EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er wordt hier nogal hard op Mertens gehakt vind ik. Als je zijn match van gisteren vergelijkt met Carrasco vind ik nu niet dat hij minder was of zo. Verder zag ik hem gewoon hard werken en druk zetten op de verdediging en hij heeft eigenlijk ook de "assist" voor de 1-0 gegeven hè.
Hard werken wel, maar in het samenspel heb ik Mertens altijd een storende factor gevonden. Die assist is een vreselijke voorzet.

Ik ga niet beweren dat hij een slechte speler is natuurlijk, prachtige carrière. Maar zijn voorzetten en passing hebben mij altijd al gestoord bij de Duivels.

Wordt precies ook vaak door analisten en journalisten zeer positief afgeschilderd, lijkt mij ook nen zeer fijne pee. Speelt mss ook mee in dat opzicht.

Tweede helft was wel duidelijk dat de duivels met de handrem op speelden. Heel weinig risicovolle passen.

Die beelden van Eriksen toch nog altijd indruk achtergelaten. Die levensloze blik vooral. Kjaer bewezen een textbook voorbeeld van wat een kapitein zou moeten zijn.
Eriksen op zijn zij leggen, tong vrijmaken. Spelers voor hem laten staan. Vriendin gaan troosten. Tonnen respect voor deze speler.

Opvallend dat er hier mensen nog altijd de namen niet kunnen spellen van voetballers die nu toch al eventjes meedraaien. Thielemans, Dufour, Lukaka, ...

Laatst bewerkt:
We gaan ook niet elke wedstrijd met de handrem op spelen.
Dit dus. Als je met de handrem op kan spelen, moet je dat zeker doen en mogelijk kan dat tijdens alle drie de wedstrijden in de groepsfase. Niet meer energie verspillen dan nodig, geen kaarten proberen pakken en blessures proberen vermijden. In dat opzicht is het des te spijtiger dat Castagne is uitgevallen.

Het middenveld viel me gisteren wel een beetje tegen. Tielemans stond precies altijd in een 2 of 3 tegen 1 situatie. Ik vind Dendoncker wel een toffe speler, maar komt in mijn ogen net iets te kort om een basisplaats te verdienen bij de Rode Duivels...

Op zich goed resultaat en cvz match, als eerste moet het ook niet meer zijn. Liever na wa rustiger en gezapiger om er later al flitsend uit te komen (hopelijk)!
Puntjes die me bijblijven:
1)uitvallen van Castagne is toch stevige aderlating hoor. Top hoe Meunier inviel, hopelijk kan hij zijn mindere seizoen achter zich laten. Nu moeten we wel hopen dat er niets met hem gebeurd, want er is 0 vervanging ook.
2) Tielemans viel me wat tegen, bekoord enorm in de voorbereiding en kwalificaties, had het echt moeilijk gisteren om iets bij te brengen. Hopelijk kan hij zich verder ontplooien.
3) Lukaku zot sterk eigenlijk, acties en dribbels die je hem vroeger toch niet zou zien doen hebben. Is echt nog sterker geworden ik zijn kunnen.
4) Mertens, Dendoncker beiden ook minder imo

Prachtig, Gert Verheyen die in Villa Sporza brandhout maakt van Ruben Van Gucht omdat hij aan Martinez een opmerking van Franky Van der Elst voorlegde maar die compleet verkeerd had vertaald :bow:

Aangezien er algemeen in de threadtitel staat, hier een algemene opmerking over EURO2020:
Absoluut geen fan van dit gedecentraliseerd organiseren. Zoveel (grote) landen spelen in hun nationaal thuisstadion wat niet eerlijk is tegenover vele andere landen, er is geen mascotte, er is geen organisator- of gastheergevoel, geen duidelijk thema, alles speelt zich nergens en overal af, ... Champions League met landen, geen eindronde van een landenkampioenschap. Ik vind het een stap achteruit.

Opvallend dat er hier mensen nog altijd de namen niet kunnen spellen van voetballers die nu toch al eventjes meedraaien. Thielemans, Dufour, Lukaka, ...
ytgmjue.jpg

maar die compleet verkeerd had vertaald :bow:
Van Gucht, een professionele journalist die zit te lallen met een air alsof hij Shakespeare zijn ghostwriter is, gebruikte gisteren nog steeds, en dat is al minstens van EURO2016 geleden dat ik dat gemerkt heb, "did + voltooid deelwoord" als hij een vraag stelt. Van wat kent die mens de basis eigenlijk wel?

Aangezien er algemeen in de threadtitel staat, hier een algemene opmerking over EURO2020:
Absoluut geen fan van dit gedecentraliseerd organiseren. Zoveel (grote) landen spelen in hun nationaal thuisstadion wat niet eerlijk is tegenover vele andere landen, er is geen mascotte, er is geen organisator- of gastheergevoel, geen duidelijk thema, alles speelt zich nergens en overal af, ... Champions League met landen, geen eindronde van een landenkampioenschap. Ik vind het een stap achteruit.

Mee eens. Het klinkt wat vaag: maar ik mis iets dat zo'n eindronde speciaal maakt. Het zal ook voor een deel aan Corona liggen maar het gedecentraliseerde aspect doet er ook geen goed aan.

En zwijg over Van Gucht, hoe minder aandacht, hoe beter.
Edit: toch is dat stukje opgezocht. Hoe slecht is die z'n Engels? Jezus.. Verheyen zijn reactie is wel leuk en Carl is toch effe van zijn melk :)

Het zorgt er wel voor dat er geen land meer een half dozijn stadions moet zetten die achteraf amper gevuld geraken. Polen/Oekraine bv.

Ha, heb daar gisteren ook over lopen zeuren tegen mijn vrouw. In exact dezelfde bewoordingen. Gavvers, dit is toch een beetje akelig :unsure:

dat thuisvoordeel... ok, het is idioot dat Nederland 3x in Amsterdam speelt, maar als ze bvb in Keulen tegen Chili spelen, gaan ze toch een even groot voordeel hebben, denk ik? Dat zijn landen die nu eenmaal altijd véél volk mee hebben. en op zo'n groot tornooi is het niet zo dat de "bezoekende" supporters in een klein hoekje weg gestoken worden

der zal sowieso wel een voordeel zijn, maar het lijkt mij kleiner dan bvb bij een wedstrijd in club-verband.

Om nog maar te zwijgen over die zatte Engelsen die nu de ramen van hun eigen pubs moeten ingooien.

Volgend EK is terug zoals gewoonlijk zeker? Ik herinner me vaag dat het in Duitsland georganiseerd zal worden.

Ik ben ook absoluut geen fan van deze set-up. Dat gezegd zijnde, uiteindelijk gingen we door corona sowieso al niet het "EK-gevoel" gehad hebben, dus dan komt het nog goed uit dat het gedecentraliseerd EK net nu plaatsvindt.

Het was duidelijk met de handrem op. Ze waren ook wel wat aangeslagen door het Eriksen geval. Wat ook volledig normaal is.
Op 50% van ons kunnen 3-0 winnen is perfect e.. zo weinig mogelijk krachten verspelen.

-Lukaku is echt fantastisch!
-Tielemans en Dendoncker hadden het moeilijk. Hopelijk is dat maar 1 match zo.
-Carrasco loopt zichzelf altijd vast, ik word daar zot van..
-Erg van Castagne, maar wel ideaal dat Meunier invalt scoort en een assist geeft. Perfect voor zijn vertrouwen!
-Boyata, heel goed eigenlijk..
-Hopelijk is Vertonghen zijn kwetsuur niet te erg, Vermaelen wel scherp ingevallen.
-Mertens is maar meh.. Over zijn hoogtepunt.
-Hazard toch hoopgevend ingevallen. Verliest wel een paar ballen maar had ook een paar flitsen van klasse.
-Geen fan van van Thorgan, maar heeft het degelijk gedaan.

Hopelijk worden we gespaard van meer blessures. Als Meunier uitvalt zal Thorgan rechts staan en dan Chadli/Carrasco links.

Denk dat het de eerste en de laatste keer is dat het EK zo zal georganiseerd worden.

Volgend EK is terug zoals gewoonlijk zeker? Ik herinner me vaag dat het in Duitsland georganiseerd zal worden.

Ik ben ook absoluut geen fan van deze set-up. Dat gezegd zijnde, uiteindelijk gingen we door corona sowieso al niet het "EK-gevoel" gehad hebben, dus dan komt het nog goed uit dat het gedecentraliseerd EK net nu plaatsvindt.
Niet voor herhaling vatbaar en dat zal de UEFA nu ook wel beseffen.

EK 2024 is inderdaad in Duitsland. Voor EK 2028 is er blijkbaar in de balkan interesse om het gezamenlijk te organiseren met een paar landen.Ook Turkije zou opnieuw kandidaat zijn. Van Italië en Engeland wordt misschien ook nog wel iets verwacht.

Ecologisch is dit ook gewoon redelijk onverantwoord aan het worden, niet? Ik ben geen echt groene jongen, maar ik probeer daar wel op te letten in het gewone leven zonder extreem te doen...

Zoals België nu, op en af naar Rusland, op en af naar Denemarken , op en naar Rusland...
Zwitserland, één van de meest centrale landen in europa, moeten 13k reizen dacht ik gezien te hebben, kom zeg, dat is absurd gewoon :lol:

Op het wk, in echt grote landen (Brazilië vb) had je dat ook, maar ze mogen daar toch ook gewoon ne keer aan denken imo.

En dan komt het belachelijke wk in Qatar met oliegeld en stadions met full blown airco er nog aan.
Hoofdsponsor volkswagen is het zeker? Komt dan af met reclame met hun nieuwe auto met ZERO emmissie :rofl:
Hypocrisie ten top weeral bij uefa/fifa.

Ecologisch is dit ook gewoon redelijk onverantwoord aan het worden, niet? Ik ben geen echt groene jongen, maar ik probeer daar wel op te letten in het gewone leven zonder extreem te doen...

Zoals België nu, op en af naar Rusland, op en af naar Denemarken , op en naar Rusland...
Zwitserland, één van de meest centrale landen in europa, moeten 13k reizen dacht ik gezien te hebben, kom zeg, dat is absurd gewoon :laugh:

Op het wk, in echt grote landen (Brazilië vb) had je dat ook, maar ze mogen daar toch ook gewoon ne keer aan denken imo.

En dan komt het belachelijke wk in Qatar met oliegeld en stadions met full blown airco er nog aan.
Hoofdsponsor volkswagen is het zeker? Komt dan af met reclame met hun nieuwe auto met ZERO emmissie :rofl:
Hypocrisie ten top weeral bij uefa/fifa.
Wat is ecologischer: 40 man wat meer laten reizen of al die supporters laten reizen?
En dan nog eens vaak de kosten van nieuwe stadions of verbouwing etc. Weet niet of alles op 1 plek ecologischer is

Ja, dat is totaal onverantwoord. Maar de afstanden zijn nu effectief niet veel verschillend met de afstanden die we in Brazilië of Rusland moesten doen.

Het aantal landen waar je de km's kan beperken én die een voldoende en up-to-date stadioninfrastructuur hebben is natuurlijk ook wel maar met 1 hand te tellen. En laat ons eerlijk zijn, zelfs als Frankrijk het organiseert pakken ze gewoon nog de vlieger van Parijs naar Marseille he.

Prachtig, Gert Verheyen die in Villa Sporza brandhout maakt van Ruben Van Gucht omdat hij aan Martinez een opmerking van Franky Van der Elst voorlegde maar die compleet verkeerd had vertaald :bow:
Speciaal de volledige aflevering doorgespit op zoek naar dit fragment, heerlijk. :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan