Eerste hulp bij klus-gevallen

zo haarscheurtjes zijn eigen aan zetten van de woning inderdaad en daarom wordt er ook geadviseerd niet te snel te schilderen.

nu wat mij minder aanstaat is het feit dat ze horizontaal loop terwijl de typische zettingscheurtjes eerder verticaal lopen. Ik zou het minstens markeren om te kijken dat deze niet meer verder zet, potentieel ook buitenhoek aangezien ik daar raam zie? Puntlast in de hoek mss te zwaar (sokkel te klein voor overdracht) of zetting van fundering in de hoek kan en indien ze niet groeien geen ramp maar ik herhaal: horizontaal vind ik meer bizar als verticaal
 
Ik volg sio hierin. Een nieuwbouw met zo een verticale scheur in een hoek is niet normaal. Dat kan wijzen op een te zware last op de hoek, met andere woorden een te lichte dragende structuur.
Zeker in de gaten houden en eventueel aanspraak doen op uw garantie.
 
Het is inderdaad de buitenhoek van mijn huis, met een venster. Wat zijn dan de potentiele oplossingen (mocht het verder negatief evolueren)? Want als jullie spreken over de lasten die te zwaar zijn, lijkt me dat niet zo eenvoudig oplosbaar :p
 
Laatst bewerkt:
in onze nieuwbouw was er ook plots een horizontale schuur op de binnenmuur op de verdieping. Volgens mij zijn dat drogingsscheuren van u pleisterwerk. Niet te veel zorgen in maken.

Ik heb die schuur heel licht bijgewerkt met orginele verf, was redelijk goed gelukt toen.
 
Het is inderdaad de buitenhoek van mijn huis, met een venster. Wat zijn dan de potentiele oplossingen (mocht het verder negatief evolueren)? Want als jullie spreken over de lasten die te zwaar zijn, lijkt me dat niet zo eenvoudig oplosbaar :p
Heb je de stabiliteitsstudie ter beschikking?
 
in onze nieuwbouw was er ook plots een horizontale schuur op de binnenmuur op de verdieping. Volgens mij zijn dat drogingsscheuren van u pleisterwerk. Niet te veel zorgen in maken.

Ik heb die schuur heel licht bijgewerkt met orginele verf, was redelijk goed gelukt toen.
Dat patroon naar raam toe met die retour is géén drogingscheur. Dat is ook niet noodzakelijk een ramp ter verduidelijking maar zoals eerder gemeld op te volgen dat het niet verslechterd.
Scheuren waar je op korte termijn zorgen moet over maken ga je zelf uitspreken als barst, zo ken je het verschil alvast ;)
 
Bij ons was het inderdaad niet naar de raam toe, wel een stuk over de binnenmuur van één slaapkamer die doorliep in de gang waar die op uitkomt, daar bij een deuropening wel plots gestopt. Helemaal horizontaal, vond het echt super bizar.
 
Zijn er hier mensen die verbouwd hebben en dat wel/niet hebben aangegeven aan het kadaster?
Ik lees net dat die aangifte 30 dagen na het einde der werken moet gebeuren?
 
Zijn er hier mensen die verbouwd hebben en dat wel/niet hebben aangegeven aan het kadaster?
Ik lees net dat die aangifte 30 dagen na het einde der werken moet gebeuren?
Als het niet enkel binnen is (uitbouw, ingrijpende renovatie) zou ik het toch gewoon aangeven hoor.

Als het enkel binnen is moet je al pech hebben om gecontroleerd te worden denk ik.
 
Als het niet enkel binnen is (uitbouw, ingrijpende renovatie) zou ik het toch gewoon aangeven hoor.

Als het enkel binnen is moet je al pech hebben om gecontroleerd te worden denk ik.
Er is een aanbouw, maar daarvoor is er wel een veranda afgebroken. We hebben wel (verplicht) met architect gewerkt door het plaatsen van een poutrel tussen oud en nieuw stuk.
 
als met melding/vergunning hebt gewerkt en kadaster niks laat weten zullen ze zelf wel komen vragen, geen schrik :)
 
Bij mij hebben ze 2x een brief gestuurd dat ze langs waren geweest en de werken klaar waren, dat ik de aangifte moest doen. 2x naar het kadaster gegaan met foto's van wat allemaal nog niet af was. Wanneer het wél allemaal af was, wel doorgegeven. Maar ze komen dus effectief wel langs ;)
 
Iemand hier ervaringen met subsidies van dakwerken? Wij hebben vorig jaar met 4 man het dak van ons appartementsgebouw vernieuwd en laten isoleren volgens de nieuwe normen. Aangezien iedereen verhuurt en een tweede eigendom had dachten we dat we geen recht hadden op subsidies. We hebben deze situatie toen uitgelegd aan verschillend dakwerkers en Fluvius en ze garandeerden ons allemaal dat we tot 30% gingen terugkrijgen.

Nu heb ik de subsidie voor dakisolatie aangevraagd en kreeg ik vorige week een mail dat we 300! euro terugkrijgen op een totaalbedrag van 10.000. Ik bel net naar Fluvius en die zeiden dat we een renovatiepremie moeten aanvragen, maar daar komen we dus niet voor in aanmerking... Hebben ze ons van in het begin allemaal iets wijsgemaakt of mis ik nog iets?

We hebben geen syndicus maar aangezien ik de eigenaar ben van het bovenste appartement heb ik dit allemaal op mij genomen.
 
Iemand hier ervaringen met subsidies van dakwerken? Wij hebben vorig jaar met 4 man het dak van ons appartementsgebouw vernieuwd en laten isoleren volgens de nieuwe normen. Aangezien iedereen verhuurt en een tweede eigendom had dachten we dat we geen recht hadden op subsidies. We hebben deze situatie toen uitgelegd aan verschillend dakwerkers en Fluvius en ze garandeerden ons allemaal dat we tot 30% gingen terugkrijgen.

Nu heb ik de subsidie voor dakisolatie aangevraagd en kreeg ik vorige week een mail dat we 300! euro terugkrijgen op een totaalbedrag van 10.000. Ik bel net naar Fluvius en die zeiden dat we een renovatiepremie moeten aanvragen, maar daar komen we dus niet voor in aanmerking... Hebben ze ons van in het begin allemaal iets wijsgemaakt of mis ik nog iets?

We hebben geen syndicus maar aangezien ik de eigenaar ben van het bovenste appartement heb ik dit allemaal op mij genomen.
Voor dakrenovatie (zonder isolatie) krijg je 25 of 30 procent afhankelijk van je loon, met nog eens een gelimiteerd bedrag (dikke 3k). Daarvoor moet je het wel laten uitvoeren door een dakwerker op factuur.
Jij hebt dus enkel isolatiepremie gevraagd waarschijnlijk.
 
Voor dakrenovatie (zonder isolatie) krijg je 25 of 30 procent afhankelijk van je loon, met nog eens een gelimiteerd bedrag (dikke 3k). Daarvoor moet je het wel laten uitvoeren door een dakwerker op factuur.
Jij hebt dus enkel isolatiepremie gevraagd waarschijnlijk.
Daar kom ik toch niet voor in aanmerking als ik verhuur en een andere woning bezit? Of is dit nog een andere premie dan onderstaande link?

Renovatiepremie
 
Daar kom ik toch niet voor in aanmerking als ik verhuur en een andere woning bezit? Of is dit nog een andere premie dan onderstaande link?

Renovatiepremie
Is dezelfde die ik aanvraag, maar kan u jammergenoeg niet veel verder helpen bij ander bezig of verhuur.
Ik heb speciaal gewacht om die van mij aan te vragen tot mijn andere woning verkocht was, net om die reden.
 
Iemand ervaring met een jacuzzi plaatsen? Stevige, egale ondergrond en elektriciteit. Verder nog iets?
Afvoer lijkt me gewoon via zijkant, en daar een darm aan. Watertoevoer met tuinslang.
Ik zit toch met energie teveel in de zomer. Beter nuttig besteden medunkt :p
 
Heb hier een dressing in huis met een lichte houten schuifdeur. Zo licht dat mijn kat die gewoon open krijgt.

Bestaan er opties om dat voor die katten wat moeilijker te maken?
Mijn eerste gedacht was om een magneetstrip langs beide kanten te voorzien, maar blijkbaar doet dat zijn ding toch niet zo goed. Is vooral bedoeld om effenaf op ijzer te plakken, niet aan zichzelf.
Andere optie (die ik liever wil vermijden) is een slot frezen of magneten frezen - maar zou zo weinig mogelijk zwaar willen ingrijpen (lees bricoleren).

Zijn er eenvoudige oplossingen die ik over het hoofd zie?
 
Terug
Bovenaan