Een nieuwe keuken

Krefel hier, van plaatsing (onderaannemer, dus kan zeker verschillen) wel heel tevreden. Echter heeft het ondertussen al maanden geduurd tegen alles in orde was/is (we zijn nog niet volledig rond). Sommige apparaten lang moeten wachten (slechte levering van Bosch wegens Corona), tot 2 keer toe verkeerde kraan geleverd, een verkeerde deur geleverd, beschadigde ladeschuif, etc. Soit, ze brengen het allemaal wel in orde zonder tegenpruttelen. Mijn contactpersoon bij after sale is wel bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Daar kan ik niets over zeggen. Maar heel dat proces is & was zo vermoeiend. Ik wil nooit meer een nieuwe keuken zetten :'D. Ik zou denk ik wel altijd naar keuken op maat gaan moest ik het opnieuw kunnen doen.

De verkoopster/ontwerpster veel minder tevreden van, er zijn een aantal fouten gebeurd in onze keuken waar ik van een keukenconsulent verwacht had deze op zijn minst aan te halen.
 
Laatst bewerkt:
bij ons, ook Eggo keukens, moeten we €500 voorschot betalen, dan binnen 6 maanden 30% voorschot, en dan als deze geplaatst is, in ons geval pas binnen 12 maanden
 
Tevreden van Vimmo. Niet goedkoop, maar die keuken staat er al vijftien jaar en is nog steeds supermodern (uitgetekend daar) en top afgewerkt.
Pas op, prijskaartje toen al van 28k.

 
Dat zal inderdaad vast wel ergens in de kleine lettertjes staan. Maar komaan, dat is toch totaal absurd? Wie doet er dat nu? Het probleem bij ons is dat we wel onder enorme tijdsdruk staan dus ik kan wel wat dreigen maar als puntje bij paaltje komt en ze dreigen hem niet te plaatsen dan ben ik wel enorme risico's aan het nemen.

Sowieso al een praktijk waar ik absoluut niet mee gediend ben en verschrikkelijk klantonvriendelijk.
Voor iemand die er prat op gaat om alles te lezen en kapot te analyseren vind ik hier toch wel dat je een denkfout maakt. Kleine lettertjes of niet, je hoort te weten wat je ondertekent, en bij zulke grote bedragen moet je dat toch op zijn minst 'avragen? Iets met assumptions, mothers en fuckups
 
bij ons, ook Eggo keukens, moeten we €500 voorschot betalen, dan binnen 6 maanden 30% voorschot, en dan als deze geplaatst is, in ons geval pas binnen 12 maanden

Hangt dus af van filiaal tot filiaal? Goed om te weten. Dan kunnen ze zich alvast niet verstoppen achter "orders van hogerhand".
 
Als de laatste nagel geslagen is, dan krijgen ze direct mijn laatste deel. Zelfs met een gratis koffie er bij. Maar nooit 8 dagen op voorhand terwijl er nog 2-3 werkzaamheden zijn. Nooit.
 
Voor iemand die er prat op gaat om alles te lezen en kapot te analyseren vind ik hier toch wel dat je een denkfout maakt. Kleine lettertjes of niet, je hoort te weten wat je ondertekent, en bij zulke grote bedragen moet je dat toch op zijn minst 'avragen? Iets met assumptions, mothers en fuckups

Akkoord, maar met beiden een veeleisende job, een volledige renovatie te regelen (en sommige stukken ook zelf uit te voeren), pas een kleine gekregen met alle slapeloze nachten vandien, ... moet ik keuzes maken en kan ik niet alles even diep analyseren als ik zou willen. Ik focus mij vooral op eigen uitvoering van bepaalde werken, planning, werfopvolging, facturatie en besteed minder aandacht aan de kleine lettertjes. Zeker van zo'n grote speler waarbij je je niet aan verrassingen verwacht maar eerder aan standaard condities. Hoe zijn die anders zo groot kunnen worden? Blijkbaar omdat veel mensen (die wél tijd hebben om de kleine lettertjes te lezen) daarin meegaan... -> Onbegrijpelijk.
 
Akkoord maar voor 10.000eur of meer doe ik hiervoor wel moeite. Ik heb het even nagekeken en in mijn algemene voorwaarden van Eggo Keukens staat niets vermeld van 8 dagen voor levering alles betalen. Hun algemene voorwaarden zijn ook maar 3 pagina’s, met normaal lettertype.
 
Als je een jaar op voorhand uw keuken bestelt, dan kan ik me voorstellen dat je daar wel de tijd voor hebt ja. :unsure:

Even gecheckt, er staat gewoon: "Resterend saldo bij levering". Ik lees dus nergens iets van die 8 dagen op voorhand, behalve op de factuur die ze nu gestuurd hebben. Morgen eens bellen.
 
Als je de tijd had gespendeerd aan je voorwaarden lezen, ipv hele epistels hier op dit forum neer te schrijven, dan had je nog tijd genoeg gehad om de helft van je comments hier te schrijven...

Ik vind het eerder onbegrijpelijk dat mensen de voorwaarden niet lezen van keuzes die hun potentieel 10+k kunnen kosten. Zeker van diegenen die dat niet in een paar dagen verdienen...

Daarnaast is het toch algemeen geweten dat naast garagisten de keukenketens op nr 1 staan qua misleidende praktijken?
 
Laat uw keuken toch zetten door een deftige schrijnwerker jongens. Je gaat hetzelfde betalen als bij Ixina maar de kwaliteit van uw hout en de gebruikte materialen zal zo veel beter zijn...
En mag je 6j wachten want als iedereen dat doet kunnen die niet volgen. En een schrijnwerk moet je dan al niet weten wat je exact wilt qua indeling en materiaal? Denk niet dat die een tekenprogramma hebben + voorbeeldmateriaal ? (Ik neem aan dat je een zelfstandige eenmanszaak bedoelt)
 
Als je een jaar op voorhand uw keuken bestelt, dan kan ik me voorstellen dat je daar wel de tijd voor hebt ja. :unsure:

Even gecheckt, er staat gewoon: "Resterend saldo bij levering". Ik lees dus nergens iets van die 8 dagen op voorhand, behalve op de factuur die ze nu gestuurd hebben. Morgen eens bellen.
We moesten voor de Batibouw korting beslissen binnen de week.
 
Als je de tijd had gespendeerd aan je voorwaarden lezen, ipv hele epistels hier op dit forum neer te schrijven, dan had je nog tijd genoeg gehad om de helft van je comments hier te schrijven...

Hoe lang ben ik hier terug actief aan het posten? 2 weken? Welnu, ik had het over de 45 weken daarvoor.

Ik vind het eerder onbegrijpelijk dat mensen de voorwaarden niet lezen van keuzes die hun potentieel 10+k kunnen kosten. Zeker van diegenen die dat niet in een paar dagen verdienen...

Blijkbaar weet je niet wat het is om zoveel werk te hebben. Anders had je het misschien niet zo onbegrijpelijk gevonden.

Daarnaast is het toch algemeen geweten dat naast garagisten de keukenketens op nr 1 staan qua misleidende praktijken?
Neen.

Ik ben vooraan in de 30 en heb nog nooit een keuken gekocht. Trouwens, ik heb hier nog maar net de ganse bouwsector beschuldigd van een sociaal overheidsproject te zijn om mentaal gehandicapten in te herbergen maar toen zeiden ze dat ik overdreef. Ik wou dus het vertrouwen terug herwinnen. Maar kijk, nu blijkt dat de keukenketens zelfs op nr. 1 staan. De ergsten komen pas op het einde van de rit blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Dus ge hebt gewoon blind een toonzaalmodel gekozen zonder enige vorm van onderzoek? Dat lijkt me de enige manier als je zegt helemaal geen tijd gehad te hebben om 8 A4kes door te lezen voor je je handtekening zette. Als je zo ongelofelijke haast had, dan ja dan had je misschien een punt.

Voor de rest, ik weet wel degelijk hoe het is om veel werk te hebben, dus bedankt :), verder is dat een goedkope dooddoener alla "gij hebt wel/geen kinderen zeker"... Heeft totaal niet met deze zaak te maken. alles boven de 1000e investering wordt 3x nagelezen ja, om zo geen farsen voor te hebben inderdaad; Lijkt me gewoon due dilligence.

En ja, ik ben ook zo eentje die rustig alle papieren naleest terwijl ze al 3x gewezen hebben waar ik 'gewoon' moet tekenen, couldn't care less, ik wil weten waar ik m'n handtekening onder zet.

Voor een slimme mens (burgie) wentel je je teveel en te snel in zelfbeklag imho.
 
En mag je 6j wachten want als iedereen dat doet kunnen die niet volgen. En een schrijnwerk moet je dan al niet weten wat je exact wilt qua indeling en materiaal? Denk niet dat die een tekenprogramma hebben + voorbeeldmateriaal ? (Ik neem aan dat je een zelfstandige eenmanszaak bedoelt)

Je moet toch ook geen zes jaar wachten voor een zelfstandige loodgieter of elektricien. Wat een bizar argument.

Natuurlijk hebben zelfstandige schrijnwerkers tekenprogramma's. Maar de realiteit is dat als je bij die mannen aan tafel zit je met een vakman aan het overleggen bent en niet met een verkoper die de designsoftware van het bedrijf nodig heeft om een concept op papier te zetten.

Vakmannen hebben ook gewoon materiaalboeken en een werkplaats waar je mag gaan kijken. Ik heb zo een demonstratie gekregen tussen het verschil in houtplaat van een IKEA keuken en deftig materiaal. Dan weet je het wel snel hoor.
 
Je moet toch ook geen zes jaar wachten voor een zelfstandige loodgieter of elektricien. Wat een bizar argument.

Natuurlijk hebben zelfstandige schrijnwerkers tekenprogramma's. Maar de realiteit is dat als je bij die mannen aan tafel zit je met een vakman aan het overleggen bent en niet met een verkoper die de designsoftware van het bedrijf nodig heeft om een concept op papier te zetten.

Vakmannen hebben ook gewoon materiaalboeken en een werkplaats waar je mag gaan kijken. Ik heb zo een demonstratie gekregen tussen het verschil in houtplaat van een IKEA keuken en deftig materiaal. Dan weet je het wel snel hoor.
Technische tekenprogramma's of ook die alles correct visualiseren?

Als je 100 schrijnwerks hebt die elke maand 200 keukens maken en ze krijgen er ineens elke maand 3000 als vraag dan ga je effectief lang mogen wachten hoor. Als ze dan nog voor iedereen moeten tekenen dan leveren ze zelfs niets meer af :p
Dus nee iedereen bij een schijnwerker gaat gewoon niet.
Ik ken er die dat hebben gedaan voor al hun andere kasten maar die zijn wel eerst naar een binnenhuisarchitect geweest die alles qua materiaalkeuze op papier heeft gezet (+ gevisualiseerd).
 
Dus ge hebt gewoon blind een toonzaalmodel gekozen zonder enige vorm van onderzoek? Dat lijkt me de enige manier als je zegt helemaal geen tijd gehad te hebben om 8 A4kes door te lezen voor je je handtekening zette. Als je zo ongelofelijke haast had, dan ja dan had je misschien een punt.

Voor de rest, ik weet wel degelijk hoe het is om veel werk te hebben, dus bedankt :), verder is dat een goedkope dooddoener alla "gij hebt wel/geen kinderen zeker"... Heeft totaal niet met deze zaak te maken. alles boven de 1000e investering wordt 3x nagelezen ja, om zo geen farsen voor te hebben inderdaad; Lijkt me gewoon due dilligence.

En ja, ik ben ook zo eentje die rustig alle papieren naleest terwijl ze al 3x gewezen hebben waar ik 'gewoon' moet tekenen, couldn't care less, ik wil weten waar ik m'n handtekening onder zet.

Voor een slimme mens (burgie) wentel je je teveel en te snel in zelfbeklag imho.
Overdrijft ge nu niet.
Had Mac zijn contract deftig moeten lezen => ja.
Lees iedereen een co tract na van boven de 1k? Zeker niet.

Ik 'verkoop' dagelijks contracten van tussen de 4 en 10.000 euro en dit altijd zonder er een prijs op de verkoopsbon staat.
Offerte krijgen altijd nadien.

Ik handel met dokter, advocaten, notarissen, burgemeesters, gewone mensen en mensen zoals u die alles zogezegd 100 keer nalezen.
1 papier lezen ze nekeer, de andere 5 tekenen ze zonder te lezen.
Maar nooit leest iemand de kleine letters voor mijn neus en toch tekenen ze elke keer weer.

Dus dat jij dat zou doen, ok maar 99% doet dat niet.
 
Overdrijft ge nu niet.
Had Mac zijn contract deftig moeten lezen => ja.
Lees iedereen een co tract na van boven de 1k? Zeker niet.

Ik 'verkoop' dagelijks contracten van tussen de 4 en 10.000 euro en dit altijd zonder er een prijs op de verkoopsbon staat.
Offerte krijgen altijd nadien.

Ik handel met dokter, advocaten, notarissen, burgemeesters, gewone mensen en mensen zoals u die alles zogezegd 100 keer nalezen.
1 papier lezen ze nekeer, de andere 5 tekenen ze zonder te lezen.
Maar nooit leest iemand de kleine letters voor mijn neus en toch tekenen ze elke keer weer.

Dus dat jij dat zou doen, ok maar 99% doet dat niet.
Ik heb geen probleem met mensen dat dat niet doen, maar als er achteraf dan iets niet naar hun zin gaat, moeten ze niet gaan neuten dat ze weer het slachtoffer zijn.

Pas op, bij zaken waar ik herhaaldelijk business doe, lees ik ook wat minder aandachtig. Maar bij nieuwe zaken/business doe ik dat quasi altijd.

Er zou al veel miserie minder zijn mochten meer mensen dat doen ja.

Soit, off-topic aan de discussie welke keukenbouwer beter is. Ik deel verder ook de lening van sommigen hier, zoek een goede schrijnwerker en daar ga je meer plezier van hebben. Maar ook daar loop je het risico's om cowboys tegen te komen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan