EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of Denemarken in '92 :)
Of Ijsland een paar jaar terug... die hadden een kern die op papier nogal wat minder was dan het gemiddelde land dat ze hebben uitgeschakeld/doen zweten.
Of Portugal? Laat ons eerlijk zijn, niemand had daar toen op gegokt he? Zeker al niet meer in de finale met een gekwetste Ronaldo. Niet zo uitzonderlijk dan Griekenland natuurlijk maar evengoed.
En zo heb je nog wel een aantal voorbeelden (uiteindelijk was Brazilië ook absolute favoriet in eigen land voor ze 7-1 op hun bek kregen)

Als je bekijkt hoe weinig de topfavoriet zo'n toernooi wint weet je gewoon dat je àltijd kan stunten als kleinere ploeg. Een goeie organisatie of gewoon al een goeie keeper en een spits/middenvelder die boven zichzelf uitstijgt en je kan snel een match of 2-3 meer winnen.
Als je de volgende generatie trouwens gaat vergelijken met wat er nu vlak onder de echte top speelt in Europa (ik ken echt niks van de jeugdwerking van bv Spanje of Duitsland) zie ik ons toch niet vant kaske naar de muur gespeeld worden hoor, mits wat extra ervaring bij die jonge gasten.

Deze generatie is natuurlijk uitzonderlijk, het zal niet vaak meer voorallen dat je in elke linie absolute wereldtop hebt in dezelfde generatie, maar om nu te zeggen dat we terug gaan naar het niveau van voor deze generatie dat denk ik toch ook niet :)

We zijn veel gewoon ondertussen. Maar we zijn zo'n klein landje dat we mogen koesteren dat we zo een generatie mogen meemaken hebben in ons leven..

Griekenland dat in 2004 Europees kampioen werd bewijst dat altijd alles kan. :sarcastic:
Lijkt me niet al te serieus dit, maar toch: hoeveel keer komt dat voor, daarvoor moeten de sterren toch al belachelijk goed staan eigenlijk. Als we daar moet op hopen vrees ik het ergste :p

Lijkt me niet al te serieus dit, maar toch: hoeveel keer komt dat voor, daarvoor moeten de sterren toch al belachelijk goed staan eigenlijk. Als we daar moet op hopen vrees ik het ergste :p
Onze sterren gaan sowieso beter staan dan de kwaliteit van Griekenland toen. De winst van Griekenland is het vooral het verlies van al die toplanden in 2004.

Onze sterren gaan sowieso beter staan dan de kwaliteit van Griekenland toen. De winst van Griekenland is het vooral het verlies van al die toplanden in 2004.
Ajajaja, nu cva he, ik had het over het wk of de toekomst vooral.

Het is een open deur intrappen, maar voetbal blijft sowieso een spel.
Het komt vaak aan op details, en een portie geluk. Zeker in de knock-out fase van een toernooi kan er veel gebeuren, want het is telkens maar 1 wedstrijd, waarin dus ook toevallig eens alles kan meezitten of alles kan tegenzitten.

We zijn veel gewoon ondertussen. Maar we zijn zo'n klein landje dat we mogen koesteren dat we zo een generatie mogen meemaken hebben in ons leven..
Dit sowieso. Gewoon al het feit dat we echt wel een kans maken op eindwinst, dat is iets dat we doorgaans niet gewoon zijn :p

Dienstmededeling:

Jullie kunnen nog steeds mee doen aan onze EK pronostiek. Maar vergeet vooral niet jullie teamnaam te melden in het topic zodat we de teams kunnen accepten.

Iedereen is ook welkom op ons discord kanaal: #voetbal-ek-2021 voor een gezellige voetbalbabbel of een stevige supportersdiscussie.

Aan de forummers die al mee doen aan de pool. We zien dat er nog veel
tornooiverloop prono's moeten ingevuld worden. Die moeten ingevuld worden voor de start van het tornooi. De scores van de wedstrijden moeten pas net voor de wedstrijd ingevuld worden.

Laatst bewerkt:
Heb ik het mis, of leeft het EK veel minder bij de Belg? Bij de aanloop naar het WK hingen straten vol met banners, vlaggen, winkels lagen vol met attributen, terwijl dit nu veel minder is?

Het zal wel komen na de eerste wedstrijd inderdaad. Met een paar duizend man verzamelen op een plein, zit er sowieso niet in, dus op dat vlak is de sfeer sowieso al wat meer gedempt.

Maar ook qua merchandising is het precies allemaal wat minder? Paar dagen geleden was ik hier nog in de grote Carrefour. Amper wat te vinden, precies vooral nog wat overschot van de vorige keer ofzo.

Heb ik het mis, of leeft het EK veel minder bij de Belg? Bij de aanloop naar het WK hingen straten vol met banners, vlaggen, winkels lagen vol met attributen, terwijl dit nu veel minder is?
Ik herinner mij nog dat dat WK veel meer is beginnen leven naarmate de Belgen steeds verder geraakten. In de aanloop daarvan was de euforie ook niet zo overweldigend groot.

Ik herinner mij nog dat dat WK veel meer is beginnen leven naarmate de Belgen steeds verder geraakten. In de aanloop daarvan was de euforie ook niet zo overweldigend groot.
Dan zijt gij blijkbaar de honderdduizende auto's vergeten met die drie kleur kapjes over de spiegels.

Ik denk gewoon dat het door de periode is, ook omdat het EK nu niet op 1 locatie gespeeld wordt. Ik heb ook eerder het gevoel van veredelde interlands dan een echt EK.

Dan zijt gij blijkbaar de honderdduizende auto's vergeten met die drie kleur kapjes over de spiegels.

Ik denk gewoon dat het door de periode is, ook omdat het EK nu niet op 1 locatie gespeeld wordt. Ik heb ook eerder het gevoel van veredelde interlands dan een echt EK.
Ik woon(de) toen op de boerenbuiten, die spiegelkapjes zijn in mijn straatbeeld pas beginnen verschijnen vanaf de 8e finale :unsure:. Ik herinner mij dat nog goed omdat wij het enigste huis waren in de straat die een Belgische vlag aan zijn balkon had hangen vooraleer dat WK begon.

Laatste reminder EK prono.

Willen de personen die zich nog niet in het EK prono topic gemeld hebben dat asap doen? Er staan nog 5 teams te wachten om te accepten, maar we hebben geen idee van wie ze zijn.

Ook nog een laatste oproep aan @romario99 , @Shaddix , @{BK}Black Devil om jullie tornooiverloop in te vullen. We zien dat nog steeds als onvolledig staan.

Jullie kunnen trouwens nog altijd aanmelden om ook mee te doen.

Vooral in de supermarkt leeft de Duivels gekte sinds een week of 2 precies. De zwarte, gele en rode Napoleon bollen zijn wel ni slecht :unsure:

Hopen op een doku aan de aftrap. Het moet gedaan zijn met trainers die hun vriendjes oproepen en opstellen. Hoe zit het trouwens met Witsel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan