EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hoort kritiek op de beslissing dat de spelers van Denemarken zelf mochten beslissen of ze verder wilden spelen die avond.

Dat lijkt me vanuit de optiek dat ze er niet goed bij hun hoofd zouden zijn en zo geen optimale match konden spelen.

1) Net alsof ze vandaag dan plots wél een betere match zouden gespeeld hebben.
2) Ik denk dat het hun eerlijk gezegd voor een groot deel niets kon schelen dat ze er mss niet met hun hoofd bij waren. Eriksen had hen gevraagd om te spelen, ik denk dat ze alleen daarom het wilden doen. Het resultaat is dan van secundair belang, ze hebben iets kunnen doen (hoe klein ook) voor Eriksen.

Boyata was degelijk, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij elke match wel een ‘flatermomentje’ heeft. Gisteren toch ook paar keer van die bedenkelijke aannames (of die bal die hij slecht raakt en net naast doel gaat). Tegen die Russen is dat geen probleem. Tegen betere landen kan dat wel slechter aflopen.

Er wordt gespeculeerd over eventueel 2de worden om een "makkelijke" weg te bewandelen richting de finale, maar is dat zelfs mogelijk? Gisteren zonder Witsel en KDB en eigenlijk zijn we nooit in gevaar geweest. Zelfs niet de beste start genomen imo. En dan nog Finland dat "verrassend" (gezien de situatie misschien minder verrassend) wint.

Er wordt gespeculeerd over eventueel 2de worden om een "makkelijke" weg te bewandelen richting de finale, maar is dat zelfs mogelijk? Gisteren zonder Witsel en KDB en eigenlijk zijn we nooit in gevaar geweest. Zelfs niet de beste start genomen imo. En dan nog Finland dat "verrassend" (gezien de situatie misschien minder verrassend) wint.
Ik had dat ook willen zien als ik mijn WK-gids in de bus kreeg. Maar uiteindelijk zie ik niet gek veel verschil. Alles staat of valt bij die groep F met Frankrijk, Portugal, Duitsland.

Groep winnen => 1/8e finale tegen de 3e van A,D,E of F. De 3e uit F kan dus zomaar even Frankrijk, Duitsland of Portugal zijn maar je hebt meer kans op pakweg Wales, Schotland of Zweden. 1/4e finale zou dan mogelijks Italië zijn.

Als je 2e wordt krijg je in de 1/8e finales Italië op je bord. 1/4e finale zou dan mogelijks wel gemakkelijker zijn met Nederland, maar even goed kom je dan uit tegen de 3e van groep F.

Als je matchen intentioneel gaat verliezen om zo tweede te worden moet je zelfs niet beginnen. Schrijf u dan uit en ga op vakantie.

Kan Castagne niet gewoon blijven en terug spelen tegen de 8ste of kwartfinales? De Bruyne gaat toch ook weer spelen na 3 weken.

Kan Castagne niet gewoon blijven en terug spelen tegen de 8ste of kwartfinales? De Bruyne gaat toch ook weer spelen na 3 weken.
De breuk van Castagne lijkt me gecompliceerder, aangezien hij geopereerd moet worden. Maar zelfs bij maar drie weken zou dat betekenen dat hij in het beste geval de finale haalt.

De kans (volgens bookmakers) om eerste, tweede, derde en vierde te eindigen voor eerste ronde:
Code:
            1       2      3       4
Denmark  30,44%  36,28%  25,42%   7,80%
Finland   1,92%   6,72%  20,58%  70,73%
Russia   17,43%  27,55%  37,68%  17,29%
Belgium  50,16%  29,40%  16,27%   4,12%

Na de eerste 2 wedstrijden:
Code:
            1       2      3       4
Denmark   5,84%  20,25%  28,73%  43,84%
Finland   8,80%  35,99%  39,83%  14,03%
Russia    2,67%  29,88%  26,08%  40,03%
Belgium  81,35%  12,54%   4,02%   0,75%

(enkele situaties waarbij 2 ploegen op hetzelfde aantal punten eindigen eenvoudiger gemaakt, in de praktijk heeft België nog een stuk minder kans om derde of vierde te eindigen)

Onpopulaire mening, maar behalve knielen... wat doen de rode duivels écht tegen ongelijkheid? Beetje makkelijk om als meest gepriviligeerden in de wereld te knielen om een statement te maken, terwijl je zelf niet de minste zorgen moet hebben over je eigen toekomst.

