Eerste hulp bij klus-gevallen

Lijkt er op dat je er ervaring mee hebt :)
Andere tips/aanraders op wat te letten?

Lijkt me steeds vreemd om die doeken te gebruiken op een ruwe/buitenvloer. Maar mss moet ik er gewoon voor gaan en zien :)
Let erop dat er een terrasreiniger bij de hogedrukreiniger zit :) .
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mijn vraag gaat voor de duidelijkheid niet over een hogedruk maar over een stoomreiniger...

Heb slechte ervaring met een hogedrukreiniger (met zo'n ronde terrasreiniger). Vooral kapotte voegen :( Het wordt ook afgeraden voor zover ik kan zien omdat het de toplaag van de tegels ruwer/poreuzer maakt waardoor al de viezigheid sneller terugkomt.

Heb er gisteren één besteld, dus we zullen zien.
 
mja ze moeten de A-label attesten hebben en van de ketels zonder interne boiler is dit veel moeilijker, en dan wordt dat forfaitwaarde. Anders kan die 13 punten niet verklaard worden. Weet het niet meer exact van buiten maar zou maar 5-10% opwekkingsrendement mogen schelen.
Sommige fabrikanten hebben een toestel met onderstaande boiler die als pakket die labels hebben bijvoorbeeld viessmann heeft dit.
 
De vijzen zijn losgekomen van de klink. De gaten zijn echter te groot nu, hoe kan ik die opvullen. Ze zeggen met houtlijm, maar dat krijg ik niet in die gaatjes hoor. Ik zou al een naald moeten gebruiken om de houtlijm erin te duwen.

Ik denk (maar kan volledig mis zijn) dat ik ooit eens tape heb gezien die je rond je vijzen draait, die dan lichtjes uitzetten in het hout en voor meer weerstand zorgen.

Tips?

ISDnhx8.jpg
 
Laatst bewerkt:
De vijzen zijn losgekomen van de klink. De gaten zijn echter te groot nu, hoe kan ik die opvullen. Ze zeggen met houtlijm, maar dat krijg ik niet in die gaatjes hoor. Ik zou al een naald moeten gebruiken om de houtlijm erin te duwen.

Ik denk (maar kan volledig mis zijn) dat ik ooit eens tape heb gezien die je rond je vijzen draait, die dan lichtjes uitzetten in het hout en voor meer weerstand zorgen.

Tips?

ISDnhx8.jpg
Wat ik zou doen is genoeg lijm spuiten, genre bison/soudal, invijzen met langere vijzen, en goed laten drogen voor je er aan komt
 
Ik heb het onlangs ook bij familie opgelost. Zelfde als hierboven wat. In elk vijsgaatje tec7 gespoten en ook meer vijzen gebruikt. Van de 6-7 openingen waren er maar 3-4 gebruikt dus ook extra geplaatst. Sergeant op om te drogen et voila
 
Voor de klinken hier moet je de gaten door en door boren en dan een busje en boutje, dan trek je de klinken zo tegen mekaar aan en heb je bovenstaande nooit aan de hand 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Voor de klinken hier moet je de gaten door en door boren en dan een busje en boutje, dan trek je de klinken zo tegen mekaar aan en heb je bovenstaande nooit aan de hand 😎
Dees... dees klinkt zo logisch godverdomme :eek:
 
Voor de gyproc plaatsers onder ons.
Hoe werken jullie de hoeken af van gyproc wanden en plafonds met ander materiaal (stucwerk dan vooral)?
 
Voor de gyproc plaatsers onder ons.
Hoe werken jullie de hoeken af van gyproc wanden en plafonds met ander materiaal (stucwerk dan vooral)?
Zoals een gewone naad, dus met papier en mooi uitplakken. Sommige snijden dan het papier in en kitten die voeg lichtjes op. En op voorhand alles goe afmeten zodat ge niet eindigt met een voeg van meer dan een cm ofzo :p
 
Voor de gyproc plaatsers onder ons.
Hoe werken jullie de hoeken af van gyproc wanden en plafonds met ander materiaal (stucwerk dan vooral)?
Haakse hoeken: acrylkit. Geeft een zeer mooi resultaat, gewoon zorgen dat alles mooi op elkaar aansluit.

Of voor de professionals onder ons papieren voegband en veel expertise.
 
Ontluchten van radiatoren: ik heb altijd geleerd dat je met de radiatoren boven moet starten. Is dat omdat lucht stijgt, of omdat je het verst van je ketel moet starten? Mijn ketel hangt namelijk op het 1e verdiep.

Oei, hier zeggen ze om dichtst bij de ketel te starten 🤣
 
Ontluchten van radiatoren: ik heb altijd geleerd dat je met de radiatoren boven moet starten. Is dat omdat lucht stijgt, of omdat je het verst van je ketel moet starten? Mijn ketel hangt namelijk op het 1e verdiep.

Oei, hier zeggen ze om dichtst bij de ketel te starten 🤣
Heb altijd geleerd dat de lucht stijgt, dus boven beginnen. Nog nergens gehoord dat de locatie van de ketel er toe zou doen.
 
Een buitendeur van karton dan ofwat? Ik zie gewoon een foto van een simpele verfdeur en daar reageer ik dan op hé, manneke :p
Ik daag u uit: bezoek 3 appartementsblokken in je buurt en laat maar weten hoeveel inkomdeuren (RF) van de appartementen niet van het type schilderdeur zijn (vanbinnen niet echt karton ma goed 😜).

twas dus op appartementsinkomdeur effectief. Bij mijn weten zijn alle gewone binnendeurklinken met het type ‘doorverbindvijs’ zoals je aanhaalde maar nu niet dat ik er zo op let. Hier thuis alvast wel.
 
Ik daag u uit: bezoek 3 appartementsblokken in je buurt en laat maar weten hoeveel inkomdeuren (RF) van de appartementen niet van het type schilderdeur zijn (vanbinnen niet echt karton ma goed 😜).

twas dus op appartementsinkomdeur effectief. Bij mijn weten zijn alle gewone binnendeurklinken met het type ‘doorverbindvijs’ zoals je aanhaalde maar nu niet dat ik er zo op let. Hier thuis alvast wel.
Hmmm ja appartementen, ok :p

Genoeg binnendeurklinken die niet zo zijn hoor. Een schande is het!
 
Bwa ik heb designklinken via via gekocht en vo die prijs zou je verwachten de perfectie maar ze trekken toch lichtjes scheef ondanks die doorverbinding.

4jarige bengel die er aan hangt quasi elke dag zal er ook geen goed aan doen natuurlijk, ma toch na verven overweeg ik versterking met de magische...tec7 😇
 
Vraagje omtrent potentieel opstijgend vocht. Ik ken er absoluut niets van, maar dit huis valt ons in de smaak, schoonbroer is architect en al meegeweest, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken.

Toch wil ik een iets breder publiek om hun mening vragen.

Dit zijn foto's van de voorgevel en achtergevel van het huis. Lijkt dit opstijgend vocht? Binnen is er 100 % zeker niets van te merken, maar het huis is ook nog maar 13 jaar oud en zou heel wat isolatie voorbij moeten geraken om al binnen zichtbaar te zijn natuurlijk.

Elk mening wordt geapprecieerd.

1.png
2.png
 
Terug
Bovenaan