Hans Moleman
Well-known member
Ik denk, al wil ik hier gerust mis in zijn, dat we wel gaan moeten accepteren dat we na dit EK of volgend WK aan kwaliteit gaan inboeten.
En dan heb ik het niet alleen over de verdediging, die het zwaarst zal getroffen worden, maar over de ganse lijn.
Ons plaatsen voor de EK's/WK's zal normaal geen probleem zijn, maar ik denk dat we ook niet meer dan dat gaan mogen verwachten.
Vind ik toch ook zeer bizarre uitspraken.
Niet dat we aan kwaliteit gaan inboeten. Een De Bruyne, Hazard , Lukaku, Courtois en Kompany in 1 generatie is zeer uitzonderlijk.
Maar als ik zie hoeveel ploegen inzetten op een goeie jeugdwerking, en er bij onze topclubs een steeds betere doorstroming is voor de talenten. Daar gaan onze duivels ook wel bij varen. Nu nog de beloften in het volwassenvoetbal laten meespelen, en die ontwikkeling gaat nog vlotter gaan.
Bij Anderlecht staan er trouwens een paar sterke lichtingen aan te komen volgens Jean Kindermans. Hopelijk kiezen ze allemaal voor België. Al is de weg uiteraard nog lang voor die jongens om er te komen.
Qua middenvelders moeten we ons alvast geen zorgen maken. Tielemans Lavia, Matazo, Sambi, Heynen, Mangala.
Achteraan kunnen we nog wel even voort met Denayer, Vanheusden, Delcroix, Bornauw, Castagne, ...
En op ons flanken hebben we Doku, De Ketelaere, Januzaj, ... die er nog wel een paar tornooien bij zullen zijn.
De spits lijkt ons knelpunt voor de toekomst als Lukaku stopt.
) De Bruyne is dan ook top 3 van de wereld.