Een nieuwe keuken

Die Inbouw vaatwas, frigo, diepvries, microgolfoven en over: als we die ergens anders kopen, is dat dan moeilijk om te installeren? Of heb je daarvoor een loodgieter ofzo nodig?
 
Laatst bewerkt:
Die Inbouw vaatwas, frigo, diepvries, microgolfoven en over: als we die ergens anders kopen, is dat dan moeilijk om te installeren? Of heb je daarvoor een loodgieter ofzo nodig?
Nee dat is niet moeilijk. Dampkap is al iets minder gemakkelijk als het inbouw is. Vaak kan je ook de toestellen zelf kopen en laten installeren. Voor uw kookplaat moet je dan wel laten welk model zodat de uitsparing correct is in uw werkblad.
 
Onze Siemens iq700 was net gelanceerd op Batibouw toen we die daar gekocht hebben ;)
"Doorheen de jaren is "outlet" steeds ons concept gebleven. Dit wil zeggen dat wij oudere modellen (eindereeksen), licht beschadigde toestellen (oppervlakkig/esthetisch), maar ook actuele toestellen verkopen. Naast onze gigantische voorraad, kunnen wij ook steeds een specifiek toestel bestellen."

Dusja ze hebben ook actuele maar vooral oudere of licht beschadigde. Heb daar ook al gekocht, maar zeker online is het aanbod beperkt (geen idee of in de winkel beter is)
 
Vandaag de gedetailleerde offerte van Ixina gekregen. €2000 korting staat er op, 3 toestellen gratis = €1100 korting, die korting op de andere 3 toestellen geven ze een heel jaar door

op de keuken incl werkblad 0 procent korting
sorry maar we gaan verder kijken

Dit zijn geen batibouw kortingen
 
Ixina zijn arrogante klootzakskes die u gewoon in het zak willen zetten. Bij Eggo denken ze dat de klanten naïef zijn.

Uiteindelijk gewoon een Ikea keuken gezet met deftige toestellen.
 
vorig jaar keuken ixina laten plaatsen
- plaatser komt afspraken niet na
- ontbreken stukken die dan weer in backorder moeten gaan ... nog langer wachten
- keuken = volledig te betalen VOOR levering
- Hadden normaal nog een opzetstuk bij ons kookveur dat dan zou aansluiten met de spatwand/plank maar de fabrikant (Smeg) had nieuwe oven afgeleverd ... ixina bied geen oplossing en nu zit ik met een opening tussen wand en kookvuur.

- Uitlijning kastjes, na nog geen jaar merk ik al op dat bepaalde kastdeurtjes/lades scheef komen te staan.
- De bescherming aan de grond (plastieken latjes met zilverlook) houd niet, breekt af
- De meegeleverde microgolfoven scheelt iets aan, blijft absurd veel vocht in hangen ... moet die om de 2 dagen uitkuisen om schimmelvorming/stank tegen te gaan.

Over het algemeen blij dat ik een nieuwe keuken heb, maar heb er 16k voor neergelegd en dat is het toch niet waard geweest.
 
Wij hadden per toeval Ixina en een zelfstandige plaatselijke keukenbouwer tegen mekaar uitgespeeld. Bleek dat die zelfstandige zo een grudge had tegen Ixina dat hij onder zijn prijs is gegaan om, de koop maar binnen te krijgen. Ik moest wel beloven dat als mensen me vroegen hoeveel de keuken had gekost ik er 5000 EUR moest bijtellen.
 
Ik ben bezig met een tamelijk groot bouwproject. 1 appartement om in te wonen en één om te verhuren. We hebben dus 2 keukens nodig.
De keuken voor ons wordt een mooi / duurder project
De keuken die in het verhuurappartement komt moet gewoon niet te veel kosten en duurzaam zijn.
Momenteel al offertes binnen van Ixina & daarmee naar Eggo gegaan. Dit weekend gaan we ook nog naar Kvik.

Door het feit dat we 2 keukens gaan bouwen, hopen we wat leverage te hebben voor een finale discount.
Als jullie nog tips hebben om iets van de prijs af te doen, laat maar weten :)
 
Wij hadden per toeval Ixina en een zelfstandige plaatselijke keukenbouwer tegen mekaar uitgespeeld. Bleek dat die zelfstandige zo een grudge had tegen Ixina dat hij onder zijn prijs is gegaan om, de koop maar binnen te krijgen. Ik moest wel beloven dat als mensen me vroegen hoeveel de keuken had gekost ik er 5000 EUR moest bijtellen.
Oude truc hoor. Dan gaat hij bij uw kennis verkopen aan dezelfde prijs als aan u, om datzelfde opnieuw te zeggen. Zo denkt iedereen een grote korting te krijgen, terwijl het gewoon zijn prijs is...
 
Wij hebben nu geen keuken nodig maar ik stel me telkens de vraag als ik de reclame zie
Het is vaak "3/4 toestellen gratis", maar bepalen zij dan de types of merken waar je uit mag kiezen ?
 
Wij hebben nu geen keuken nodig maar ik stel me telkens de vraag als ik de reclame zie
Het is vaak "3/4 toestellen gratis", maar bepalen zij dan de types of merken waar je uit mag kiezen ?
Ze geven je inderdaad de goedkope types aan volle prijs. Als je voor een upgrade kiest, betaal je het verschil tov de aangeboden types.
 
Wij hebben een offerte met laklaminaat en eentje zonder. Is dit een groot verschil? Het scheelt meer dan €1000.
 
Wij hebben een offerte met laklaminaat en eentje zonder. Is dit een groot verschil? Het scheelt meer dan €1000.
Wat is een laklaminaat? Ik zit in de sector maar ben nu echt wel benieuwd wat ze verkopen als laklaminaat.

Edit: Dus een folieke over een mdf deur. Laat de laminaat dan maar weg.
Wat is dan het alternatief? Melamine zal even sterk zijn als die folie.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, laklaminaat staat op de offerte van Ixina

Wat is eigenlijk een goede keuze voor materiaal van een keuken?
 
Iedere verkoper zegt wat hij wil verkopen. Ik vraag het hier om een objectieve mening te krijgen.
 
Niet content van Ixina hier. Klink van de kasten komt constant los. Draai dat geregeld overal aan maar er zijn er waar het geregeld kapot gaat en dat de draad van de vijs of de klink niet meer pakt. Al 3x nieuwe klink gehad voor 2 verschillende kasten (in 3 jaar tijd). Nu is het nog eens gebeurd bij een kast dat we gvd amper gebruiken. Heb al geen zin meer om weer een nieuwe klink te gaan vragen en het gewoon zelf op te lossen.

Ook hebben we heel lang gehad dat de kast van de frigo kromtrok omdat deze te hoog was. 2x zijn ze daarvoor een nieuwe deur komen zetten maar zelfde resultaat. Dan was hun voorstel de deur in 2 stukken te maken maar dat trekt op geen hol design wise. Ze kunnen dus basically ni de keuken leveren die ze zelf getekend hebben. Straffe is dan dat een vriend van me meubels maakt en die heeft het dan gewoon geregeld met een baar die tot boven ging in de kast. Triestig als je daar als keukenbouwer niet zelf op kan komen. Ze verstoppen hun ook redelijk vaak achter “het fabriek” als er iets scheelt.
 
Terug
Bovenaan