Eerste hulp bij klus-gevallen

Euh, ja, dat is net het probleem dat ik beschrijf eh. Die kat verschaft zichzelf toegang tot die ruimte, en ik wil het die kwibus onmogelijk maken :).
Die heeft een zetel, een bed, en al wat hij wilt om op te zitten. Maar toch zit hem liever op mijn madam haar kleren. En dat tot haar grote ergernis uiteraard.
 
ah, ik dacht dat het de kastdeur zelf was, maar als ik het goed begrijp is het gewoon een open ruimte (loft ofzo)?

Low budget, maar een stok tussen de deurrail leggen? of als ze zoals een klassieke deur opengaat zo'n stop blok?
 
Het is idd 'dressing' als in 'kamer met inbouwkasten' :)
Die schuifdeur is ingebouwd in de inbouwkast, dus stok tussen steken is geen optie.

Bij wijze van voorbeeld (dit is geen ingebouwde houten deur zoals bij ons - puur illustratief over hoe een kat zo'n deur open prutst met zijn pootjes)

 
Laatst bewerkt:
Madam buitensmijten dan maar? 🤷🏼‍♀️

Iets ervoor leggen dat de kat haat? Had al ergens gelezen dat aluminium folie op de zetel leggen efficiënt is om katten uit de zetel te houden.
Misschien wel de moeite om folie losjes (niet strak anders heb je geen geluidseffecten) voor de deur vast te kleven?
Of een klein potje (zetten, niet kleven 😜) met peper zodat de geur afschrikt!
kat /buiten houden uit die ruimte?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Aluminiumfolie is echt de hel voor katten. Als wij dat bovenhalen om boterhammen ofzo in te pakken weet ons kat niet waar naartoe rennen.

Als oplossing: kan je aan de rail aan? Dan kan je net voor het eindpunt iets aan de binnenkant rail maken waardoor de ophanging iets stroever door de rail glijdt
 
Ik moet eigenlijk maar heel agressief Kssssttt op dat beest roepen en dan komt die daar nooit meer.

Heb echt een haat-liefde verhouding met onze kat 🐱
 
Heb echt een haat-liefde verhouding met onze kat 🐱
hahaha hier ook ze.
Bij momenten een zalig beestje om in huis te hebben.
Andere momenten haalt die het bloed van onder mijn nagels.
De dierenarts heeft lang geleden is gezegd dat we "een heel vocale kat hebben". Je kan al raden wat dat betekend..
 
Blowerdoorresultaat is binnen, 0.772 m³/hm²! -16 E-punten en dus ook in orde voor het 100% kadastraal inkomen de eerste 5 jaren.

Ter illustratie; 12 ipv 14cm isolatie steken had een impact van 0.8 Epunt.

Situatie huis:
Open bebouwing
Gasverwarming (doorstromer) met klein buffertvatje intern: 27 liter dacht ik
VVW
Dubbel glas
5.51 Wp zonnepanelen
 
Laatst bewerkt:
Blowerdoorresultaat is binnen, 0.772 m³/hm²! -16 E-punten en dus ook in orde voor het 100% kadastraal inkomen de eerste 5 jaren.

Ter illustratie; 12 ipv 14cm isolatie steken had een impact van 0.8 Epunt.

Situatie huis:
Open bebouwing
Gasverwarming (doorstromer)
VVW
Dubbel glas
En welk e-peil kom je dan precies uit?
Neem aan een 'compacte bouw' + hoeveel zonnepanelen?

Doorstromer met intern vat?
 
Hoeveel extra punten geeft een gasboiler ivm wp?
Gasboiler met geïntegreerd vat ten opzichte van een extern vat school 13 E-punten volgens de EPB'er, verschoot ik toch wel van.

Vergelijking met warmtepomp (en captatienet in de gazon) hebben we gemaakt, maar was toen financieel al niet interessant (meerprijs zonnepanelen, afhankelijkheid elektriciteit)
 
Iemand ervaring met het reinigen van terrastegels met een stoomreiniger?
Al een tijdje aan het twijfelen om dit aan te schaffen (tegels binnen, vooral ook de voegen + zetel reinigen hoofdzakelijk).

Ik kan precies nergens vinden, behalve heel generiek, of die standaard toestellen (bijvoorbeeld Karcher) ook buiten gebruikt kunnen worden.
Bedoeling is gewoon on de keramische terrastegels en eventueel klinkers 1-2 keer per jaar grondig te reinigen. Als dit 1 of 2 van die doekjes kost, lig ik daar niet echt van wakker.
 
Iemand ervaring met het reinigen van terrastegels met een stoomreiniger?
Al een tijdje aan het twijfelen om dit aan te schaffen (tegels binnen, vooral ook de voegen + zetel reinigen hoofdzakelijk).

Ik kan precies nergens vinden, behalve heel generiek, of die standaard toestellen (bijvoorbeeld Karcher) ook buiten gebruikt kunnen worden.
Bedoeling is gewoon on de keramische terrastegels en eventueel klinkers 1-2 keer per jaar grondig te reinigen. Als dit 1 of 2 van die doekjes kost, lig ik daar niet echt van wakker.
Dan is een generieke Kärcher meer als genoeg
 
Gasboiler met geïntegreerd vat ten opzichte van een extern vat school 13 E-punten volgens de EPB'er, verschoot ik toch wel van.

Vergelijking met warmtepomp (en captatienet in de gazon) hebben we gemaakt, maar was toen financieel al niet interessant (meerprijs zonnepanelen, afhankelijkheid elektriciteit)
mja ze moeten de A-label attesten hebben en van de ketels zonder interne boiler is dit veel moeilijker, en dan wordt dat forfaitwaarde. Anders kan die 13 punten niet verklaard worden. Weet het niet meer exact van buiten maar zou maar 5-10% opwekkingsrendement mogen schelen.
 
Dan is een generieke Kärcher meer als genoeg
Lijkt er op dat je er ervaring mee hebt :)
Andere tips/aanraders op wat te letten?

Lijkt me steeds vreemd om die doeken te gebruiken op een ruwe/buitenvloer. Maar mss moet ik er gewoon voor gaan en zien :)
 
Terug
Bovenaan