Verbouwing Eerste hulp bij klus-gevallen

prikgaten op foto vastleggen en doorgeven aan notaris, je kan maar proberen want desgevallend lijkt het me net wel verborgen gebrek.

je kan je dan nog "mild" opstellen door te zeggen dat je het nog niet te zwaar wil doortrekken als de reparatie goot gedekt wordt.

hier destijds ook vieze mail gestuurd, zolder ging leeg zijn en die zat letterlijk stampvol met alles van de verdiepen er onder gepropt. Wat gedreigd (100% in recht) en gevraagd 2 gemengde containers kost te dekken, en de manuren van leeghalen wou ik dan nog negeren en stond vrij snel op de rekening moet ik zeggen.. :) ok ze kunnen ontkennen maar wie niet probeert..
 
prikgaten op foto vastleggen en doorgeven aan notaris, je kan maar proberen want desgevallend lijkt het me net wel verborgen gebrek.

je kan je dan nog "mild" opstellen door te zeggen dat je het nog niet te zwaar wil doortrekken als de reparatie goot gedekt wordt.

hier destijds ook vieze mail gestuurd, zolder ging leeg zijn en die zat letterlijk stampvol met alles van de verdiepen er onder gepropt. Wat gedreigd (100% in recht) en gevraagd 2 gemengde containers kost te dekken, en de manuren van leeghalen wou ik dan nog negeren en stond vrij snel op de rekening moet ik zeggen.. :) ok ze kunnen ontkennen maar wie niet probeert..
in dit geval, die prikgaten waren niet verborgen. Dus ik gok dat je het niet op een verborgen gebrek kan smijten en dat je het zelf maar moest onderzoeken (zelf ook voorgehad trouwens)
 
Bijkomend probleem hier is eigenlijk dat de ex-eigenaars goede vrienden zijn van de schoonmoeder. Dat maakt het enigszins net nog erger dat er niet helemaal eerlijk is geweest en zomaar een rechtszaak van maken gaan we nu ook weer niet doen. Wel eens eerst deftig over praten. Ik laat wel nog weten hoe het afloopt.
 
Ik wil onze betonnen trap naar de kelder vloeren.
Echter is deze niet zo goed gegoten waardoor ik op redelijk veel plaatsen beton moet weghalen.
Zou ik dit uitkappen met beitel en hamer of de slijpschijf erin zetten?
Ik heb nu de hoeken al uitgekapt omdat ik daar niet aan kan met de slijpschijf.
Ik denk dat slijpschijf sneller zal gaan maar heb een beetje "schrik" voor al het stof dat vrijkomt.
Slijpschijf gaat veel stof geven. Ge hebt van die betonschuurmachines maar die zijn redelijk prijzig en dno of die veel kunnen weghalen
 
Iemand een idee hoe lang een premie aanvraag bij fluvius normaal duurt? Is al van midden december en nog altijd niets mee gebeurd, staat op aanvraag geregistreerd.
 
iemand interesse om mijn elektrisch schema te tekenen?
(eendraadsschema, situatie schets)

Pas iedere zekering getest, dus weet wat onder welke zekering hangt, maar kan er precies niet zelf aan beginnen :unsure:

 
iemand interesse om mijn elektrisch schema te tekenen?
(eendraadsschema, situatie schets)

Pas iedere zekering getest, dus weet wat onder welke zekering hangt, maar kan er precies niet zelf aan beginnen :unsure:

Over wat voor formaat installatie spreken we? :p
Heb je een grondplan in digitaal formaat (geen foto wel)?
 
Wij gaan ons huis hoogstwaarschijnlijk in CLT zetten. Maar voordat we dit doen willen we eerst graag eens een CLT woning bezoeken. Zijn hier mensen (die mensen kennen) die in CLT bouwden en die graag een bezoeker of twee willen binnenlaten een dezer dagen? We zoeken vooral ergens rond Antwerpen gezien mijn vriendin elk moment kan bevallen en we liefst niet te ver willen gaan. Alvast bedankt :)
 
Weet er iemand regio 1880 (Kapelle op den bos) een goeie verhuislift (moet een kleine zijn op remorque bv, doorgang naar terras is beperkt).
Heb al wat gezocht op Google maar ik zie door het bos de bomen niet meer ..
 
Domme vraag maar ik weet echt niet wat te doen.
Mijn badkamer STINKT. Soms twee weken niet, dan weer een week wel, dan weer een week niet, paar dagen wel.
Ruikt echt naar beerput en ik heb geen flauw idee van waar het komt. Niet van de afvoer van mijn bad, niet van mijn lavabo.
De afvoer voor een eventuele wasmachine is afgeplakt met ducttape dus daar ook niet van afaik.
Komt precies van mijn raam maar als ik mijn raam open doe is er niks...

Enige tips? Mijn huisbaas heeft iets van "pech"
 
Hier was dat een verkeerd aangesloten regenpijp en enkel bij vriesweer.

Geur van regenpijp kwam uit in goot, ging onder dak in, zakte de spouw in en kwam zo het huis binnen.

Long shot natuurlijk, kan ook gewoon een slecht werkende afvoer zijn die af en doe borrelt waardoor de geuren toch door de sifon geraken?
 
Probeer eens een groot glas water in die sifon van de wasmachine te doen. Als die droog staat wegens niet in gebruik, is er een connectie naar uw leidingen dus stank. Zelfs met ducttape
Dat moet je als eerste proberen, en koppel dan terug :)
 
Sinds een dagje gemerkt dat bij het ontdooien van de sneeuw onze dakgoot in inox een scheurtje heeft. Waarschijnlijk door het vriesweer.
Er druppelt nu dus wat water uit.

Geen hele grote issue maar ik wil het toch zo snel mogelijk oplossen. Kan ik dat gewoon oversmeren met een soort dichtingsmiddeltje of lijkt dit geen goed plan?
 
Ik heb twee ledspotjes die af en toe wat knipperen. Het ligt niet aan de bedrading, maar ik merk dat als ik er eens op tik of duw wanneer deze knipperen ze wel gewoon terug branden. Dus de lichtspotjes zelf zijn wel in orde. Is er een manier om die "dieper" te krijgen zodat die altijd gaan blijven branden? Ik heb die lichtgaten op zolder dichtgepurd, wellicht is er daardoor een en ander verschoven. Bijkomend probleem is dat die pur het moeilijk maakt om iets te vervangen omdat het vastzit. Maar het moest wel gebeuren, want ze komen de zolder chappen en ik heb niet veel zin om chape in mijn living te krijgen.
 
Sinds een dagje gemerkt dat bij het ontdooien van de sneeuw onze dakgoot in inox een scheurtje heeft. Waarschijnlijk door het vriesweer.
Er druppelt nu dus wat water uit.

Geen hele grote issue maar ik wil het toch zo snel mogelijk oplossen. Kan ik dat gewoon oversmeren met een soort dichtingsmiddeltje of lijkt dit geen goed plan?
Ik had onlangs hetzelfde voor met mijn zinken dakgoot en heb Tec7 roof laten aanbrengen. Lijkt voorlopig wel te helpen.
 
Terug
Bovenaan