Een nieuwe keuken

Ik zou eens horen bij een zelfstandige schrijnwerker ook.

Ik ben hier eerst ook naar een kleine keukenbouwer geweest (keten van een vijftal zaken), binnengestapt met budget van 15k en plan gekregen van 25k, dan was hij verbaasd dat ik niet toehapte.

Wel altijd grappig als ze beginnen met de “normale prijs” en dan kortingen beginnen bovenhalen, zo werkt dat bij mij dus niet :p

Keuken laten maken door mijn nonkel die schrijnwerker is en zoals hij die zou verkopen aan een derde zou die maar 20-22k gekost hebben.
Dat dan volledig op maat, niet zoals bij die keukenbouwer “maatwerk” per 5cm.
Ook allemaal lades ipv deurtjes, grotere kookplaat en dampkap ook.
 
Laatst bewerkt:
Zou je ook geen dure keuken (ergens anders) van 25k voor 15k kunnen krijgen met batibouw korting? Of ben ik nu aan het overdrijven?
Batibouw korting is ook zever, gelijk welk een moment in het jaar is er wel een actie waardoor het ongeveer hetzelfde uitkomst als de fameuze batibouw korting :)
 
Batibouw korting is ook zever, gelijk welk een moment in het jaar is er wel een actie waardoor het ongeveer hetzelfde uitkomst als de fameuze batibouw korting :)
Net hetzelfde als die "gratis toestellen". Ja als ge van die absolute low-end bucht in uw keuken wilt is dat ideaal, maar als ge iets fatsoenlijk wilt zijt ge daar royaal aan het opleggen.
 
Net hetzelfde als die "gratis toestellen". Ja als ge van die absolute low-end bucht in uw keuken wilt is dat ideaal, maar als ge iets fatsoenlijk wilt zijt ge daar royaal aan het opleggen.
Voor velen is dat voldoende, ze kunnen toch niet koken. Ik kan dat ook niet goed en toch vind ik mijn eten meestal veel beter dan bij vrienden (zelfs die dure toestellen hebben) :p
 
het gaat er vooral over dat ze doen alsof ge voor duizenden euros toestellen krijgt, maar dat is gewoon snol. In de realiteit krijgt ge een speciale extra low-end reeks die enkel voor hen wordt gemaakt en waar achteraf ook geen servicing aan kan gebeuren.

Was overigens nog een leuk drukkingsmiddel dat ik in die DSM verkoper zijn nek heb geduwd. Die had eerst prijs opgemaakt met de toestellen bij en had al 5 keer gezegd "en ge krijgt nu dus voor 3500 EUR toestellen erbij!"
Toen we richting koop gingen was dan ook mijn eerste opmerking "Bon, wij hebben al Siemens IQ700 toestellen dus ge moogt de uwe er uit laten. das dan 3500 EUR dat eraf gaat he".
 
Mensen zijn daar natuurlijk erg gevoelig voor, het is een ideale tactiek om een groot deel van de bevolking op korte termijn tot kopen te pushen. Zelfde systeem als dat bv gebruiken voor u zo een "contract" van vredeseilanden of artsen zonder grenzen in uw nek te vijzen op straat.
De catch ervan is dat mensen altijd met een zuur gevoel gaan blijven, niemand gaat echt blij zijn met zijn aankoop als ze zich gemanipuleerd voelen achteraf.
 
Wij bij eggo roeselare geweest. Top geholpen maar vooral bijzonder professionele plaatsing. Van een echte vakman gesproken.
 
Eggo of Ixina gaat niet het verschil maken, dat is gewoon gelijkaardig en zoals je zelf al weet van dezelfde fabriek. Vaak hebben die heel grote marges dus goed onderhandelen kan ook de prijs mooi laten zakken. Toestellen zijn vaak ook gewoon aan adviesprijs dat die keukenbouwers dat verkopen terwijl je dat bij veel winkels een stuk goedkoper kan vinden tot soms zelfs 50% van de prijs. Als je wil besparen kan je de meeste toestellen ook zelf aankopen en plaatsen.
 
Batibouw kortingen zijn idd dikke zever. Ben zelf gaan horen bij een aantal zaken dit weekend (Ixina en Kvik), het enige echte interessante nu vond ik de 30% korting op de Quooker kranen
 
Eggo of Ixina gaat niet het verschil maken, dat is gewoon gelijkaardig en zoals je zelf al weet van dezelfde fabriek. Vaak hebben die heel grote marges dus goed onderhandelen kan ook de prijs mooi laten zakken. Toestellen zijn vaak ook gewoon aan adviesprijs dat die keukenbouwers dat verkopen terwijl je dat bij veel winkels een stuk goedkoper kan vinden tot soms zelfs 50% van de prijs. Als je wil besparen kan je de meeste toestellen ook zelf aankopen en plaatsen.

Vreemd. Dat is niet onze ervaring.

We zijn bij 3 verschillende keukenbouwers langs geweest: Eggo, DSM keukens en De Keukenbouwer. Die laatste twee waren zo de typische verkopers die met een torenhoge prijs begonnen en vervolgens met allerlei kortingen en een klein beetje onderhandelen tot een "ongelofelijke bodemprijs" kwamen.
Vervolgens gingen we naar Eggo en daar kregen we voor een gelijkaardige keuken met gelijkaardige materialen direct een merkelijk goedkopere offerte dan die andere twee hun "bodemprijs" (een dikke 30% minder duur). We vertrouwden het bijna niet. Toen ik nog eens polste voor korting zei ze direct van "Ja, neen, wij werken niet met die oneindige onderhandelingen maar direct met de laagste prijs: what you see is what you get." Nog eens aangedrongen, toen sprak ze misschien over nog een afronding van een dikke 200 euro, ging ze met de manager bespreken, kwam terug: nope.

Beetje flauw voor die 200 euro op een keuken van een kleine 14 000 euro maar anderzijds kwam het ons dan wel geloofwaardiger over dat ze effectief direct hun bodemprijzen hanteerden Enfin, om nu toneel te spelen met "ik stap naar de manager" om niet eens 200 euro van de prijs te krijgen... Lijkt me vreemd. Mijn redenering was: ofwel is dat een verschrikkelijk gierige manager zonder commerciële feeling ofwel hanteerden ze effectief al bodemprijzen. Gezien we al merkelijk duurdere offertes hadden bij de concurrentie leek me die laatste piste het geloofwaardigste. Misschien hangt de prijszetting af van filiaal tot filiaal?
 
Om het wat te kaderen: van de “bodemprijs” van 15.500€ bij DSM heb ik nog bijna 5000€ afgeschaafd. Dus ja, ge kunt daar nog dik onderhandelen.
 
Terug
Bovenaan