EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met hetgeen in't vet staat ben ik het wel eens. Het niveau ligt niet altijd even hoog. Maar dit is een fout voorbeeld imo.

De Duivels worden uitgeschakeld en Martinez wilt het niet komen uitleggen. Toch normaal dat daar commentaar op komt?
Tuurlijk. Maar ze zijn veel te braaf zolang de resultaten goed zijn.
 
En waarom is een klok die wordt stilgelegd moeilijk op een lager niveau?

Van mij moet je zeker niet bij alles de klok stilleggen. Bij sommige zaken is de tijdswinst marginaal. Bij die fictieve blessures ga je soms toch al rap naar 3 minuten. En zulke zaken kan je niet controleren.

Ik snap echt niet hoe refs daar zo een soep van kunnen maken, met hun gigantische horloge aan hun pols. Met een grote klok die wordt stilgelegd is er op zijn minst als transparantie.
Welja, je zegt het zelf, niet bij alles stilleggen, enkel bij fases waar de scheids echt zelf het spel letterlijk stil legt.
Imo horen vrije trappen daar bijvoorbeeld niet bij. Gewoon al door het feit dat je soms snel geeft en die dan moet overgedaan worden om één of andere reden. In zo'n gevallen start "iemand" wrs de tijd opnieuw, dan moet dan teruggezet worden,... Op die manier gaat er nóg meer tijd verloren, en vooral breek je het ritme nog meer.

Daarom, gewoon voor bepaalde zaken die echt "hard" zijn de klok stilzetten, zoals jij ook aanhaalt, dat lijkt me haalbaar, op alle niveau's.
 
Je bent er vet mee als je ervaren spelers bijna 1 jaar niet gespeeld hebben (Chadli) of dat ze na de winterstop geen niveau meer haalden (Mertens). Ervaring is 1 maar vorm is voor mij belangrijker na zo’n zwaar seizoen
Het één sluit het ander niet uit. De keuzes die Martinez gemaakt heeft zijn in zijn gezicht ontploft.

Ik kon en kan nog steeds zijn argumenten om Chadli te selecteren volgen, maar ik zou het zelf, al was het maar om zijn medische voorgeschiedenis, niet gedaan hebben.

Mertens zijn selectie vond ik perfect verdedigbaar. Dat wil niet zeggen dat hij steeds moest spelen, zeker niet nadat de groepsfase duidelijk had gemaakt dat hij het niet meer ging brengen.

Mijn aanvoelen is dat Chadli een definitief afgelopen verhaal is, ook voor Martinez als die blijft. Mertens enkel als hij dat zelf zo aanvoelt.
 
Ik zou vooral niet te veel conclusies trekken op basis van een wedstrijd. Tielemans heeft er een fantastisch seizoen opzitten bij Leicester en zowat elke supporter daar houdt zijn hart vast dat hij gaat vertrekken naar een absolute topclub. Binnen twee jaar is die jongen gewoon pure wereldklasse, niveau De Bruyne maar dan op zijn positie (6/8).
Inderdaad.

Ook niet vergeten dat Tielemans het meest uitblinkt als die gesteund wordt door een fysiek beest dat hem ontlast. Ons fysiek beest was Witsel die het afgelopen half jaar moest revalideren.

Martinez met z'n partnerships had dat moeten oplossen. Tielemans zijn EK was zwak, maar verder ook gewoon logisch na zo'n druk seizoen en met voorgaande in het achterhoofd.
 
Het één sluit het ander niet uit. De keuzes die Martinez gemaakt heeft zijn in zijn gezicht ontploft.

Ik kon en kan nog steeds zijn argumenten om Chadli te selecteren volgen, maar ik zou het zelf, al was het maar om zijn medische voorgeschiedenis, niet gedaan hebben.

Mertens zijn selectie vond ik perfect verdedigbaar. Dat wil niet zeggen dat hij steeds moest spelen, zeker niet nadat de groepsfase duidelijk had gemaakt dat hij het niet meer ging brengen.

Mijn aanvoelen is dat Chadli een definitief afgelopen verhaal is, ook voor Martinez als die blijft. Mertens enkel als hij dat zelf zo aanvoelt.
Welke argumenten ivm Chadli? Dat hij polyvalent is? Idd kan op meerdere plaatsen slecht spelen en is iedere paar matchen geblesseerd als er iets van intensiteit wordt verwacht van hem. Dit seizoen startte hij amper 10 wedstrijden in Turkije, was veel geblesseerd. Ook het seizoen bij Anderlecht was hij geen topper. Dus ik zie geen enkel argument om hem te selecteren ipv andere die dit seizoen bewezen hebben een stuk beter te zijn dan Chadli

