EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volledig eens met al jouw analyses hier. Maar over Doku had ik nu toch gedacht dat je gezien zijn evolutie , daar toch je mening al had over herzien tov toen hij nog bij Anderlecht zat.

Die snelheid is idd ongezien. Maar ook die techniek is toch van een uitzonderlijk niveau. En ook gewoon een topmentaliteit. En dat gebrek aan overzicht dat men al te graag aanhaalt wordt ook zwaar overschat. Dit is geen Amuzu, waar dit wel een probleem is. Jeremy Doku is mss wel het grootste talent dat Neerpede al heeft kunnen afleveren, voorlopig. Dat die op zijn 19 al kan uitblinken in de kwartfinale van een EK tegen een stevig Italie zegt voor mij genoeg.

Dat Ansu Fati een groter talent is lijkt mij nu niet echt een schande. Al is het daar natuurlijk hopen dat die blessure zijn evolutie niet teveel afremt.

Goed, ik kan enkel hopen dat Doku blijft evolueren, en zelfs zijn grootste criticasters ooit zal kunnen overtuigen. Want uiteraard is hij er nog niet.

Heb gisteren ook echt mijn best gedaan om niet biased te zijn tov Doku, maar toch vind ik niet dat die nu gisteren zo overtuigend was itt wat velen zeggen. Had wel zijn flank niet mee met Thorgan die ook niet bepaald een back is die constant mee overlaps maakt waardoor hij meer ruimte zou krijgen.

Kan wel een mannetje voorbij natuurlijk door zijn snelheid (en techniek) en die actie dat ie naar binnen komt en over schiet was wel knap. Lokt ook een penalty uit door een goeie actie, maar het was imo nooit penalty.
En je mag wel de vraag stellen als je zijn eerste basisplaats moet geven in deze match, terwijl ervaring van een Carrasco hier mss belangrijker kon zijn en je Doku kon inbrengen als frisse kracht om er over te gaan.

Allé, we moeten blij zijn met zo'n speler hé, en gaat er hopelijk komen, maar dit is nu toch niet van het niveau waarvan je zegt: waauw, wat een speler is dit (al), moet vooral nog heel veel groeien.
Kortom: veel potentieel, maar dat wil niet zeggen dat je nu niet kritisch mag zijn over zijn match/rol. Maar misschien ook weer niet te kritisch, dat geef ik toe, zeker in deze moeielijke match voor gans de ploeg waar eigenlijk zowat iedereen mee verzoop en zo was ie wel een lichtpuntje, dat is een feit.

Ik lees toch veel overschatting van de gouden generatie. Voor België is het uniek dat we een Courtois, Kompany, De Bruyne, Hazard, Lukaku in één generatie hebben maar voor landen als Spanje, Frankrijk, Duitsland of Brazilië is dat eerder de regel dan de uitzondering.

Ik vind dan ook dat de meeste wel zeer streng zijn voor de Belgen. Tegen Brazilië of Portugal hadden we gewoon geluk maar tegen Argentinië kwamen we dan weer te kort? Dat was anders ook wel een vrij kansloze match waarin een afgeweken bal besliste tussen winst en verlies. Beetje cynisch dat we opeens overwinningen tegen Brazilië gaan minimaliseren, ik zou zelfs durven zeggen grootheidswaanzin.

Desondanks moet je ook kritiek kunnen geven op de keuzes van Martinez. Doku vond ik een verrassende keuze maar vond ik verre van slecht. Nam initiatief en er gebeurde wel iets. Op Doku kunnen we nog 10 jaar rekenen, ben ik zeker van. Wat de wissels betreft, denk ik dat Martinez zich wat teveel vasthoudt aan de kern waarmee hij derde werd op het WK. Het wordt echt tijd om richting Qatar door te selecteren, ik merk bij sommigen ouderen ook wat verzadiging over dit soort matchen (bv Vertonghen).
Het is volgend seizoen echt het moment aan jongeren om op te staan zoals Mangala, Bornauw, De Ketelaere,…

Misschien is het ook gewoon tijd om even een tussenpaus te hebben, tot Clement beslist dat hij bondscoach wil zijn.

Enkele vrije namen op dit moment die al eens iets over tactiek hebben gehoord: Klinsmann, Vilas-Boas, Rudi Garcia, Gennaro Gattuso, Lucien Favre, Antonio Conte, Zidane,... Die eerste twee zijn misschien onterecht, maar de rest heeft tenminste al iets bewezen. Maar ik vrees dat het weer ijdele hoop zal worden .
Clement lol

Voor het wk zie ik eigenlijk nog grotendeels dezelfde ploeg starten. Enkel misschien Vermaelen niet meer, maar al de rest zal nog anderhalf jaar op hoog niveau spelen

Waarschijnlijk al uitgebreid aan bod gekomen maar deze uitschakeling komt door 2 zaken.
1 verdedigende fouten bij de 2 goals. Eerst Vertongen die in de fout gaat bij de 1-0 en dan bij de 2-0 stapt Alderweireld niet uit en geeft ie veel te veel ruimte aan Insigne
2 Martinez. Zijn basisopstelling kan ik nog volgen, maar zijn wissels of zijn niet-wissels waren hemeltergend. Hij brengt Mertens en Chadli die al het ganse EK gewoon slecht zijn. Enigste voordeel van die wissel is dat De Bruyne op het middenveld terecht komt en we meer grip op de match kunnen krijgen. Dan valt Chadli geblesseerd uit (surprise, surprise) en brengt hij Praet en nog steeds geen Carrasco (wie kan dat verklaren) en moet De Bruyne weer vooraan gaan spelen en verliezen we weer meer grip op de match. Dan is er nog een kwartier te spelen. Wat doet Martinez dan? Niets, helemaal niets. We moeten scoren en blijven met 3 centrale verdedigers spelen die er bijlopen voor spek en bonen want ze hebben geen tegenstander (eigenlijk al gedurende de ganse match missen we iemand net voor de verdediging die ervoor zorgt dat Italië niet zoveel ruimte krijgt net voor de 16 meter waar ze veel te veel konden doen). Op zo'n moment moet je toch gewoon alles of niets spelen en Benteke, Batshuayi en Carrasco brengen om nog dat goaltje te maken. Maar nu was er niets, helemaal niets op dat vlak.

Ohja en dan hebben we nog Lukaku die toch wel gechoked heeft gisteren door te weigeren de gelijkmaker te scoren :(

Voor het wk zie ik eigenlijk nog grotendeels dezelfde ploeg starten. Enkel misschien Vermaelen niet meer, maar al de rest zal nog anderhalf jaar op hoog niveau spelen
Castagne zal Meunier ook wel definitief vervangen. Hopen dat Delcroix en Vanheusden nog wat evolueren. Denayer nog wat beter wordt, zodat Vertonghen toch ook vervangen kan worden.

Castagne zal Meunier ook wel definitief vervangen. Hopen dat Delcroix en Vanheusden nog wat evolueren. Denayer nog wat beter wordt, zodat Vertonghen toch ook vervangen kan worden.
Uhmm, Meunier is nog 'maar' 29 (wordt 30 dit jaar), dus ik zou die nog niet direct afschrijven (quasi de helft vd ploeg is ouder). Is wel redelijk blessuregevoelig, maar enfin.

En Delcroix en Vanheusden hebben toch al een zekere leeftijd van 22/23, en zitten nog altijd 'vast' in de Belgische competitie voor minstens een tijdje. Dus ik denk dat die eerder gaan blijven steken in de categorie van Vanaken (wegens gebrek aan spelen in topteams). Goed voor de bank op te vullen, maar echt niet goed genoeg voor een serieuze ploeg. Maja, tzal binnenkort toch roeien zijn met de riemen die we hebben.

Dus volgend jaar wordt het de laatste keer dat de oude knoken nog in actie kunnen komen, daarna zal er eerder sprake zijn van een Bronzen Generatie ipv een Gouden Generatie. Goede aanvallers en aanvallende middenvelders (hoewel De Bruyne en Hazard dan ook al 31 zijn en ze nu al erg blessuregevoelig beginnen te worden), maar de rest zal magere kost zijn.

Volledig eens met al jouw analyses hier. Maar over Doku had ik nu toch gedacht dat je gezien zijn evolutie , daar toch je mening al had over herzien tov toen hij nog bij Anderlecht zat.

Die snelheid is idd ongezien. Maar ook die techniek is toch van een uitzonderlijk niveau. En ook gewoon een topmentaliteit. En dat gebrek aan overzicht dat men al te graag aanhaalt wordt ook zwaar overschat. Dit is geen Amuzu, waar dit wel een probleem is. Jeremy Doku is mss wel het grootste talent dat Neerpede al heeft kunnen afleveren, voorlopig. Dat die op zijn 19 al kan uitblinken in de kwartfinale van een EK tegen een stevig Italie zegt voor mij genoeg.

Dat Ansu Fati een groter talent is lijkt mij nu niet echt een schande. Al is het daar natuurlijk hopen dat die blessure zijn evolutie niet teveel afremt.

Goed, ik kan enkel hopen dat Doku blijft evolueren, en zelfs zijn grootste criticasters ooit zal kunnen overtuigen. Want uiteraard is hij er nog niet.

De snelheid en techniek zijn inderdaad grote wapens, maar ik zie niet in hoe men het gebrek aan overzicht kan overschatten. Tijdens het EK was Gunther Schepens ook een analyse over Doku aan het maken waar ik me eigenlijk wel in kon vinden.

Ook gisteren was er een fase waar hij een vrije bal kon trappen naar De Bruyne(?) aan de rand van de 16 en hij trapt die in zijn actie er gewoon een meter naast. Ik vind persoonlijk dat we in het algemeen onze talenten soms overschatten, zo vond ik Renato Sanchez bij Portugal ook duidelijk een maatje te groot voor Tielemans in de vorige ronde. Maar dat is door geen enkele analist besproken na die wedstrijd.

@BleKKie Vond je dat echt een onterechte penalty? Het was oerdom van die Italiaan, maar wel terecht op de stip mijn inziens?

De snelheid en techniek zijn inderdaad grote wapens, maar ik zie niet in hoe men het gebrek aan overzicht kan overschatten. Tijdens het EK was Gunther Schepens ook een analyse over Doku aan het maken waar ik me eigenlijk wel in kon vinden.

Ook gisteren was er een fase waar hij een vrije bal kon trappen naar De Bruyne(?) aan de rand van de 16 en hij trapt die in zijn actie er gewoon een meter naast. Ik vind persoonlijk dat we in het algemeen onze talenten soms overschatten, zo vond ik Renato Sanchez bij Portugal ook duidelijk een maatje te groot voor Tielemans in de vorige ronde. Maar dat is door geen enkele analist besproken na die wedstrijd.

@BleKKie Vond je dat echt een onterechte penalty? Het was oerdom van die Italiaan, maar wel terecht op de stip mijn inziens?
Maar 1 match is natuurlijk geen krachtmeting he. Tielemans heeft gewoon, voor zijn kunnen, een teleurstellend EK gespeeld.

Ik hoop toch echt oprecht dat Mechele op zijn minst eens (deftig) geprobeerd wordt. Staat er altijd, is quasi nooit gekwetst, ... heeft echt al bewezen tegen goeie spitsen zijn mannetje te staan.
Want Delcroix en Vanheusden goed en wel en zou ze zeker de voorkeur geven als ze fit zijn (allé of zeker Vanheusden toch), maar allebei al stevig geblesseerd geweest aan de knie, dus de vraag is maar hoe fit die blijven in de toekomst. En tis nu niet dat die zo van het type Kompany zijn die je er altijd in zet.

Allé, hij is zeker niet het grootste talent ofzo, uitvoetballend, maar zal in principe wel een constante aan de dag kunnen leggen, wat toch ook belangrijk is.

@fcberke ja kijk, dom was de actie alleszins, daar gaak je niet in tegenspreken, maar als wij zo'n penalty tegen krijgen dan ben je toch ook gewoon woest, niet? Allé, ik snap dat ie gefloten werd, en eigenlijk nog meer dat ie niet teruggeroepen wordt omdat er wel degelijk iets gebeurde, maar als Insigne (bijvoorbeeld) zo een strafschop afdwingt noemen we hem gegarandeerd een duiker en matennaaier.

Martinez had Kev sneller een rij naar achter moeten halen. Tielemans zat daar maar wat te spartelen. Heeft het in de tweede helft geprobeerd maar toen begon de commedie en liep Chadli tegen zijn blessure op waardoor Kev weer naar voor geschoven werd en de vaart helemaal verdween. Slim gespeeld van die Italianen. Maar zo misselijkmakend

Moeten we ons de vraag niet stellen of deze thread nog veel zin heeft?
We kunnen misschien nog 20x zeggen dat Martinez een slechte trainer is, maar dat gaat niks veranderen natuurlijk.

Pure praat voor de vaak.

Eindelijk ene die het doorheeft!

We liggen eruit door slechte arbitrage, UEFA doet er alles aan om enkel landen met stadion in HF te hebben!

:unsure:
Kom kom, ja dat is een mooi stukje comedie. Maar iedereen doet dat op dat punt.
Daarbij heeft dat 0,0 impact gehad op het doelpunt.

Straks gaan we nog zeggen dat de rode duivels nooit eens aan overacting doen :crazy:

Dit is natuurlijk schitterend in beeld gebracht en Imobile zal ook wel wat rood op zijn kaken hebben want dit gaat blijven meegaan. Maar we hebben al erger gezien hoor :P

Kom kom, ja dat is een mooi stukje comedie. Maar iedereen doet dat op dat punt.
Daarbij heeft dat 0,0 impact gehad op het doelpunt.

Straks gaan we nog zeggen dat de rode duivels nooit eens aan overacting doen :crazy:

Dit is natuurlijk schitterend in beeld gebracht en Imobile zal ook wel wat rood op zijn kaken hebben want dit gaat blijven meegaan. Maar we hebben al erger gezien hoor :p
Vermaelen is er toch even mee bezig + die ligt in de weg om te verdedigen en heeft dus weldegelijk invloed op het spel!

Vermaelen is er toch even mee bezig + die ligt in de weg om te verdedigen en heeft dus weldegelijk invloed op het spel!
Gohja ligt in de weg, dat valt ook wel nog mee.
Mocht hij nu geel krijgen dan zou ik zeggen oké terecht. Maar om de goal af te keuren dat gaat toch wat te ver.

Uiteindelijk is dit gewoon een probleem dat heel het voetbal treft. Ze leren jonge kinderen al van bij de duiveltjes dat ze zich moeten laten vallen. Zolang het loont en er niet tegenop getreden wordt dan zal men wankel op de benen staan. Het is soms echt frappant hoe sommige liggen te creperen van de pijn en een minuut later op volle snelheid weer het veld over crossen. Sorry maar als ik mijn enkel heb zeer gedaan dan loop ik het eerste kwartier niet deftig hoor. En ik zeg het onze duivels zijn er ook gewoon schuldig aan hoor. We gaan nu niet doen alsof Doku zich ook niet expres laat vallen.

Los daarvan, lijkt enkel een aanpassing van de regels en extra tijd, of het invoeren van een klok die men stil gaat leggen bij blessures bv , zulke gedrag te kunnen ontmoedigen.

Dit tornooi valt het nog mee. Maar als je soms ziet bij bv onze competitie, dat er vaak maar een schamele 3 minuten wordt bijgeteld, zit er toch echt iets ferm scheef bij de berekening van de extra tijd. En zal de tijdrekker steeds beloond worden voor zijn belachelijk gedrag.

Ik lees hier ook dat iedereen dat zou doen, maar tegen Portugal kreeg Courtois daar ook een klop op zijn schouder naar het einde toe, en ging hij daar niet 3 minuten op de grond liggen voor een behandeling.
Goed, het is aan de fifa om hier een oplossing voor te zoeken door bepaalde regels aan te passen.

Bij vervangingen vindt ik het bv heel goed dat men nu zo dicht mogelijk naar de zijlijn moet stappen, ipv dat men vroeger nog vlug naar de overkant liep om dan vervangen te worden.

Nu nog een oplossing voor al die geveinsde blessures.

Je moet idd iets vinden om dergelijke comedie te "bestraffen". Je zou kunnen zeggen, zet ze d'office 2 min aan de kant, maar als je onderuit getrapt wordt door een tegenstander en het doet echt zeer ben je wel ongewild de dupe.

Wanneer ga je dit dan wel of niet gaan toepassen, een waterdicht systeem is sowieso een utopie, maar zelfs een half lek systeem lijkt me al moeilijk.

Bij blessure behandelingen en wissels echt de klok stil zetten (allé of echt goed bijtellen) lijkt me wel haalbaar op zich, omdat het spel dan echt stil ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan