EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh nee, ik heb nu pas door dat Frank Raes blijkbaar geen enkele match van commentaar voorziet op het EK. o_O
Hoe gaan we nu weten of de bal binnen is?

Hopen op een doku aan de aftrap. Het moet gedaan zijn met trainers die hun vriendjes oproepen en opstellen. Hoe zit het trouwens met Witsel?
Goh, Mertens is ook lang gebruikt als super-sub. Misschien moet Doku die rol ook maar vervullen dit EK. Sowieso dat hij één van de eerste namen is op het blad van Martinez om in te brengen. Gaat sowieso genoeg speelminuten krijgen en misschien is het beter om die de laatste 30 minuten gewoon te laten knallen en vooral niet in de groepsfase al helemaal op te branden.

Niks tegen Doku, zie hem graag spelen, maar zou hem voorlopig toch niet de titel van "super-sub" toedichten. Dan schat ik Batsman net iets hoger in.

Niks tegen Doku, zie hem graag spelen, maar zou hem voorlopig toch niet de titel van "super-sub" toedichten. Dan schat ik Batsman net iets hoger in.
Goh ja, what's in a name hé. Ik wil maar zeggen dat Doku volgens mij beter als invaller kan gebruikt worden momenteel en dat mogelijk ook zeer goed zal doen.

Ik denk niet dat Batshuayi veel speelminuten zal krijgen. Lukaku zit in hoogvorm en is gewoon iemand die zoveel mogelijk wil spelen, denk dat die er zal voor ijveren om telkens 90 minuten te blijven staan. Als die met de topschutterstitel in het achterhoofd zit, zie ik hem zelfs tegen Finland spelen.

Zeker in de knock-out fase moet je Lukaku er nooit afhalen en dan moet Batsman al hopen dat Martinez er een extra aanvaller wil inbrengen (bij achterstand misschien).

Goh ja, what's in a name hé. Ik wil maar zeggen dat Doku volgens mij beter als invaller kan gebruikt worden momenteel en dat mogelijk ook zeer goed zal doen.

Ik denk niet dat Batshuayi veel speelminuten zal krijgen. Lukaku zit in hoogvorm en is gewoon iemand die zoveel mogelijk wil spelen, denk dat die er zal voor ijveren om telkens 90 minuten te blijven staan. Als die met de topschutterstitel in het achterhoofd zit, zie ik hem zelfs tegen Finland spelen.

Zeker in de knock-out fase moet je Lukaku er nooit afhalen en dan moet Batsman al hopen dat Martinez er een extra aanvaller wil inbrengen (bij achterstand misschien).
Doku is gemaakt om als invaller te spelen. Met die zijn snelheid is die perfect om in het laatste half uur paniek te gaan zaaien in moegestreden verdedigingen (die zijn op die moment al een uur aan Lukaku aan het sleuren dus het beste gaat er tegen dan wel af zijn) waardoor er àltijd gaten vallen. Al zie ik Bobby tegen zo'n gasten ook wel Hazard brengen, kwestie van hem wat zelfvertrouwen te geven door hem een paar keer ene die stikkapot zit te laten dribbelen... Ik hoop persoonlijk wel op Doku gezien Eden's flow dit seizoen.

Normaal gezien zou er iemand anders moeten spelen tegen Finland maar ik zie Lukaku dan idd nog wel op zijn minst invallen om nog een goaltje extra te prikken voor zijn conto. Al zal dat te zien zijn hoe veel hij scoort in de eerste 2 matchen.

Bij een achterstand, tegen een dubbele muur, ga je toch altijd Benteke brengen en voorzetten van de flank droppen naar die 2 torens? Ik weet dat Batshuayi vaak scoort voor de RD maar die zit totaal niet in de flow en is imo ook niet de spits die we nodig hebben in ons systeem.

Ondertussen al gehoord dat De Bruyne zelfs niet meereist naar Rusland?
Met hem en Hazard er niet bij in de eerste matchen ben ik echt benieuwd of Tielemans en Carrasco kunnen opstaan en de ploeg mee op sleeptouw nemen. Het zou wel eens hun toernooi kunnen worden!

Dat Benteke 0 minuten gespeeld heeft in de oefenwedstrijden is wel een veeg teken natuurlijk. Staat duidelijk pas op de 3e plaats in de rangorde. Denk dus dat hij altijd Batsman zal inbrengen in dat geval (de bal moest maar eens een keer goed voor zijn voeten vallen).

Maar Benteke inbrengen zou inderdaad niet onlogisch zijn dan.

