Eerste hulp bij klus-gevallen

Wij hebben hier een Corian blad met ingebouwde wasbakken in de badkamer. De prijs viel inderdaad nogal tegen (maar dat wisten we op voorhand), al heb ik vooral de indruk dat dat door de wasbakken komt, en het feit dat ze 2 platen naadloos moesten verlijmen. Ik meen mij te herinneren dat zo'n volledige plaat € 400 kost, maar 't is al lang geleden, dus misschien laat mijn geheugen mij in de steek.

Dat van ons kwam van GF Solids in Zonhoven, en daar zijn we wel heel content van. Zij maken wel een vrijblijvende offerte, maar ik vermoed dat ze dat op de meeste plaatsen wel zullen doen.
Die lavabo's, daar zetten ze u mee int zak :). Die kosten +-120€ bij Dupont zelf, maar aangezien jij de prijs voor een plaat weet, gaat uw schrijnwerker wel een eerlijke factuur gemaakt hebben.
 
Wij hebben heel veel zelf in Corian gemaakt. Destijds kon je dat als particulier nog bij Cras, maar volgens mij doen ze dat niet meer. Ik denk dat uw beste gok is om een plaat vast te krijgen bij 1 van de kleinere "leveranciers", met wat geluk willen ze u nog een losse plaat verkopen.

De prijs voor het plaatmateriaal valt wel mee (+-400€ voor een plaat van 3,6mx1m). Ze maken die wanden naadloos door vloeibare Corian ertussen te spuiten en dan af te schuren. Veel werk maar wel mooi materiaal.

Maar, het is nu ook niet iets dat je als "onervaren" schrijnwerker zelf aan gaat beginnen. Zo'n platen wegen belachelijk veel en breken snel als je ze verkeerd vast hebt.
Oei zijn deze ook zo breekbaar dan ? Was de reden waarom we niet naar een grote tegel bvb aan het kijken waren. Zou het meevallen om ronde gaten te frezen in zo een groot paneel ?
 
Oei zijn deze ook zo breekbaar dan ? Was de reden waarom we niet naar een grote tegel bvb aan het kijken waren. Zou het meevallen om ronde gaten te frezen in zo een groot paneel ?
ze zijn breekbaar als je ze op de uiteinden heft en dan in de verkeerde richting (dus plat ipv opstaand). Komt ook door de hardheid en gewicht van het materiaal natuurlijk. Een gat frezen is geen enkel probleem. Ik zal hier zo dadelijk wat foto's posten van onze Corian "creaties", dan heb je een idee van wat er mogelijk is.
 
Hi-macs is een evenwaardig alternatief (ander merk zeg maar). Schrijnwerkers gaan vaak 1 merk kiezen (prijsonderhandeling, materiaal, overschot, terrecht overigens) maar beiden zijn gelijkwaardig en qua prijs vrees ik ook dat er niet zoveel winst gemaakt wordt.

grootste voordeel is het opschuurbaar zijn & hygiënisch. Tandartspraktijk mee ingericht zelf bv. Als wandbekleding lijkt me dat duur grapje (sander heeft het aan inkoop gedaan ;-) ). Grootformaat keramische tegels als alternatief ofwel een bekleding zoals mortex zijn alternatieven denk ik dan..
 
Het babykussen en pampervuilbakje staan klaar, succes :cool:

de douche vind ik het meest geslaagd, de trap minder mijn persoonlijk ding
 
Het babykussen en pampervuilbakje staan klaar, succes :cool:

de douche vind ik het meest geslaagd, de trap minder mijn persoonlijk ding
Zijn ondertussen al in gebruik ;).

De trap is inderdaad smaak. We zochten vooral een trap met lichtstroken aan de onderkant van een trede (dus niet in de "neus") en dit was de beste manier. Nadien gezien zouden we misschien wel de hoekjes wat mooier afgewerkt hebben...

Zelf ben ik het meest tevreden van de keuken, badkamermeubel en eetkamer-tafel (geen foto's van keuken en eetkamer-tafel) wegens teveel rommel :D). Die zien er imo effectief uit alsof ze uit de winkel komen. Gisteren nog een compliment gehad van de vroedvrouw over de tafel.
 
Mortex in een douche raden ze nochtans ten stelligste af. Het is geen 100% stabiel materiaal omdat het niet echt flexibel is, daardoor krijgt ge na verloop van tijd haarscheuren en infiltratie.
 
Ik ken de details niet voor de duidelijkheid maar indien niet mortex moet er toch gelijkaardig product zijn waarmee het wel kan? Tadelac? Ik ken de verschillen daarin niet zoals gezegd,
Schilders (met ervaring) zouden dat moeten kunnen toelichten. Ik dacht aan mortex omdat ik daar ervaring mee heb maar enkel als decoratiewand in toiletten en spatwand keuken. Opmerking deso kan dus terecht zijn

proficiat Sander 😉
 
Ik ben op zoek naar een manier om indirecte verlichting (zoals ambilight) achter mijn tv te creëren.
Is zoiets als dit dan aan te raden, of ben koop ik beter alles apart?

Het is wel handig dat deze set op de USB-poort van de tv kan hangen en dus plug&play is maar ik heb dan weer geen nood aan een volledig scala aan kleuren van de RGB-strips.
 
Ik ken de details niet voor de duidelijkheid maar indien niet mortex moet er toch gelijkaardig product zijn waarmee het wel kan? Tadelac? Ik ken de verschillen daarin niet zoals gezegd,
Schilders (met ervaring) zouden dat moeten kunnen toelichten. Ik dacht aan mortex omdat ik daar ervaring mee heb maar enkel als decoratiewand in toiletten en spatwand keuken. Opmerking deso kan dus terecht zijn

proficiat Sander 😉
Stuc deco ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: SIO
Ik heb lang geleden nen douche en badrand laten uitbekleden en stuc deco doet belletje rinkelen, zou wel es kunnen inderdaad dat het dat was.
 
"Look-alike van Tadelakt

Aan de basis van Deco Stuc ligt de oude kalktechniek van Tadelakt. Al in de Romeinse tijd werden in badhuizen waterdichte lagen gecreëerd die leken op marmer. Elk oppervlak was puur handwerk en volslagen uniek, geen enkel oppervlak was hetzelfde. De moderne Deco Stuc-techniek toont een even authentieke afwerking en een even uniek en ronduit prachtig resultaat."

"Verschillende opties

De milieuvriendelijke en duurzame techniek van Stoopen en Meeus passen we toe voor muren, plafonds, vloeren, aanrechten en trappen. De naadloze afwerking kan strak egaal zijn maar ook vol kleurnuances zitten. Een variant van Deco Stuc is Mortex. Deze techniek is iets arbeidsintensiever maar het aanbod kleuren is dan weer wat groter."

bron: https://www.bpdecor.be/blog/deco-stuc-de-douche-nog-mooier-dan-tadelakt/

Ik zat er ni ver af zonder mijne research nog maar op te starten :p Ik weet dat ze allemaal nogal op elkaar gelijken, en ook nog es beton ciré erbij om de keuze nog zo makkelijk te maken :cool: Tadelakt zelf wordt bijna niet meer gedaan dacht ik, de andere zijn moderner.

Maar goed het is dus een naadloos alternatief! Eén advies: doe het enkel met iemand met referenties, zeker voor douche!
 
Een heel goeie referentie voor Limburg is via mij te verkrijgen. Is wel niet de goedkoopste, maar het resultaat is er ook naar :)
 
Een offerte gekregen voor 2 ramen te vervangen in onze nieuwe woning (gebouwd in 1978, nog originele houten ramen die lekken).

Het aluminium profiel komt van yprado en heet alu-one 80. Letterlijk geen één review terug te vinden. Nochtans is de installateur een gekende firma die niet zomaar met "brol"producten zou werken, gezien ze een naam hoog te houden hebben.

Enigste informatie die ik kan vinden is de site van yprado zelf (Roemeens bedrijf met een kantoor in Waregem blijkbaar)...

Niemand toevallig al iets van gehoord?
 
Een offerte gekregen voor 2 ramen te vervangen in onze nieuwe woning (gebouwd in 1978, nog originele houten ramen die lekken).

Het aluminium profiel komt van yprado en heet alu-one 80. Letterlijk geen één review terug te vinden. Nochtans is de installateur een gekende firma die niet zomaar met "brol"producten zou werken, gezien ze een naam hoog te houden hebben.

Enigste informatie die ik kan vinden is de site van yprado zelf (Roemeens bedrijf met een kantoor in Waregem blijkbaar)...

Niemand toevallig al iets van gehoord?
Je weet toch waarom ze ramen uit Roemenië halen? Dat heeft puur met prijs te maken. Daar boksen ze profielen in elkaar voor een appel en een ei. Je hebt goede Oostblok profielen, en minder goede. Dit lijkt mij van de eerste soort te zijn, maar ben natuurlijk niet zeker.

De ramenindustrie is een rare industrie. De man waar jij uw ramen koopt is 9/10 enkel maar installateur. Hij koopt die ramen zelf ook elders.
Aluzon is zo een fabrikant van ramen en deuren. Zij maken van de profielen dus ramen en deuren. Heel veel ramenboeren sturen de species naar hen door en zijn bouwen en leveren deze dan op bokken op de werf. Maar zo heb je dus ook Oostblok fabrieken die met hun eigen profielen werken.
 
Enigste informatie die ik kan vinden is de site van yprado zelf (Roemeens bedrijf met een kantoor in Waregem blijkbaar)...

Niemand toevallig al iets van gehoord?

Geschiedenis van hun bedrijf leert men, dat het een Belgisch bedrijf is.
Dat in 2009 hun eigen profiel heeft ontwikkeld en dat in 2012 productie hallen heeft gebouwd (in Roemenië) en ook actief is in Frankrijk.
(staat nochtans op hun site. :) )

Maw yproda beheert het van A tot Z. Reden waarom je er weinig over vind is omdat ze waarschijnlijk de enige zullen zijn die hun eigen profielen gebruiken.

De ramenfabrikanten hier in mijn streek werken ook zo, maar gebruiken wel profielen van bv reynears. Hebben niet zelf profielen, zoals yprado.
Ramenfabrikanten hier verwerken en plaatsen de ramen in eigen beheer.
Dan ga je wel meer referentie terug vinden, omdat er meer ramenfabrikanten werken met reynears.
 
Laatst bewerkt:
Ok, thanks. Vond het gewoon bizar dat er letterlijk 0,0 iets van ervaringen over terug te vinden zijn, ook al doen ze alles zelf van A tot Z.

Nu, dit zal me niet tegenhouden met hun in zee te gaan, aangezien het mij heel straf zou lijken moest de installateur zoiets riskeren...
 
Nieuwbouw die nu de 2e winter ingaat. is dit soort scheurtjes normaal en te verwachten, omdat het huis zich nog zet? Het is maar een haar dik, maar uiteraard erg zichtbaar omdat ik alles al netjes geschilderd heb. Het huis heeft middellange tijd (paar maanden) kunnen drogen vooraleer ik begon te schilderen

oZZZ25g.jpg
 
Terug
Bovenaan