Ivm Mertens: Dat je hem selecteert, kan ik nog ergens begrijpen maar zijn seizoen was ook niet goed. Als je dan zijn zwakke prestaties ziet tegen Rusland en Denemarken, dan kan je het toch niet begrijpen dat hij nog zoveel speeltijd krijgt tegen Portugal. Waar hij opnieuw faalt en toch krijgt hij opnieuw zijn kans tegen Italië. Dit is niet te verklaren tenzij je geen alternatieven hebt, maar die waren er wel. Mocht dit er in september opnieuw bijzijn zou dit wel een kaakslag zijn voor de "jongeren" die gewoon beter spelen op dit moment
 
Welke argumenten ivm Chadli? Dat hij polyvalent is? Idd kan op meerdere plaatsen slecht spelen en is iedere paar matchen geblesseerd als er iets van intensiteit wordt verwacht van hem. Dit seizoen startte hij amper 10 wedstrijden in Turkije, was veel geblesseerd. Ook het seizoen bij Anderlecht was hij geen topper. Dus ik zie geen enkel argument om hem te selecteren ipv andere die dit seizoen bewezen hebben een stuk beter te zijn dan Chadli

Ivm Mertens: Dat je hem selecteert, kan ik nog ergens begrijpen maar zijn seizoen was ook niet goed. Als je dan zijn zwakke prestaties ziet tegen Rusland en Denemarken, dan kan je het toch niet begrijpen dat hij nog zoveel speeltijd krijgt tegen Portugal. Waar hij opnieuw faalt en toch krijgt hij opnieuw zijn kans tegen Italië. Dit is niet te verklaren tenzij je geen alternatieven hebt, maar die waren er wel. Mocht dit er in september opnieuw bijzijn zou dit wel een kaakslag zijn voor de "jongeren" die gewoon beter spelen op dit moment
Martinez zal wel met een bepaalde gedachtegang die personen geselecteerd hebben, alleen is zijn plan gewoon mislukt. Stel je voor dat Chadli zich daar niet blesseert, wie weet was hij wel dé persoon voor de counter (en legde hij iedereen het zwijgen op). Maar die 'als als' zaken ben ik gewoon beu. Ze hebben verloren en het stoort mij faliekant dat ze het zelf precies nog zo erg niet vinden...
 
Martinez zal wel met een bepaalde gedachtegang die personen geselecteerd hebben, alleen is zijn plan gewoon mislukt. Stel je voor dat Chadli zich daar niet blesseert, wie weet was hij wel dé persoon voor de counter (en legde hij iedereen het zwijgen op). Maar die 'als als' zaken ben ik gewoon beu. Ze hebben verloren en het stoort mij faliekant dat ze het zelf precies nog zo erg niet vinden...
Had eigenlijk ook een levensbelangrijke assist kunnen/moeten hebben bij die bal waar Lukaku net niet aan geraakte. Dan had de discussie er plots helemaal anders uitgezien.
 
Martinez zal wel met een bepaalde gedachtegang die personen geselecteerd hebben, alleen is zijn plan gewoon mislukt. Stel je voor dat Chadli zich daar niet blesseert, wie weet was hij wel dé persoon voor de counter (en legde hij iedereen het zwijgen op). Maar die 'als als' zaken ben ik gewoon beu. Ze hebben verloren en het stoort mij faliekant dat ze het zelf precies nog zo erg niet vinden...
Klopt, de gedachtengang van de 15 spelers die op zijn lijst staan. En dan mocht ie er nu nog 11 extra meepakken.
Starten speler 1 tot 11, dan vallen speler 12 tot 15 mogelijks in tijdens de match.
Start speler 13 ipv speler 8, dan krijgt speler 8 een invalbeurt tijdens de match.
Etc. Dat is Martinez zijn gedachtengang. Al sinds 2016.
 
Klopt, de gedachtengang van de 15 spelers die op zijn lijst staan. En dan mocht ie er nu nog 11 extra meepakken.
Starten speler 1 tot 11, dan vallen speler 12 tot 15 mogelijks in tijdens de match.
Start speler 13 ipv speler 8, dan krijgt speler 8 een invalbeurt tijdens de match.
Etc. Dat is Martinez zijn gedachtengang. Al sinds 2016.

Er zijn veel meer dan 15 spelers gebruikt (zelfs los van Finland), dus dat klopt toch niet echt.
 
Lol, ik was een artikel aan het lezen over Ronaldo en er stond iets in over zijn ploegmaat bij Juventus genaamd 'Daouda Peeters', nog nooit van gehoord maar de achternaam klonk me te Belgisch dus ik had hem eventjes gegoogled. Nog maar 22 jaar en speelt in het A-team met Ronaldo, waarom dat Martinez dan zo een spelers niet klaarstoomt voor het EK of WK, dunno...
 
Achteraf gezien, als al het stof gaan liggen is, kan je dit EK toch enkel maar een enorme mislukking noemen. Ik lees/hoor vaak: "had het wat meer meegezeten", sorry maar een goede ploeg heeft niet keer op keer geluk nodig om een wedstrijd te kunnen winnen. We kropen al door het oog van de naald tegen Portugal dankzij geluk (bal op paal bv), dat blijft niet meezitten. Soms moet je ook gewoon op kwaliteit winnen. We gingen eigenlijk al verdiend in de 1/8 eruit gelegen liggen.

Valt veel over te zeggen, maar het is gewoon niet goed genoeg. Werden overklast door Italië (en eigenlijk ook door Portugal).
 
Lol, ik was een artikel aan het lezen over Ronaldo en er stond iets in over zijn ploegmaat bij Juventus genaamd 'Daouda Peeters', nog nooit van gehoord maar de achternaam klonk me te Belgisch dus ik had hem eventjes gegoogled. Nog maar 22 jaar en speelt in het A-team met Ronaldo, waarom dat Martinez dan zo een spelers niet klaarstoomt voor het EK of WK, dunno...
Gebaseerd op wat zou hij Peeters hebben moeten meenemen?
 
Ahja, door blessures van 3 altijd spelende spelers.
Maar anders zijn het telkens dezelfde 15 spelers die spelen.
Carrasco, Mertens, Chadli, Doku, Dendoncker, Praet, Meunier (mag je toch meetellen, zelfs als Castagne niet gekwetst was had die ingevallen) en in de verdediging ook Denayer en Boyata specifiek ingezet.

Ambetantste vind ik dan eigenlijk dat hij niet-binnen-de-15 Praet heeft gebracht ipv wel-binnen-de-15 Carrasco, dus het argument overtuigt mij toch niet echt.
 
Achteraf gezien, als al het stof gaan liggen is, kan je dit EK toch enkel maar een enorme mislukking noemen. Ik lees/hoor vaak: "had het wat meer meegezeten", sorry maar een goede ploeg heeft niet keer op keer geluk nodig om een wedstrijd te kunnen winnen. We kropen al door het oog van de naald tegen Portugal dankzij geluk (bal op paal bv), dat blijft niet meezitten. Soms moet je ook gewoon op kwaliteit winnen. We gingen eigenlijk al verdiend in de 1/8 eruit gelegen liggen.

Valt veel over te zeggen, maar het is gewoon niet goed genoeg. Werden overklast door Italië (en eigenlijk ook door Portugal).
Overklast is een groot woord natuurlijk. Courtois heeft geen bal moeten pakken tegen Italië. Donnadinges daarentegen
 
Carrasco, Mertens, Chadli, Doku, Dendoncker, Praet, Meunier (mag je toch meetellen, zelfs als Castagne niet gekwetst was had die ingevallen) en in de verdediging ook Denayer en Boyata specifiek ingezet.

Ambetantste vind ik dan eigenlijk dat hij niet-binnen-de-15 Praet heeft gebracht ipv wel-binnen-de-15 Carrasco, dus het argument overtuigt mij toch niet echt.
Ja Carrasco moet wel echt iets ferm stout gedaan hebben om uit zijn lijst-van-15 gevallen te zijn :wtf:
 
Overklast is een groot woord natuurlijk. Courtois heeft geen bal moeten pakken tegen Italië. Donnadinges daarentegen

Qua algemeen voetbal was Portugal gewoon ook beter dan ons imo. Wij moeten het hebben van een klasseflits van Thorgan en dan uitbibberen tot het eind. Komen we al goed weg, met al die kansen die Portugal forceerde op het einde. Maar dat goed wegkomen blijft niet duren, want daar was Italië die toch gewoon veel beter en vlotter speelde en combineerde.

Unpopular opinion, maar ik vind de RD echt zwaar overrated. #sorrynotsorry
 
Dat Italie het betere van het spel had, is een feit maar geen kansen en wij hadden die wel. Jammer dat Lukaku choked of we winnen daar gewoon.
Tegen Portugal was het idd bibberen maar das geen schande tegen een ploeg met zoveel aanvallend talent. En dan nog tel ik zo goed als geen uitgespeelde kansen of superreddingen van Courtois
 
Lol, ik was een artikel aan het lezen over Ronaldo en er stond iets in over zijn ploegmaat bij Juventus genaamd 'Daouda Peeters', nog nooit van gehoord maar de achternaam klonk me te Belgisch dus ik had hem eventjes gegoogled. Nog maar 22 jaar en speelt in het A-team met Ronaldo, waarom dat Martinez dan zo een spelers niet klaarstoomt voor het EK of WK, dunno...
Die gast heeft eens 1 match meegedaan met de A-ploeg van Juventus. Dat hij 22 is en er nog nooit van gehoord hebt, zal wel een reden hebben. Zo iemand is niet klaar voor de Rode Duivels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan