt?

Hoe lezen jullie het volgende?
Dat Martinez geen persmoment meer gaat hebben over de uitschakeling en/of dat ze vanuit de voetbalbond niets officieel meer gaan laten weten over Martinez zijn toekomst?
Dat eerste zou ik wel heel straf vinden.

Het vizier op de toekomst... mét Roberto Martinez. Voor het eerst reageert Peter Bossaert, CEO van de voetbalbond, op de uitschakeling van de Rode Duivels tegen Italië. "Er is geen enkele reden om de staff te wijzen."

Sinds de nederlaag tegen Italië afgelopen vrijdag reageerde nog niemand van de Belgische voetbalbond op de uitschakeling. Ook het geplande persmoment met bondscoach Roberto Martinez van gisteren werd afgeblazen.

In een gesprek met onze redactie spreekt CEO Peter Bossaert voor het eerst. "Morgen beginnen we al aan de voorbereiding voor de wedstrijden in september en oktober", klinkt het. "Roberto Martinez is daar bij. Er volgt geen officieel communicatiemoment meer, maar er is geen enkele reden om de staff te wijzigen."

"Ik heb ook niet het gevoel dat Martinez zelf zou opstappen", gaat Bossaert verder. "Ik weet waar de stemmingmakerij vandaan komt, maar er is momenteel geen enkel probleem met Martinez. Een echte evaluatie zal er niet komen, want zoals in elk goed functionerend bedrijf heerst er bij de voetbalbond een cultuur van permanente evaluatie."

https://sporza.be/nl/2021/07/04/ceo...rtinez-uit-er-is-geen-probleem~1625415681389/

Ik blijf erbij, waren we eruit gegaan tegen Japan op het WK, wat perfect gekund had en enkel door blind geluk vermeden kon worden, dan was het palmares van Wilmots op grote tornooien zowaar beter geweest dan dat van Martinez... Als je puur naar de resultaten kijkt.

Ach ja, dan gaan we volgend jaar op het WK er waarschijnlijk ook weer uit in de achtste finales of kwartfinales, en kan iedereen weer zeggen dat de Duivels gewoonweg niet goed genoeg zijn in vergelijking met de toplanden, want die hebben uiteraard allemaal 11 absolute sterspelers in hun basis staan. Sure. Tussenin kunnen we de Nations League ook nog eens te grabbel gooien.

En hij moet het niet eens komen uitleggen. Niet te geloven.

Carrasco, Mertens, Chadli, Doku, Dendoncker, Praet, Meunier (mag je toch meetellen, zelfs als Castagne niet gekwetst was had die ingevallen) en in de verdediging ook Denayer en Boyata specifiek ingezet.

Ambetantste vind ik dan eigenlijk dat hij niet-binnen-de-15 Praet heeft gebracht ipv wel-binnen-de-15 Carrasco, dus het argument overtuigt mij toch niet echt.
Het rekensommetje is nu moeilijker te maken door blessures dan in Rusland, maar toch vlug een poging (eigen mening, dus verschil gerust) gedaan omdat ik dat Excelletje toch al had gemaakt:

hj1jkta.png

In 2018 was het simpel, de minuten van de derde nutteloze groepsmatch buiten beschouwing gelaten als laatste kolom:
  • Boyata speelde door blessure Kompany
  • Chadli/Dembele namen Meunier zijn minuten over tegen Frankrijk wegens schorsing.
Dan eindigen we op 7 van de 20 "ongebruikt" als ik die minuten op die manier aanpas =13

In 2020 is het dus puzzelen door blessures (rode kruisjes), de minuten van de derde nutteloze groepsmatch buiten beschouwing gelaten als laatste kolom:
  • Dendoncker krijgt Witsel zijn minuten als die fysiek niet kan spelen (nul minuten samen op het veld),
  • Carrasco/Doku krijgen Hazard zijn minuten als die fysiek niet kan spelen (vijf minuten samen op het veld),
  • Mertens zijn minuten lopen ook redelijk gelijk met de blessures van De Bruyne (21 minuten samen op het veld).
  • Boyata komt IMO ook door de twijfel aan Vermaelen zijn fysiek, zoals bij Kompany (veertien minuten samen op het veld, door blessure Vertonghen)
  • Castagne/Meunier is moeilijk in te schatten, dat Meunier eraf moet tegen Italië is geen goed teken op dat vlak ... maar goed, da's gissen.
Dan eindigen we op 10 van de 23 "ongebruikt" als ik die minuten op die manier aanpas = 13

Zonder die blessures zie ik geen verschil eigenlijk, vooral die minuten samen op het veld verraden dat toch. Enige dat hier tegen inging was Doku starten in plaats van Carrasco volgens het patroon, maar ook dat was net zoals tegen Frankrijk met Chadli of Dembele (weet ik niet meer exact) door blessure van Meunier ook een verrassing. Dit versterkt gewoon mijn Ruslandgevoel deel twee.

Ik vind het vooral wraakroepend dat hij er tien minuten voor tijd niet gewoon een centrale verdediger afhaalt en Benteke voorin dropt. Dan kunt ge perfect gewoon lange bal/blinde voorzetten beginnen trappen, met hem en Lukaku voorin zullen de duels wel regelmatig gewonnen worden.

Ik vind het vooral wraakroepend dat hij er tien minuten voor tijd niet gewoon een centrale verdediger afhaalt en Benteke voorin dropt. Dan kunt ge perfect gewoon lange bal/blinde voorzetten beginnen trappen, met hem en Lukaku voorin zullen de duels wel regelmatig gewonnen worden.
Dat vind ik ook onbegrijpelijk. En vooral dat Benteke in de 95ste minuut klaarstond. Dat krijg je toch niet uitgelegd.

Dat vind ik ook onbegrijpelijk. En vooral dat Benteke in de 95ste minuut klaarstond. Dat krijg je toch niet uitgelegd.
Meer zelfs, je hebt die corner op het einde... Waarom komt hij er dan gewoon niet in?

Idd, dat met Benteke, dat kan je echt niet uitgelegd krijgen. Heeft ie ook nog eens de persconferentie geannuleerd (of whatever), dus gaan we die uitleg ooit horen ik betwijfel dat ten zeerste, en wie gaat hem dat durven vragen.

Ik kan Martinez wel hebben, maar er zijn gebreken, dat is duidelijk, en ja het Benteke verhaal en Praet inbrengen terwijl je een fitte Carrasco hebt lopen die basisspeler was bij de kampioen van Spanje, die als ik het goed gehoord heb zelfs opgewarmd was (of toch bezig is of was) zijn hallucinant zwak gecoached, dat is duidelijk.

Ik blijf erbij, waren we eruit gegaan tegen Japan op het WK, wat perfect gekund had en enkel door blind geluk vermeden kon worden, dan was het palmares van Wilmots op grote tornooien zowaar beter geweest dan dat van Martinez... Als je puur naar de resultaten kijkt.
"Blind geluk" is toch wel sterk overdreven hoor. Ok, we kwamen 2-0 achter, maar we hebben daarna kansen genoeg gekregen en een kwartier voor tijd stond het al 2-2, dus 't is niet dat we qua "aantal minuten nog te spelen" op het randje van de uitschakeling stonden.
Onder Wilmots hebben we geen enkele eindronde wedstrijd tegen een "grote" ploeg gewonnen, onder Martinez 3 (Engeland, Brazilië, Portugal). Verschil lijkt me toch wel duidelijk hoor.

Martinez heeft geblunderd deze match , zover is duidelijk. Een uitleg is het minste wat je de fans verschuldigt bent . Nu blijft het gewoon gissen , zijn er issues met een Carrasco,Trossard ? We weten het niet.

Daarnet Toby Alderweireld tegengekomen op de fiets in m'n boerendorp in Limburg. Als ik zoveel centen had en net een EK erop had zitten dan zat ik precies wel ergens anders dan hier :unsure:

Schoon madam wel.

"Blind geluk" is toch wel sterk overdreven hoor. Ok, we kwamen 2-0 achter, maar we hebben daarna kansen genoeg gekregen en een kwartier voor tijd stond het al 2-2, dus 't is niet dat we qua "aantal minuten nog te spelen" op het randje van de uitschakeling stonden.
Onder Wilmots hebben we geen enkele eindronde wedstrijd tegen een "grote" ploeg gewonnen, onder Martinez 3 (Engeland, Brazilië, Portugal). Verschil lijkt me toch wel duidelijk hoor.
Ik zou hier kunnen discussiëren, maar heeft weinig zin, denk ik. Ik denk dat het belang van een goede coach gewoon enorm onderschat wordt.

Je weet toch dat als we winnen, dat het met geluk is, maar als we verliezen zijn we tactisch overklast!

Met een betere coach hadden we gewonnen tegen de Italianen. We spelen nog altijd hetzelfde saaie kakvoetbal dat we al sinds Wilmots spelen. Wat opzij passen, en balbezit houden en hopen dat De Bruyne, Hazard of Lukaku in vorm zijn en eens magie uit hun voeten toveren.

Kijk eens naar andere ploegen, waar mindere spelers uitblinken ondanks dat die nog niet een tiende aan talent hebben van wat wij op het veld kunnen zetten.

Martinez is te zwak en leeft altijd in angst, weg ermee en tijd om aanvallender te gaan voetballen. Dit soort verdedigend traag tempo voetbal heeft ons niets opgeleverd, integendeel. Allemaal saaie kakwedstrijden waar we wel winnen maar nooit prijzen pakken en waarvan je niet echt warm loopt.

Ook enorm stil op de meeste RD hun social media na het verlies. Zegt genoeg over hoeveel het hun kan schelen.
Denk dat KDB wel niet content zal zijn. En zitten spelen met een scheur...
Maar het merendeel zal hun slaap er niet voor laten nee.
Wel chapeau voor Witsel na zijn blessure er direct al de matchen spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan