Leuke woning met 3 slaapkamers en een leuke tuin (6 are), centraal gelegen tussen Tessenderlo centrum en Hulst. Deze woning werd stevig gebouwd in 1960 en is steeds zeer goed onderhouden. Op het gelijkvloers hebben we een ruime woonkamer (25 m2) met aansluitende keuken (2004). De grote ramen...
www.immoweb.be
Stel dat je dergelijk huis koopt uit de jaren 60. Op zich deftig gebouwd maar ondertussen wel nood aan wat verbouwingen. Wat zijn zoal de budgetten die je voor ogen moet hebben om zo'n project aan te pakken. Want ik vraag mij soms af wat het beste is, een kleinere nieuwbouw kopen (pakweg huizen sinds 2000) of een iets ouder en dat grondiger verbouwen. Ik stel hier misschien een vrij open/domme vraag maar dit is allemaal nogal nieuw voor mij
Bijvoorbeeld dingen die ik daar zou willen doen:
- Badkamer vervangen
- Keuken vervangen (Eventueel die tussenmuur eruit halen)
- Nieuwe vloer
- chauffageleidingen wegwerken
- Nieuwe elektriciteitskabels leggen? (En dan in 1 keer ook ethernet bijleggen)
- Het plafond/muren bepleisteren en verven
- Dak isoleren
- Die versleten veranda gewoon afbreken.
Allé, het kan zijn dat ik 101 andere dingen vergeet om naar te kijken of nu niet aan denk. Ik denk dan bijvoorbeeld dat je redelijk wat zaken zelf kan doen zoals die tussenmuur afbreken, zaken uitbreken, sleuven voor de kabels in de muur kappen, vloer leggen (chappe eventueel laten doen?). Ik heb op zich wel poten aan mijn lijf, mijn pa heeft heel zijn leven als werfleider/projectmanager gewerkt en heeft heel onze bovenverdieping eigenhandig verbouwd en een deel bijgezet. Dus ik kan wel op wat kennis rekenen en hulp van familie en vrienden.
Sidenote: Dat huis zou het nooit worden aangezien dat huis makkelijk 50.000 minder waard is als je rekening houdt met de buren aan de linkse kant.