Onpopulaire mening, maar behalve knielen... wat doen de rode duivels écht tegen ongelijkheid? Beetje makkelijk om als meest gepriviligeerden in de wereld te knielen om een statement te maken, terwijl je zelf niet de minste zorgen moet hebben over je eigen toekomst.
Niets, want ze vliegen dan wel met een vliegtuig waar het personeel geen minimumloon krijgt bijvoorbeeld. Tegen Qatar ondernemen ze een middelmatige t-shirt actie omdat het vooral van moeten is. Heel dat knielen zo rap mogelijk weg.

Euhm die gasten zijn ook jong geweest? Weet je nog dat programma van jonge lukaku? Dat was geen makkelijk en geprivilegieerd leven.

De breuk van Castagne lijkt me gecompliceerder, aangezien hij geopereerd moet worden. Maar zelfs bij maar drie weken zou dat betekenen dat hij in het beste geval de finale haalt.
De Bruyne heeft toch ook een operatie gehad...
Castagne zal wel out zijn, die zijn oog zag er proper uit. De Bruyne zag er zo erg niet uit na zijn botsing.

Over de match:
Fouten worden afgestraft. Int verleden was het omgekeerd, toont wel dat we gegroeid zijn als ploeg. 2de helft overbodig, zag je ook wel.
Mertens... Dan beter een chadli of vroeger Praet inbrengen.
Ongelukkig van Castagne want was goed, goed dat Meunier toch goed is ingevallen.
Lukaku in de vorm van zijn leven, ben blij voor hem. Jammer dat Hazard en De Bruyne niet topfit zijn want we zouden anders wat zien denk ik (y)

De Bruyne heeft toch ook een operatie gehad...
Castagne zal wel out zijn, die zijn oog zag er proper uit. De Bruyne zag er zo erg niet uit na zijn botsing.

Over de match:
Fouten worden afgestraft. Int verleden was het omgekeerd, toont wel dat we gegroeid zijn als ploeg. 2de helft overbodig, zag je ook wel.
Mertens... Dan beter een chadli of vroeger Praet inbrengen.
Ongelukkig van Castagne want was goed, goed dat Meunier toch goed is ingevallen.
Lukaku in de vorm van zijn leven, ben blij voor hem. Jammer dat Hazard en De Bruyne niet topfit zijn want we zouden anders wat zien denk ik (y)
Was wel een ander soort operatie, Castagne heeft een dubbele breuk als ik het goed begrijp.

Ik denk trouwens dat we inderdaad alleen maar beter gaan worden. Als je ziet wie er nog ontbrak gisteren... :)

Er wordt hier nogal hard op Mertens gehakt vind ik. Als je zijn match van gisteren vergelijkt met Carrasco vind ik nu niet dat hij minder was of zo. Verder zag ik hem gewoon hard werken en druk zetten op de verdediging en hij heeft eigenlijk ook de "assist" voor de 1-0 gegeven hè.

De 1-0 is gewoon Offside, als Lukaku er niet staat laat de verdediger die lopen voor de doelman.. als we zelf zo één tegen krijgen in de kwart/halve/finale is het land te klein..
Is helemaal geen offside hoor aangezien de bal via de verdediger van Rusland komt. Buitenspelregels even nalezen denk ik zo.. ;-)

Toch vaak dubbel gevoel bij de Duivels. Ja het resultaat staat er weer, maar het was toch echt vreselijk saai en lelijk om naar te kijken.

België heeft gewonnen en daarmee is al veel gezegd want goede voetbal heb ik niet gezien.
Niet elke ploeg gaat flateren zoals Rusland.

Euhm die gasten zijn ook jong geweest? Weet je nog dat programma van jonge lukaku? Dat was geen makkelijk en geprivilegieerd leven.

Zeer confronterend stuk dat Lukaku voor The Players Tribune geschreven heeft. Mensen maken al te graag en snel een karikatuur van voetballers als wereldvreemd. Ik durf stellen dat ik een pak wereldvreemder ben dan Lukaku. Ik heb nooit de armoede gekend die hij hier beschrijft en ik heb zelfs moeite om me voor te stellen hoe je op die manier moet leven.

België heeft gewonnen en daarmee is al veel gezegd want goede voetbal heb ik niet gezien.
Niet elke ploeg gaat flateren zoals Rusland.
We gaan ook niet elke wedstrijd met de handrem op spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan