Eerste hulp bij klus-gevallen


Iemand die de naam kent van dit soort scharnier?
Ze hangen aan een deur die niet meer helemaal open gaat. Ik vermoed dat ik de scharnieren kan bijstellen zodat de deur wat hoger komt te hangen. Als je weet hoe dát moet, mag je het ook uitleggen, maar met de naam van het scharnier kan ik het waarschijnlijk wel zelf vinden.
 
een niet regelbaar scharnier noemt dat :unsure:


filmke niet uitgekeken maar van wat ik herinner: pin uittrekken, deur recht uitcalleren in de omlijsting, scharnier bijkloppen-tikken en pin er terug in. Indien je zuiver omhoog wilt, ik volg, zou niet direct kunnen zeggen hoe buiten de deur afkorten :)
 
Had gehoopt dat het wat regelbaar was met het scharnier :)
Merci voor het filmpje en de uitleg. Had al een soortgelijke oplossing gezien, maar deze gast legt het een pak beter uit. Zal z'n kanaal opslaan.
Morgen eens testen wat er mogelijk is met m'n deur.
 
We
Ik heb twee ledspotjes die af en toe wat knipperen. Het ligt niet aan de bedrading, maar ik merk dat als ik er eens op tik of duw wanneer deze knipperen ze wel gewoon terug branden. Dus de lichtspotjes zelf zijn wel in orde. Is er een manier om die "dieper" te krijgen zodat die altijd gaan blijven branden? Ik heb die lichtgaten op zolder dichtgepurd, wellicht is er daardoor een en ander verschoven. Bijkomend probleem is dat die pur het moeilijk maakt om iets te vervangen omdat het vastzit. Maar het moest wel gebeuren, want ze komen de zolder chappen en ik heb niet veel zin om chape in mijn living te krijgen.
Welk merk en type zijn ze. Als ze van osram zijn en parathom reeks zijn kan het een spotje zijn u de reeks met productie fout.
 
Wat zijn zo de prijzen voor een tweedehands aanhangwagen? ik zou voor 130x200 minstens gaan (dan kan er een volledige multiplex plaat in bv (ale, wel zo naar boven stekend maar dat is het probleem niet).

Nieuw gaan die rond de 700e zie ik
 
Tja, 't is al te zien in welke staat die zal verkeren natuurlijk. Gewoon af en toe eens 2de hands checken

Ik heb paar jaar geleden eentje op de kop kunnen tikken voor 65€ maar het was er ook naar. Aan de andere kant, het rijdt nog altijd, zelfs na al die keren tijdens de afbraakwerken dat ik het volgeladen heb en naar het containerpark ben geweest. En achteraf met bouwmaterialen gevuld
 
Ah, tweedehands aanhangwagens, nog zoiets waar iedereen denkt dat ze een bak goud op wielen hebben. Succes met de zoektocht, de interessantste stonden op facebook marketplace maar hebben wel wat werk. Ik heb de mijne op de kop getikt voor 320 euro maar dat was een enkelasser van 2m60. Heb daar enkel een nieuw disselkoppeling moeten opzetten en wat prutsen aan de verlichting.

Als je dringend ene nodig hebt: koop u nen nieuwen want ik heb wel een paar weken zitten zoeken. De meeste zijn echt geldwolven voor hun aanhangwagens.
 
ja, voor de gemiddelde enkelasser (130 x 200 minstens) vragen ze 500e minstens, nieuw kost die hier 700e inc btw. Dan ga ik toch mss gewoon voor een nieuwe gaan, koop lokaal enzo
 
Wij willen een oprit leggen, maar we zitten natuurlijk met die limiet van 80m2 voor onvergund te mogen verharden.
Blijkbaar als je kiezelsteentjes gebruikt, valt dat onder waterdoorlatend en moet je dat niet van die 80m2 aftrekken.
Maar weet iemand wat precies de definitie is van waterdoorlatend?
Zouden bijvoorbeeld kasseien met zand er tussen ook nog mogen? Want die laten in principe ook water door, al is het een pak minder dan kiezelstenen.
Ik vermoed dat er toch wel een regel zal zijn van x aantal liter per vierkante meter per seconde waterdoorlatendheid ofzo.

Onze oprit gaat vrij groot moeten worden om wat bruikbaar te zijn, dus het zou zonde zijn dat we die totale oppervlakte al zouden moeten aftrekken van de toegestane 80m2.
 
Op onze elektrameter staat 220V (logisch, want wij hebben monofase).
Op de schakelaar eronder staat echter 380V 40A, betekent dat, dat er mits we willen overschakelen wel 3 x 400V beschikbaar is?
 
