Een nieuwe keuken

Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
 
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
Lokale schrijnwerker zeker niet vergeten. Meestal een veel aangenamere ervaring.
 
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
Keuken Schreurs in Herk De Stad heeft onze gezet. Heel tevreden van. Zowel prijs/kwaliteit en plaatsing. Moesten ook geen half jaar wachten voor de plaatsing.
 
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
Hier zowel bij Franssen, Goossens, G-Design (broer van Goossens keuken, hebben onderling dispuut) en uiteindelijk De Groof Keukens geweest.

Het was tussen De Groof en G-Design.

Bij Goossens tekenen ze u (als je de goede verkoper hebt) wel meteen een plannetje uit op potlood, dat vond ik nog eens netjes en een verademing tegen de 'online-tool-configurator-verkopers'.

Het is uiteindelijk De Groof geworden omdat die volledig op maat konden wat we gevraagd hebben.

Enige nadeel: ze weten allemaal verdomd goed wat de prijzen zijn van de concurrent, en daar wat mee bluffen heeft bij ons op een paar 10-tallen euro's na geen winst opgeleverd.
 
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
2 jaar geleden de keuken laten zetten door Keukens Van Lommel en daar heel tevreden van. No-nonsense offerte, kwaliteitsproducten en goede plaatsers.
 
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
Franssen keukens is zeker goed qua kwaliteit, maar die zijn hoe langer hoe meer aan het evolueren naar standaard keukens. Wij zijn daar een jaar of 4 geleden naartoe geweest en daar zeiden ze dat ze zo'n maatwerk als onze keuken minder en minder wilden doen. Ik had echt een goed gevoel bij Franssen nochtans. Via de kennissen kwamen we uit bij Van Gils.

Als je nog een tree hoger (en ook duurder...) wilt gaan is Van Gils keukens uit Ravels ook een optie. Ja 't kost een bom geld, maar dan heb je wel een heel degelijke keuken. Die werken over heel Vlaanderen. Voor foto's, prijs enz stuur je maar een privé bericht.
 
Ik ben heel blij met die van mij, 4j geleden gezet door Fabriek Unique (lokale schriknwerker) uit Wondelgem, maar ik zou er geen fortuin meer aan uitgeven.

Ik ben gegaan voor eikfineer en 2x een 3m werkblad (ongeveer) in donkere composiet, met grijze binnenkasten (zou ik iedereen aanraden). Overal Blum legraboxlades die mij makkelijk kunnen dragen.

Maar ik zou nu al willen wisselen. Naar walnoot met een licht terrazzo motief ofzo. Dus, of die keuken nu 10 of 20j meegaat, ik ga hem toch ooit beu zijn.

Vanzelf gaat hij nooit stuk gaan, dat is zeker, maar verandering van spijs doet koken.
 
Ik ben heel blij met die van mij, 4j geleden gezet door Fabriek Unique (lokale schriknwerker) uit Wondelgem, maar ik zou er geen fortuin meer aan uitgeven.

Ik ben gegaan voor eikfineer en 2x een 3m werkblad (ongeveer) in donkere composiet, met grijze binnenkasten (zou ik iedereen aanraden). Overal Blum legraboxlades die mij makkelijk kunnen dragen.

Maar ik zou nu al willen wisselen. Naar walnoot met een licht terrazzo motief ofzo. Dus, of die keuken nu 10 of 20j meegaat, ik ga hem toch ooit beu zijn.

Vanzelf gaat hij nooit stuk gaan, dat is zeker, maar verandering van spijs doet koken.
Mja daarom heb ik hier een schrijnwerkerskeuken met witte frontjes. Quasi onverwoestbaar. Na 10j de scharnieren en lades laten vervangen (soft close)

De plint aangepast naar iets hedendaagser, later nog nieuwe toestellen erin.. hebben het zo wat tijdloos kunnen houden.

Spatwanden kunnen ook geupdate worden wanneer nodig
 
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen, en om samen te vatten:

Eggo - online niks dan miserie over terug te vinden​
Ixina - “ “​
Interioo - vooral problemen met plaatsing?​
Kvik - kwaliteit niet geweldig?​
Franssen keukens - een van de betere qua kwaliteit, plaatsing, keuze​
Goossens keukens - “ “​
We willen binnenkort onze keuken uit 2004 vernieuwen, want die is volledig versleten. Denk dat de vorige eigenaar maar rap-rap ergens een keuken gekocht heeft, en dat wil ik dus vermijden. Iemand enig idee waar je de beste prijs-kwaliteit krijgt ik Noord-Limburg?
Ik heb Interioo en dus echt maatwerk en die zijn erg behulpzaam en vooral geduldig 😂Door de zever met onze aannemer zitten we al 4 maand achter ondertussen. Vloerisolatie, chape, tegels en dan keuken allemaal in de wacht moeten zetten.

Wij hadden te laat aan Hôtel Jourdain gedacht. Wij waren wel onder de indruk van hun werkethiek en precisie (vragenlijst, stalen, etc. op de eerste afspraak al). Voor de duidelijkheid, we hebben nooit een keuken bij deze gekocht.
 
Wij hebben boven het werkblad aan 1 zijde hangkasten, tussen twee kolomkasten uiterst links en rechts.
Tussen deze twee plafondhoge kasten is de onderzijde van de hangkasten dus zichtbaar (ca. 240 cm)

hoe lezen jullie dit:
  • Hoe worden de zichtbare zijdes van de kasten afgewerkt? Is dit ook in de dezelfde kleur als de kastfronten (kleur Y)? Wij zien de zijdes van de kasten graag afgewerkt in 'kleur X', wat wij ook voor het overgrote deel van de keuken kozen.

Gaat dit volgens jullie ook over de onderzijde van de hang kasten of niet?
 
Wij hebben boven het werkblad aan 1 zijde hangkasten, tussen twee kolomkasten uiterst links en rechts.
Tussen deze twee plafondhoge kasten is de onderzijde van de hangkasten dus zichtbaar (ca. 240 cm)

hoe lezen jullie dit:
  • Hoe worden de zichtbare zijdes van de kasten afgewerkt? Is dit ook in de dezelfde kleur als de kastfronten (kleur Y)? Wij zien de zijdes van de kasten graag afgewerkt in 'kleur X', wat wij ook voor het overgrote deel van de keuken kozen.

Gaat dit volgens jullie ook over de onderzijde van de hang kasten of niet?

Over alle zijdes, ook de onderzijde. Zou anders ook gewoon lelijk zijn imo.
En volgens mij is dat ook standaard dat de onderzijde van de hangkasten dezelfde kleur hebben als de zichtbare zijkanten omdat dit onderdeel van de corpus is en niet van de frontjes.
 
wij hebben het werkblad en bepaalde kastjes met een houtlook gevraagd, met dus de opmerking om de zijkanten af te werken in kleur X welke wij voor de overige deuren hadden.
Nu hebben zij dus de corpussen (dus ook de zichtbare onderzijde van de hangkasten) ook met die houtlook afgewerkt, wat wij dus niet wouden en ook effectief enorm lelijk is zoals wij veracht hadden..
De merde is dat dit dus op die tekeningen niet zichtbaar was. De keukenbouwer wil nu van ons 600€ hebben om het aan te passen.....
 
wij hebben het werkblad en bepaalde kastjes met een houtlook gevraagd, met dus de opmerking om de zijkanten af te werken in kleur X welke wij voor de overige deuren hadden.
Nu hebben zij dus de corpussen (dus ook de zichtbare onderzijde van de hangkasten) ook met die houtlook afgewerkt, wat wij dus niet wouden en ook effectief enorm lelijk is zoals wij veracht hadden..
De merde is dat dit dus op die tekeningen niet zichtbaar was. De keukenbouwer wil nu van ons 600€ hebben om het aan te passen.....

Dat is geen 100% maatkeuken maar een prebuild die met paslatten op maat gemaakt wordt?
Want dat is volgens mij geen standaard selectie die gemaakt kan worden en dus een gevolg van de keuze van zijkant (corpus).

Als ik het goed begrijp, kan je een schets delen om te bekijken?
 
Zijn er mensen die recent nog een 100% maatkeuken hebben laten tekenen? Wij kregen gisteren namelijk 2 offertes en zijn toch geschrokken van de prijzen, zowel van de hoogte van prijs als van het verschil tussen de 2 offertes.

Wij hebben een iets grotere keuken voorzien, met keukeneiland van 210x120 (120 ben ik niet zeker) met daaraan een lagere keukentafel van 160cm lengte.
Dan aan 1 zijmuur 3 kolomkasten, aan de muur parallel met het kookeiland zou een volledig meubel komen met een ontbijthoekgedeelte (dus een dubbele open kast) 1 kolomkast, dan kookplaatgedeelte met nog wat plaats om te snijden enzo, en dan nog 3 kolomkasten waar 2 ovens (1 combi stoomoven) en een koelkast zou komen. Totale lengte ongeveer 620cm.

Ik besef uiteraard dat dit groter is dan een standaard keuken, dus verwacht zeker niet om toe te komen met gemiddelde prijzen. Maar wij zijn nu bij 2 bedrijven geweest die op maat werken en twijfelen een beetje om ook eens bij een Grando of Dovy te gaan kijken. Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil in prijs en kwaliteit zou zijn.
Iemand recente ervaring? Keukenbouwer gaf zelf ook wel aan dat prijzen laatste 3j enorm gestegen zijn, dus kan me voorstellen dat dit 5j geleden duizenden euro's goedkoper zou geweest zijn
 
Laatst bewerkt:
Als toestellen hebben we een koelkast, gewone oven, combi-stoomoven, vaatwas en kleine wijnkoelkast. Inductiekookplaat van 90cm ipv standaard 80cm, en een dampkap met recirculatie (of hoe dit ook noemt) gezien ventilatie D. 1 grote afwasbak van 54cm, en 1 spoelbak van standaardafmeting 37cm ongeveer.

Prijs wou ik wat in het midden laten omdat ik besef dat dit soms gevoelig kan liggen op het forum, maar de ene was €57 000 (alles perfect zoals we willen) en andere €37 000 (die hadden de 3 kolomkasten aan de zijkant er uit gelaten want vonden dat we anders teveel kasten hadden). Excl BTW, inclusief al de rest dus
 
Als toestellen hebben we een koelkast, gewone oven, combi-stoomoven, vaatwas en kleine wijnkoelkast.

Prijs wou ik wat in het midden laten omdat ik besef dat dit soms gevoelig kan liggen op het forum, maar de ene was €57 000 (alles perfect zoals we willen) en andere €37 000 (die hadden de 3 kolomkasten aan de zijkant er uit gelaten want vonden dat we anders teveel kasten hadden). Excl BTW, inclusief al de rest dus
En de toestellen van offerte 1 zijn dezelfde als offerte 2? Of de ene is misschien Miele en de andere AEG ofzo?

Werkbladen ook hetzelfde materiaal?

Nu, die prijzen zijn niet abnormaal voor een degelijke maatkeuken.
 
En de toestellen van offerte 1 zijn dezelfde als offerte 2? Of de ene is misschien Miele en de andere AEG ofzo?

Werkbladen ook hetzelfde materiaal?

Nu, die prijzen zijn niet abnormaal voor een degelijke maatkeuken.
Toestellen zijn inderdaad allemaal Siemens, enkel de wijnkoelkast is bij de duurdere van Liebherr.
Er zijn wel enkele kleine verschillen inderdaad op de toestellen, bv vaatwas scheelt wel wat in prijs.
Werkbladen beide composiet.

Het kan dus zeker dat dat te verwachten prijzen zijn, wij hadden op voorhand echt geen idee wat te verwachten
 
Zijn er mensen die recent nog een 100% maatkeuken hebben laten tekenen? Wij kregen gisteren namelijk 2 offertes en zijn toch geschrokken van de prijzen, zowel van de hoogte van prijs als van het verschil tussen de 2 offertes.

Wij hebben een iets grotere keuken voorzien, met keukeneiland van 210x120 (120 ben ik niet zeker) met daaraan een lagere keukentafel van 160cm lengte.
Dan aan 1 zijmuur 3 kolomkasten, aan de muur parallel met het kookeiland zou een volledig meubel komen met een ontbijthoekgedeelte (dus een dubbele open kast) 1 kolomkast, dan kookplaatgedeelte met nog wat plaats om te snijden enzo, en dan nog 3 kolomkasten waar 2 ovens (1 combi stoomoven) en een koelkast zou komen. Totale lengte ongeveer 620cm.

Ik besef uiteraard dat dit groter is dan een standaard keuken, dus verwacht zeker niet om toe te komen met gemiddelde prijzen. Maar wij zijn nu bij 2 bedrijven geweest die op maat werken en twijfelen een beetje om ook eens bij een Grando of Dovy te gaan kijken. Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil in prijs en kwaliteit zou zijn.
Iemand recente ervaring? Keukenbouwer gaf zelf ook wel aan dat prijzen laatste 3j enorm gestegen zijn, dus kan me voorstellen dat dit 5j geleden duizenden euro's goedkoper zou geweest zijn
Hier laagste offerte een 37k (incl toestellen en BTW), hoogste bijna 100k 🤷‍♂️. En ja met echt exact dezelfde materialen, toestellen en details.
Ook ongeveer dat aantal van kasten / eilanden. ATAG toestellen, upper mid range. Veel rondingen / specialere materialen. Wel geen keukentafel.

Zijn met de laagste prijs gegaan omdat we die mens lang gesproken en gezien hebben en andere projecten zijn gaan bekijken.
Super tevreden van, by far de beste vakman die hier is langs geweest.
 
Terug
Bovenaan