Nu goed, we gaan nooit op achterstand komen hé :p

Ondertussen al gehoord dat De Bruyne zelfs niet meereist naar Rusland?
Met hem en Hazard er niet bij in de eerste matchen ben ik echt benieuwd of Tielemans en Carrasco kunnen opstaan en de ploeg mee op sleeptouw nemen. Het zou wel eens hun toernooi kunnen worden!

Hazard is er toch bij? Zal wel niet starten maar ik zie die wel invallen, zeker als we voorstaan met 2 of meer doelpunten.

Hazard is er toch bij? Zal wel niet starten maar ik zie die wel invallen, zeker als we voorstaan met 2 of meer doelpunten.
Ja ok op papier is die erbij maar gezien zijn flow, gebrek aan matchritme en het feit dat hij zich wss opnieuw gaat blesseren bij het binden van zijn veters reken ik er eerlijk gezegd wel niet echt op.
Het zou me natuurlijk niet verbazen mocht Roberto hem laten invallen om matchritme en zelfvertrouwen op te doen. Real Madrid kan er maar goed bij varen denk ik dan, want voor ons gaat hij dit EK weinig betekenen vrees ik.

Als hij natuurlijk gelanceerd geraakt door af en toe een kwartier mee te doen en hij hierdoor in zijn WK flow geraakt voor Qatar kunnen we der maar goed mee zijn zeker?

Doku is misschien wel iets beter in vorm dan Mertens, maar ik zou die toch niet direct titularis maken. Als die dan in de eerste 2 groepsmatchen zou starten, een uur lang niks goed doet om gewisseld te worden, dan ben je die mentaal toch kwijt? Hou hem maar achter de hand. Als die een paar goede invalbeurten heeft, zit die boordevol vertrouwen voor het verdere verloop en dan laat je die in de KO-fase desnoods nog starten. Ik zou Hazard hetzelfde benaderen, met dan in het achterhoofd dat die, i.t.t. Doku, gewoon fysiek niet fit is en je dus al niet anders kan.

Verder vind ik Batshuayi ook niet meteen de man om bij een alles-of-niets-situatie te laten invallen. Ja, die scoort belachelijk vaak met de weinige minuten die hij krijgt bij de Rode Duivels, maar die heeft toch écht geen matchritme? Als het met Lukaku niet lukt op zo'n moment, gaat het dan met Batshuayi wel lukken? Dan zou ik ook eerder Benteke erbij gooien. Die heeft zich de laatste maanden echt wel herpakt en is gewoon beter in het balletje bijhouden en ruimte maken + in de lucht een extra wapen.

In het geval dat je torens nodig hebt, hoop ik dan wel dat Martinez geleerd heeft uit zijn enige flagrante tactische fout die hem de afgelopen jaren zien maken heb: niet je beste kopper eruit halen op het moment dat de voorzetten beginnen komen (Fellaini eruit tegen Frankrijk, niet lang nadat Mertens er op stond).

Ik had in die oefenmatchen toch ook graag Benteke een helft zien spelen. Lijkt in een goede vorm te zitten bij CP en wou wel eens zien of hij dat bij de RD ook kon laten zien. Ik zie hem wel als stormram indien nodig.

Oh nee, ik heb nu pas door dat Frank Raes blijkbaar geen enkele match van commentaar voorziet op het EK. o_O
Hoe gaan we nu weten of de bal binnen is?

Beste pronostiekers,

De BG crew wil jullie allemaal bedanken voor deel te nemen aan het EK pronostiek event. Het is echt een enorm succes geworden met meer dan 70 deelnemers.

We willen jullie allemaal een fijn EK wensen. Veel geluk met de pronostiek en dat de Belgen het EK mogen winnen.

De BG crew.

Leuk morgen volgens TV gids Vandenbrempt als commentator. Joos doet natuurlijk Italie vandaag en met Raes op pensioen.

Ik heb eigenlijk liever Joos dan VDB. Okay, Joos zijn commentaar is mss niet altijd van het hoogste niveau maar die straalt toch echt passie uit als het over voetbal gaat. De commentaar van VDB komt altijd zo hautain over vind ik.

VDB komt hautain over in Extra Time en als hij analyses mag maken ('ik heb mij laten vertellen....'). Als commentator hoor ik die wel graag. Die kan heel opzwepend becommentariëren.

Geldt ook voor Joos. Die vind ik als 'analist' ook hautain, alsof hij het warm water uitgevonden heeft.

Ik zal het bij de dagelijkse "ek tribune" podcast houden. Zonet geluisterd, was met Joos, al wandelend door Rome net na de match en Stef Wijnants vanuit zijn bed op hotel in Kopenhagen ... Was best een leuke babbel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan