EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mij enorm zitten ergeren aan Tielemans, wat voor een arrogantie die uitstraalde in gans die tweede helft. Zat eigenlijk ook eerste helft niet goed in de match met pak mindere controles en passing.

Soit een gelukkige makkelijke overwining maar veel meer hoeft er ook niet over gezegd te worden want het was maar op 40 % had ik zo de indruk.

ik begrijp al die negatieve indrukken niet :unsure: dit was gewoon een volwassen match, niets meer niets minder. ze nemen de kansen die ze moeten, en er zijn geen dwaze akkefietjes. als ze dit aanhouden ben ik al heel gelukkig.

Ik heb mij enorm zitten ergeren aan Tielemans, wat voor een arrogantie die uitstraalde in gans die tweede helft. Zat eigenlijk ook eerste helft niet goed in de match met pak mindere controles en passing.

Soit een gelukkige makkelijke overwining maar veel meer hoeft er ook niet over gezegd te worden want het was maar op 40 % had ik zo de indruk.
kweenie maar tielemans zat constant tussen 2 man

Eerste helft zwaar gedomineerd. De Russen gedwongen als sardientjes voor hun 16 en dan twee binnenkletsen. Martinez heeft duidelijk aangegeven het wat kalmer te doen in de tweede helft. Het was dan een half uurtje verveeld en een beetje chaotisch rondtikken op het middenveld. Uiteindelijk wel nog eindigen met een klassevolle doodsteek.

Een ploeg die uitvoert wat de trainer vraagt benadrukt de volwassenheid van de ploeg. Niet altijd leuk om naar te kijken maar efficiënt wanneer het moet zijn ze overduidelijk. Liever zo dan Italië die een show wilt geven maar er niet veel meer van bakt.

Klinische match. Meer hoeft er niet aan vuil gemaakt te worden. Maar zoals Vertonghen zelf zei: het spel zat nog niet echt goed.

kweenie maar tielemans zat constant tussen 2 man
Juist. Bij balverlies en onder druk zwommen Tielemans en Dendoncker. Ze moesten gaten dicht lopen die ze onmogelijk konden dichten. Tegenover een driehoek à la Pogba - Kanté - Griezmann is dat dodelijk.

Ik zou in de pocket achter Lukaku dan ook kiezen voor een flitsend type (Carrasco, Doku, Hazard,...) in combo met iemand die meer middenvelder is, bij voorkeur De Bruyne. Zeker tegen een sterke tegenstander.

Eerste kwartier van de 2e helft lag ons middenveld te vaak gewoon open.

Ik volg het voetbal niet zo goed maar sinds wanneer is Mertens geen certitude meer? Vormdip of te oud geworden? Heeft in het verleden toch mooie dingen gedaan bij de nationale ploeg en ook in Italië scoort hij toch nog makkelijk dacht ik?

Ik zie Meunier graag spelen eigenlijk, hopelijk kan die zijn betere vorm vinden.
Ik ook, altijd wel fan geweest, maar die heeft echt geen goed seizoen gehad bij Dortmund. Daarom hoop ik wel dat hij nu opstaat en toont dat hij het echt nog kan.

ik begrijp al die negatieve indrukken niet :unsure: dit was gewoon een volwassen match, niets meer niets minder. ze nemen de kansen die ze moeten, en er zijn geen dwaze akkefietjes. als ze dit aanhouden ben ik al heel gelukkig.

Voila.
Ik ben keiharde fan van de Rode Duivels, maar als Fransman gaan Les Bleus natuurlijk voor. Toen Frankrijk tegen België won, was het ook niet om aan te zien, maar op 't einde van de rit telt de overwinning en maakt het weinig uit hoe ge die behaald hebt. Dan hoort ge natuurlijk kritiek als "België had meer balbezit/randomstatistiek", maar dat maakt geen hol uit. Match winnen en op naar het volgende. Punt. Meer moet dat niet zijn bij interlandvoetbal.
Match op slot doen is een kwaliteit, maar als toeschouwer is dat natuurlijk niet aangenaam om te zien. Toont vooral hoe matuur de ploeg is dat ze de Russen monddood kunnen maken zonder zelf teveel energie te verspelen.

Ik volg het voetbal niet zo goed maar sinds wanneer is Mertens geen certitude meer?
Wij zijn die zijn talentloze vrouw zo strontbeu dat hij hiervoor moet boeten in het shirt van het vaderland. Als hij daar niet mee getrouwd was, was de basiself van de Rode Duivels nog steeds Mertens en tien anderen.

Dat, vrij oud en na een half seizoen of zo blessures aan de enkel nu nog slechts bankzitter bij Napoli. Dat zet zich door bij de nationale ploeg waar er anderen op zijn posities er een seizoen met meer minuten en veel betere prestaties hebben opzitten.

Die villa sporza is dat iets? Niet meer gekeken gisteren
Ik heb het vandaag even gevolgd en toch maar wijselijk afgezet toen Brecht Dejaegere een gekraakt schot van Lukaku intentioneel dreigde te noemen, zodat de bal bewust botst en over de keeper gaat, waarna hij dit vergeleek met een schot van Özil ... die op de begeleidende beelden een bal gewoon strak binnentrapt.

Dejaegere is ook getrouwd maar nooit verder geraakt dan AA Gent, ik denk dat we op dat vlak veilig zitten.

WTF LTJ!?

Dat, vrij oud en na een half seizoen of zo blessures aan de enkel nu nog slechts bankzitter bij Napoli. Dat zet zich door bij de nationale ploeg waar er anderen op zijn posities er een seizoen met meer minuten en veel betere prestaties hebben opzitten.
Vooral dat tweede. Ondertussen 34 en voor een speler die het altijd van zijn explosiviteit en wendbaarheid heeft moeten hebben, begint dat toch stilaan een probleem te worden.

Het is in de gazetten altijd 'wat met Carrasco als Hazard volledig fit is' geweest, maar ik denk dat het eerder Mertens is die zijn plek gaat verliezen op dit moment.

Onwaarschijnlijk eigenlijk dat ze Eriksen erdoor gekregen hebben, 10-15 minuten reanimatie is toch enorm heftig..
Dit toont nog eens extra het belang van die eerste minuten (die van levensbelang) kunnen zijn..! En dat eigenlijk iedereen CPR zou moeten kunnen.

Over onze match, meh gekeken met een deel maten en een deel pinten.
De 1-0 is gewoon Offside, als Lukaku er niet staat laat de verdediger die lopen voor de doelman.. als we zelf zo één tegen krijgen in de kwart/halve/finale is het land te klein..
Voor de rest zuinig. Zeer jammer van Castagne, zeer jammer dat Saelemaekers nu niet in de kern zit, Munier was al niet top en nu geen concurrent meer.

Belangrijkste van vandaag is Eriksen leeft. (en Romelu is n beer 🐻)

Vlot gewonnen zonder teveel het gaspedaal te moeten indrukken. Runners up Meunier en boyata hebben vertrouwen getankt en qeden goed en gretig ingevallen.

Driesje zwakste man maar zou toch terug met hem starten en doku brengen vroeg in de 2e helft.

Voor de rest is lukaku een beest en de rest deed wat ze moesten doen.

Spijtig voor Castagne natuurlijk maar op zich denk ik dat in de huidige ploeg vooral courtois en romelu onvervangbaar zijn. De rest kan het collectief wel opvangen, tenzij we in verdediging of middenveld nog 2 basisspelers verliezen.

Welke match heb jij gezien? Boyata was gewoon sterk, helemaal niks op aan te merken, had die Rus vooraan in zijn zak.
Uitvoetballen 0
2 stilstaande fases gewoon weggegeven (enige waarop de Russen iets van gevaar creëren).
Hij was qua niveau gelijk aan de Russische verdedigers ja, alleen is die flater niet afgestraft
Vooral dat tweede. Ondertussen 34 en voor een speler die het altijd van zijn explosiviteit en wendbaarheid heeft moeten hebben, begint dat toch stilaan een probleem te worden.

Het is in de gazetten altijd 'wat met Carrasco als Hazard volledig fit is' geweest, maar ik denk dat het eerder Mertens is die zijn plek gaat verliezen op dit moment.
Kev komt uiteraard in de plaats van Mertens he

Laatst bewerkt:
Hadden we maar Saelemaekers mee :(
imagen.aspx

Onwaarschijnlijk eigenlijk dat ze Eriksen erdoor gekregen hebben, 10-15 minuten reanimatie is toch enorm heftig..
Dit toont nog eens extra het belang van die eerste minuten (die van levensbelang) kunnen zijn..! En dat eigenlijk iedereen CPR zou moeten kunnen.
Inderdaad!

Van hoofdbelang is wanneer ze starten met de reanimatie hé.

In die zin is na 2 minuten starten en dan 13 minuten later pas zijn hart terug in gang krijgen véél beter dan pas na 13 minuten met de reanimatie starten en zijn hart 2 minuten later terug in gang krijgen. In dat eerste geval is er amper schade aan de hersenen (ze geven hem dan eigenlijk zuurstof vanaf minuut 2), in het tweede geval zijn de hersenen al half afgestorven. ( (ze geven hem dan eigenlijk zuurstof vanaf minuut 13).

Beide reanimaties duren dan 15 minuten dus dat lijkt identiek, en toch is het eindresultaat in praktijk dan krankzinnig verschillend (!).

Update:
Deense teamdokter diende Eriksen eerste zorgen toe: “Plots viel zijn hartslag weg”
+
Kjaer als held: aanvoerder maakte eerst tong vrij van Eriksen
Blijkbaar is hij dus nooit zonder zuurstof geweest. Er is dus alvast géén enkele hersenschade, dat is goed nieuws.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan