Een nieuwe keuken

Hier staat al 3 jaar een Eggo-keuken (Sint-Niklaas) en wij zijn heel tevreden.
Voor ons was het goede contact met de verkopers (naast de prijs) doorslaggevend (12k voor een L met een hoge kastenwand, gelakte deurtjes en een composiet werkblad incl AEG toestellen).

Die werken inderdaad met onderaannemers, door een verlate levering zijn we dan moeten wisselen van plaatser (de oorspronkele kon niet zo snel). Die hebben dan nog een deur geplaast en een omkasting voor de dampkap gemaakt. Kleine afwerkingsfoutjes zijn allemaal direct opgelost nadat ik hierover naar Eggo had gemaild (dan spreek ik over covertjes op scharnieren etc.). Ook nog een garantiegeval gehad met de combi-oven, dat is dan via Eggo door AEG binnen de twee weken opgelost.
 
Toestellen kan je elders kopen aan helft van de prijs.
Marges zijn enorm, dus onderhandelen is de boodschap.

Overal de maxed out versie van onze keuken laten tekenen. Onze droomkeuken. Om dan a.d.h.v. de prijs te kijken wat we wel en niet kunnen weglaten. Nooit gaf ik op voorhand een budget op. Tot grote ergernis van de verkopers natuurlijk.

Ook gaf ik van in het begin duidelijk aan dat ik allergisch ben aan typische verkoopspraat. Dat ze niet moesten afkomen met een Batibouw of Black Friday korting om te pushen. Als je mij vandaag die korting kan geven, kan je dat binnen 2 weken ook.

3 keukenboeren gedaan en 1 zelfstandige.

Goedkoopste zat op 18,5k. Uiteindelijk gekocht voor 11,8k.
Wel moet ik erbij zeggen dat die 11,8k zonder diepvries was. Na 4 bezoeken om te onderhandelen heb ik hem gezegd dat als hij den diepvries van 1600 euro eruit kan laten, ik direct tekende. Dit op voorwaarde dat ik diezelfde zelf aankocht en dat zij hem alsnog gingen plaatsen.

Compleet dezelfde diepvries nieuw kunnen kopen voor 800 euro.

Grappigste bezoek was Ixina. Die verkoper begon wat gefrustreerd te raken omdat het niet pakte om te pushen. Midden zijn tekening begon ik er wat mee te lachen als die de typische verkoopspraatjes toepaste. Die begon te zweten en te stressen dat het niet meer schoon was. Heb dat nog nooit gezien.

Geen compassie met zo'n gasten.
 
Als je de inbouw toestellen zelf aankoopt op bol.com, kan je deze dan makkelijk zelf plaatsen? Ik heb wel een loodgieter waar ik op kan rekenen...
 
Op zich wel, maar er is geen enkele reden om zoiets te gaan kopen op BOL. Er zijn tal van vlaamse handelaren die even sterke of zelfs betere prijzen hanteren, koop liever daar ipv Nederland wat te sponsoren.
 
Ik denk dat je geluk moet hebben. Zes jaar geleden zijn we eens bij Eggo Merksem gaan kijken en de verkoopster die ons toen 'hielp' wist niet waarmee ze bezig was. We hadden afmetingen doorgegeven en de dag daarna belde ze:

"Meneer weet u nog de exacte afmetingen?"
"Gho, niet van buiten, ik heb die opgeschreven, maar dat ligt nog thuis, kan ik dat vanavond mailen?"
"Ah.. Euh... Ja... Wacht, ik denk dat ik het nog weet, het was ongeveer x-meter"

Al direct geen vertrouwen meer in Eggo. Kennissen van mijn schoonouders hadden hun keuken bij Eggo Aarstelaar genomen en waren daar wel tevreden van. Daar toch maar eens gaan horen en die verkoopster wist dan wél waarmee ze bezig was. We hebben die keuken nu 5,5 jaar en nog altijd vrij tevreden van. Ook van service naverkoop.
Wij hadden een actie dat je voor €3000 gratis toestellen kon kopen. Uiteindelijk was het rond de 10K qua budget.


Van Dovy was ik minder te spreken. Verkoper was zéér opdringerig en vond dat we geen oven en microgolf nodig hadden. Eén enkele combi-oven was voldoende. :sop:
 
In Duitsland rechtstreeks bij de leverancier aankopen. Ik ken er die dat zo gedaan hebben, voor een keuken waar je hier in de winkels gemakkelijk 10K tot 15K betaald ginder kunnen kopen voor minder dan 5K.
 
Ik kijk al uit naar de onderhandelingen voor mijn eigen keuken, als ik het hier zo lees :love:.

Wat zijn nog tips & tricks om de prijs te drukken @desolation en @Mr.Anderson, buiten uw budget niet prijsgeven en zelf de toestellen aan te kopen?

Blufpoker spelen en zeggen dat een gelijkaardige keuken bij keukenboer X zoveel euro goedkoper was? Zelf naar beneden bieden?
 
Op zich wel, maar er is geen enkele reden om zoiets te gaan kopen op BOL. Er zijn tal van vlaamse handelaren die even sterke of zelfs betere prijzen hanteren, koop liever daar ipv Nederland wat te sponsoren.
Zoals? Krefel en van den borre komen nooit aan de prijzen van bol of coolblue
 
Zolang je krijgt waarvoor je in feite betaald zou je tevreden moeten zijn.
Of dat nu een keuken van 7K of een van 30K is, maakt eigenlijk geen verschil. Indien je korting krijgt zonder aandringen of "gratis" keukentoestellen, dan is dat geen korting hé :rolleyes: ( verrassing dat is al verrekend in de prijs.)
Als je keukens vergelijkt doe het dan goed en vergelijk zelfde type laminaat en melamine. De prijzen tussen verschillende laminaatsoorten kan oplopen tot 5x zoveel. vb. standaard fabriekslaminaat of een fenix laminaat.
 
Heb het hierboven al eens gezegd: Electromax. Loeters idd ook een hele goeie
 
Ik heb me daar wel mee geamuseerd. Eerst wat getwijfeld en mijn vriendin het woord laten doen. Toen hij begon te pushen ineens de rollen omgedraaid en mijn been stijf gehouden met een prijs die sterk onder zijn "super deal" lag. Hij deed dan eerst alsof dat allemaal niet mogelijk was, uiteindelijk ons recht gezet en gezegd "ofwel tekenen we nu, ofwel tekenen we niet. laatste kans".
Toen is hij met de filiaalmanager gaan praten en miraculeus kon het ineens aan ons vast opgesteld budget. Twas wel met een zuur gezicht eerste klas, dus volgens mij heeft em daar niet teveel comissie gehad die dag.
Uit nieuwsgierigheid hoeveel was het initiele bedrag en voor hoeveel heb je hem kunnen kopen?
EDIT: zag dat het al gepost werd. Van 15k naar 11k ongeveer, nice!!

Ik lees op verschillende fora altijd soortgelijke verhalen: "ik hield mijn been stijf en speelde de moeilijke koper, en dat lukte gewoon hoor".
Alleen de keren dat ik dit al geprobeerd heb (was dan wel over ramen) lukte dit helemaal niet. Voorstellen van bvb 7500, waarop ik aangaf voor 6000 willen we akkoord gaan. Werden we vriendelijk gezegd dat dat niet kon en lieten ze ons gewoon gaan.

Kwestie van eruit te leren voor onze volgende onderhandelingen :D
 
Laatst bewerkt:
@Bramstep van 26.000 naar 10.600 eerder. Hun “normale prijs” was echt lachwekkend

@SomeDude : ik val in herhaling maar die verkopen dus ook 100% nieuwe toestellen. Enige wat wij daar outlet hebben gehaald was onze kookplaat, dat was hun showroom demo. Ging van 2600€ naar 900€ en was gewoon de doos niet bij
 
@SomeDude : ik val in herhaling maar die verkopen dus ook 100% nieuwe toestellen. Enige wat wij daar outlet hebben gehaald was onze kookplaat, dat was hun showroom demo. Ging van 2600€ naar 900€ en was gewoon de doos niet bij
Outlet is geen tweedehands he, dat zijn altijd nieuwe toestellen. Alleen normaal gezien geen 'pas op de markt' maar einde reeks
 
Zoals? Krefel en van den borre komen nooit aan de prijzen van bol of coolblue
Ik googlede ze gewoon om de laagste prijs te vinden. En dan gaf ik dat door aan de keukenbouwer. Ofwel laten ze die er uit, ofwel doen ze het aan de prijs dat ik ze zelf kan aankopen online.

Eerst kwamen ze af met catalogusprijs gezever. Maar daar zijn ze dan van mogen afstappen toen ik zei dat ik het niet ging doen als ik het zelf goedkoper kon vinden online en zelfs nog een klusjesman zou kunnen betalen om het te laten doen en zelfs dan nog minder zou betalen.
 
Outlet is geen tweedehands he, dat zijn altijd nieuwe toestellen. Alleen normaal gezien geen 'pas op de markt' maar einde reeks
Onze Siemens iq700 was net gelanceerd op Batibouw toen we die daar gekocht hebben ;)
 
Terug
Bovenaan