Eerste hulp bij klus-gevallen

Hoe doen ze dat tegenwoordig in appartementsblokken, met het regenwater?
Goede vraag, bij appartementsblokken waar plaats is voor wat groen rond de appartementen hebben ze vaak wadi's waar het water dan in de grond kan infiltreren.
Hoe ze dat anders oplossen en of er ook systemen zijn om het regenwater te gebruiken bij appartementen weet ik niet.

Wat is het verschil tussen een 4G2.5 en een 5G1.5 ?

Ik was net aan het kijken ivm onze airco's en op die productfiche staat Communicatiekabel: 4G2.5, maar als ik dan ga kijken naar de kabels die indertijd zijn geplaatst zie ik 5G1.5 staan.
Kan dit kwaad of hoe hard ben ik genaaid nu ?

Edit: Nevermind, dat is in theorie. De mannen gebruiken altijd 4G1.5 dus ik zit safe

Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen een 4G2.5 en een 5G1.5 ?

Ik was net aan het kijken ivm onze airco's en op die productfiche staat Communicatiekabel: 4G2.5, maar als ik dan ga kijken naar de kabels die indertijd zijn geplaatst zie ik 5G1.5 staan.
Kan dit kwaad of hoe hard ben ik genaaid nu ?

Edit: Nevermind, dat is in theorie. De mannen gebruiken altijd 4G1.5 dus ik zit safe
Link de productfiche eens.

Ik zou een aluminium of RVS koker moeten laten snijden in blokjes op verschillende maten.

Iemand die weet waar ik zoiets kan laten doen? Het zijn kleine oplagen
Ik weet niet van waar je bent maar Metaleuven doen ze dat. Ken nog wel wat adressen rond Leuven die iets kleinschaliger zijn.

Ik weet niet van waar je bent maar Metaleuven doen ze dat. Ken nog wel wat adressen rond Leuven die iets kleinschaliger zijn.
Ah is dat echt? Want ik kom vaak in Metaleuven. Doen die ook zelf aangeleverd staal? Want ik heb mijn kokers ondertussen al. Andere adresjes ook zeker welkom. Het is super kleine oplage hé. 6 tot 10 sneden

https://www.mitsubishi-electric.be/resources/documentation/files/CAT_NL_ATA-2018.pdf

Pagina 60. Type MXZ-3F54VF
Ik dacht ook dat ik nog een afzekeringsautomaat moest bijsteken van 25A (zijn er nog 2 vrij in de kast maar 16A en 20A), maar zij steken hm blijkbaar bij andere gewoon in op een stopcontactje dus ik moest me geen zorgen maken

Ik ken er niks van, airco is iets voor volgend jaar if ever.

Maar misschien is de reden dat ze 1,5 of 2,5 als sectie nemen voor communicatie zoals bijvoorbeeld loodgieters een aan uit thermostaat aansluiten op 230v.

Ik zou uit gemakzucht de aanbevelingen volgen.

Ah is dat echt? Want ik kom vaak in Metaleuven. Doen die ook zelf aangeleverd staal? Want ik heb mijn kokers ondertussen al. Andere adresjes ook zeker welkom. Het is super kleine oplage hé. 6 tot 10 sneden
Ik laat daar af en toe ook wel is kleins doen. Nuja dan is't natuurlijk duurder als een groot werk.

K heb wel altijd het materiaal zelf afgenomen daar. Je kan ze bellen of is langs de bureau rijden, dat is niet in de winkel van Metaleuven in Leuven maar aan't werkhuis. Iets meer richting Diest zit "Wv metaal", die doet voornamelijk Inox werk maar kan zoiets wel verwerken. (Is wat kleiner voor als je geen succes hebt met eigen Materiaal bij ML. Nu zoveel kost zo'n koker niet natuurlijk :) )

Ik laat daar af en toe ook wel is kleins doen. Nuja dan is't natuurlijk duurder als een groot werk.

K heb wel altijd het materiaal zelf afgenomen daar. Je kan ze bellen of is langs de bureau rijden, dat is niet in de winkel van Metaleuven in Leuven maar aan't werkhuis. Iets meer richting Diest zit "Wv metaal", die doet voornamelijk Inox werk maar kan zoiets wel verwerken. (Is wat kleiner voor als je geen succes hebt met eigen Materiaal bij ML. Nu zoveel kost zo'n koker niet natuurlijk :) )

Ik heb eens gebeld naar WV Metaal maar die mannen doen dat precies niet. 't is nochtans gewoon een paar gelijke blokjes van een koker snijden. Het zal zelf met de slijpschijf worden dan. Maar of ik dat nog mooi recht krijg... balen

Zijn er hier mensen die al zelf een douchebak geplaatst hebben? Is dit als DHZ'er te doen?
Het lijkt me relatief eenvoudig, maar schijn kan bedriegen :)

Het zou een plaatstalen douchebak zijn die op pootjes op de betonplaat komt te staan.
Tips, aandachtspuntjes?

Ik heb eens gebeld naar WV Metaal maar die mannen doen dat precies niet. 't is nochtans gewoon een paar gelijke blokjes van een koker snijden. Het zal zelf met de slijpschijf worden dan. Maar of ik dat nog mooi recht krijg... balen
Mja is altijd de afweging of ze zoiets willen doen natuurlijk.
Bij Metaleuven meer succes?

Ik wil een 6-tal van die bekende IKEA Ribba lijstjes ophangen.
Wat is nu de beste manier zodat dat stevig hangt? Ik ben een pietje precies en wil niet elke week ze moeten rechthangen als er iemand eens tegen heeft gelopen of stof heeft afgedaan.
Er is een metalen hangertje aan, maar dat lijkt me niet perfect recht te hangen tov het frame.
1 nageltje en dan balanceren? 2 vijzen en gewoon aan de kader ophangen? Met haken werken? Een touwtje?

Oe5dZ5o.jpg

Aan het kijken voor een oprit.
Ik ken er dus niks van, maar blijkbaar zijn getrommelde klinkers gewoon beschadigde klinkers door een trommel gehaald. Maar wel duurder.

Rare wereld die bouw.

Ik ken er dus niks van, maar blijkbaar zijn getrommelde klinkers gewoon beschadigde klinkers door een trommel gehaald. Maar wel duurder.

Rare wereld die bouw.

Is toch hetzelfde als een jeans? Een afgewassen look jeans is ook duurder dan een gewone, net omdat je extra handelingen moet doen :P
Getrommelde klinkers zien er wel beter uit vind ik persoonlijk.

Rare wereld die bouw.
Uiteraard zijn dat geen beschadigde klinkers. Maar zijn dat gewone klinkers die eens getrommeld worden.

Prijs scheelt normaal ook bijna niets. Gaat misschien over centen.

'vroeger' werden er bijna altijd getrommelde geplaatst, nu heb je al meer en meer rechte/strakke klinkers. Vroeger was dit met vellingkant (schuin kantje) waardoor dat voor de privé niet echt waw was. Nu is dat zo goed als recht. Zeker niet mis.

Gewoon afhankelijk van smaak en type woning etc

Toch wel grappig. Ik heb een loungeset op het oog bij winkel x. Nu blijkt de prijs in België x€ te zijn.
Verzendkosten = 50€. Afhaling = Gratis.

In Nederland -identiek dezelfde firma met naam en alles!!!- is de prijs voor identiek dezelfde loungeset 20€ duurder. (Géén idee waarom die daar 20€ duurder is). MAAR deze staat nu in promo in NL, wegens de solden. -75€ eraf en de verzendkosten = Gratis. :wallbash:

Dus ik bel naar winkel x, en zeg dat ik begrijp dat de prijs verschillend is aan Nederland, maar ik vraag dus of ze 20€ van de prijs kunnen doen omdat het verschil in prijs toch wel absurd véél is -nu met de solden- en ze dan toch een geste kunnen doen vermits ze gewoon identiek hetzelfde bedrijf zijn. Neen meneer dat gaat NIET. Dus ik zeg: OK, dan koop ik het niet in jullie winkel in BE, maar rijd ik gewoon net over de grens en koop ik het artikel daar in jullie winkel in NL.

Krijg ik doodleuk het antwoord: WAAROM (zou je dat doen)? :laugh: Denken ze daar dan niet na of zo? Lol.

Laatst bewerkt:
Krijg ik doodleuk het antwoord: WAAROM (zou je dat doen)? :laugh:
Jamaar... 'koop lokaal' enzo hé! :p

Zelfde gedaan trouwens met een servies. Filiaal in NL had een actie waarbij het aan de helft van de prijs stond.
Aan dezelfde prijs kopen in BE kon niet, vanuit NL laten leveren in BE kon ook niet, maar leveren in het filiaal net over de grens wel en kon het daar dan afhalen.
Ook goed... :)

Terug
Bovenaan