Ik heb een maand geleden ook liggen zoeken naar een tweedehands aanhangwagen en kan alleen maar beamen wat hierboven staat.
Uiteindelijk gewoon een nieuwe gaan halen (er is wel wat verschil op nieuwprijzen bij verschillende aanbieders).
 
Da lijkt mij ook zoiets algemeen in den bouw. Iedereen wil altijd den hoofdprijs van zijn overschotjes of oud werkmateriaal. Heb nog maar weinig dingen zien passeren waarvan ik dacht dat het de moeite was om om te gaan.
 
Ik heb nu eentje op het oog van rond de 300e, zou nog in goede staat zijn.
Vanavond eens gaan kijken en als het me bevalt, dan neem ik hem direct mee, das toch al een serieuzer verschil (nieuw en kleiner zijn ze rond de 700-800e heb ik al gemerkt)
 
Ik heb nu eentje op het oog van rond de 300e, zou nog in goede staat zijn.
Vanavond eens gaan kijken en als het me bevalt, dan neem ik hem direct mee, das toch al een serieuzer verschil (nieuw en kleiner zijn ze rond de 700-800e heb ik al gemerkt)
Ik heb de mijne voor €645 gekocht (belgische fabrikant, ALKO as onder). Heb exact de zelfde aanhangwagen voor €780 terug gevonden ook.
 
Ik heb de mijne voor €645 gekocht (belgische fabrikant, ALKO as onder). Heb exact de zelfde aanhangwagen voor €780 terug gevonden ook.
En welke afmetingen dan? want daar zit ook nog een serieus verschil op. Ik wil niet onder de 1.25m breed (laadbreedte) gaan, omdat ik volledige multiplex platen wil kunnen vervoeren zonder dat ze over de zijrand komen. Daar heb ik nieuw 2x rond de 700e (inc btw) gevonden, maar daar gaan dan nog wat foliekes bijkomen wss (neuswiel en dergelijke)
 
En welke afmetingen dan? want daar zit ook nog een serieus verschil op. Ik wil niet onder de 1.25m breed (laadbreedte) gaan, omdat ik volledige multiplex platen wil kunnen vervoeren zonder dat ze over de zijrand komen. Daar heb ik nieuw 2x rond de 700e (inc btw) gevonden, maar daar gaan dan nog wat foliekes bijkomen wss (neuswiel en dergelijke)
2m op 1.34m en inclusief neuswiel en ladderrek (was €620) en ik heb er dan nog een disselslot bij genomen (€25).
 
Mijn vriendin en ik gaan samenwonen, vanaf 01/04 loopt ons huurcontract.
Via mijn werk krijg ik een dag verlof voor de verhuis (dus op 01/04).


Voor de wijziging van het adres, dit kan ik online doen of per mail (ik heb naar de gemeente gebeld) en die zei een week vooraf doormailen.
Krijg ik dan iets van attest voor die dag verlof van het werk of hoe gaat dat in zijn werk?

Die van HR kreeg het op haar heupen van mijn vragen dus heb gezegd dat in orde was.
 
2m op 1.34m en inclusief neuswiel en ladderrek (was €620) en ik heb er dan nog een disselslot bij genomen (€25).
Ja, dat zijn zowat de prijzen.

Soit, vandaag naar eentje gaan kijken. Volledig vna kop tot teen in 1 soort grijs geschilderd, gewoon zoals hij ineen zit, dus hout en al. Dat As al vlag nr 1.
Je kon dus totaal niet zien of er slechte plekken waren of niet.
Dan zegt die guitige rakker dat hij toch wel 1 wiel vervangen heeft omdat het andere lek was, dus 1 band uit de jaren stilletjes en 1 nieuwe band, waarbij die nieuwe band dan nog een verschillende afmzting had tov de andere.

Bij beter kijken zag het hout er al op einde leeftijd er uit, viel eerst niet op door het geschilderde.

Zeg ik vna ja, voor 250 wil ik het nog doen, komt die zo dreigend met een stap vooruit van wat durfde hij hier te zeggen, de nieuwe lichtenbak en die band hebben wel al 90euro gekost he, en er komt nog zeker 15 man kijken!!!!!

Gewoon vriendelijk bedankt en in mijn auto gestapt. Die denkt echt dat die goud in zijn handen had.
 
lang verhaal kort...
Ikzelf heb eigendom
Nieuwe vriendin heeft eigendom

Stel we gaan samenwonen bij haar. 2 kinderkamers te kort, dus bijbouwen (hebben wel al wat in gedachten, maar moeten nog navragen als dat mag/kan)
Mijn eigendom zou ik dan verhuren
Hoe deel je dan de kosten? Zij kan het stuk bijbouwen bv niet financieren.
Rest van vaste kosten zijn dan waarschijnlijk 50/50?
 
Terug
Bovenaan