Een nieuwe keuken

Waarom het kookvuur niet op het eiland? Is mijn inziens veel leuker om te koken met uw rug naar de muur ipv andersom. Zeker bij een open keuken.

Voor de redenen die @yode92 aanhaalt, spat liever tegen een spatwand dan tegen iemand die aan het eiland zit en ik spendeer veelal ook meer tijd aan de voorbereiding dan effectief in mijn potten te zitten kijken.
 
Onze keuken werd recent op de Instagram pagina van VDB Kitchen Diest gezet.
't Is die zwarte vastgepinde bovenaan. Ook nog enkele foto's in het 6de vakje.

Wel een heel avontuur geweest.
Op moment dat we afspraak wilden inplannen voor plaatsing, bleek de winkel failliet te zijn gegaan, voorschot van 30% kwijt, etc.
De winkel werd dan een paar maanden later overgenomen, de nieuwe eigenaars wilden uit goodwill (want ze waren niet verplicht) de keukens alsnog leveren.
En dus uiteindelijk toch gewoon zonder enig verlies de keuken gehad. Werd begin dit jaar geplaatst.
En maar goed ook dat zij het eerst nog eens grondig hebben nagekeken. De afmetingen waren niet correct, schuiven zouden niet open gegaan zijn, etc.
Maar alles dus goed afgelopen :)

Veel opbergruimte, veel schuiven, kastjes tot tegen het plafond (2m70), 2 x frigo/diepvries combo tegen elkaar, werkblad en spatwanden in dekton,...
Koken ook tegen de muur, niet op het eiland. Inderdaad vanwege het spatten + niet overtuigd van dampkap in het kookvuur of dampkap die dan nog boven het kookeiland zou moeten voorzien worden. Maar voorbereiding koken (en vriendin bakt ook geregeld) gebeurt op het eiland, dus voldoende contact.

Allee, snel wat foto's ☺️




Jij hebt het voor mekaar gekregen om u accespoint tegen de plafond te hangen?

Dat kreeg ik hier niet voor mekaar met de madam. Enkel in de kelder. 😛

Proficiat met de keuken! Tof om te horen dat het achteraf toch nog goed is uitgelopen.
 
Jij hebt het voor mekaar gekregen om u accespoint tegen de plafond te hangen?

Dat kreeg ik hier niet voor mekaar met de madam. Enkel in de kelder. 😛

Proficiat met de keuken! Tof om te horen dat het achteraf toch nog goed is uitgelopen.
Madam kent daar niets van en heeft me laten doen. Zij is degene die voornamelijk thuis werkt, dus is maar al te blij dat ze overal goed internet heeft. In de kelder en op het verdiep hangt het access point ook tegen het plafond. Laat ons eerlijk zijn, mooi is het niet. Maar goed, naast al die "pottekes" van de ventilatie valt dit minder op. Rookmelder moet er trouwens ook nog gehangen worden.

En ja, heel blij dat het goed is afgelopen!
 
Hele mooie keuken @XA4 , maar sorry, die zwarte stopcontacten en schakelaars op dat muurtje
eye-popping.gif
 
  • Haha
Waarderingen: XA4
Dit gaat onze toekomstige keuken worden, benieuwd om het in het echt te zien.


keuken.jpg
Ga je alle 4 die barkrukken gebruiken? Misschien kan je overwegen er 1 (of zelfs 2) weg te halen en nog een extra kastje bij te doen. Wij hebben daar aan dat kastje dan ook nog 2 stopcontacten gezet naast de barkrukken.
 
Ga je alle 4 die barkrukken gebruiken? Misschien kan je overwegen er 1 (of zelfs 2) weg te halen en nog een extra kastje bij te doen. Wij hebben daar aan dat kastje dan ook nog 2 stopcontacten gezet naast de barkrukken.
We gaan er maar 3 zetten, het eiland is 2m40 breed, wij dachten ook eerst voor een extra kastje maar die van de keukens heeft ons overtuigd van het niet te doen. Zo oogde alles nog net wat cleaner.

We hebben nu al veel kastruimte voorzien. Onze huidige keuken in ons appartement heeft evenveel kastruimte als de toekomstige achterwand en het eiland en daar komen we mee toe. De rechterwand is nog eens volledig extra.
 
Mss Niet de juiste plek maar ik heb een tweedehands eiland gekocht voor buiten. Daarop ligt een wit blinkend composieten werkblad, verschrikkelijk lelijk vind ik dat.

ik zoek nu een manier om dat aan te passen.

- valt dat te schuren zodat het mat wordt?
- kan je dat verven met een goeie primer?
- zou iets als mortex/betonstuc/beton cire werken?

liefst van al heb ik een klein relief, met kleine kleurschakeringen zoals bij beton, maar dan in een zand/terra tint. Wit werkt enkel in Griekenland :)
DCC0-D69-B-B1-EB-4-E8-B-9-DE7-DB9-A3-C24-CB79.jpg


image0.jpg
Nog iemand 2cents over beton cire op composiet?
 
Waarom het kookvuur niet op het eiland? Is mijn inziens veel leuker om te koken met uw rug naar de muur ipv andersom. Zeker bij een open keuken.

Kookvuur op eiland of spoelbak op eiland, beiden ben ik geen fan van.
Met uw eten op de kraan en de spoelbak zitten kijken, nooit begrepen wat daar zo spannend aan is.
 
Kookvuur op eiland of spoelbak op eiland, beiden ben ik geen fan van.
Met uw eten op de kraan en de spoelbak zitten kijken, nooit begrepen wat daar zo spannend aan is.
Ik heb een eiland met een kraan (zou mss het vuur kiezen de volgende keer) maar het dient niet om aan te zitten :)

Mijn eettafel staat er maar 1,5m van verwijderd, dus stoelen aan het eiland had geen nut. Maar ik ben wel blij met de extra ruimte.
 
Awel, dat is idd iets anders.
Als je nog een tafel hebt, akkoord, maar anders?


Ik ken echt niemand die ook eet aan zijn kookeiland…
We hebben de spoelbak en het kookvuur er staan. Voor de rest kasten en de vaatwasser.

Als je dat niet doet heb je toch gewoon 4m2 ruimte weggegooid.
 
Nog iemand 2cents over beton cire op composiet?
Ik durf niet zeggen of beton cire al dan niet zou pakken op composiet.
Maar ik denk wel dat de hoeken gevoeliger gaan zijn.
Dus als je er tegen zou stoten met potten ofzo, meer kans dat er stukjes afspringen.

Los daarvan zie ik dat uw werkblad rechthoekig is zonder uitsparingen, dus standaard vorm.
Ik denk dat je goedkoper af gaat zijn met een nieuw composietblad te (laten) plaatsen ipv beton cire.

Andere opties:

- epoxy laag erop, maar heb de resultaten nog nooit in het echt gezien.
Op youtube staan er wel wat filmpjes over.

- zelf een werkblad in beton maken
Ook filmpjes van te vinden op youtube 🙂
 
Ik ken echt niemand die ook eet aan zijn kookeiland…
We hebben de spoelbak en het kookvuur er staan. Voor de rest kasten en de vaatwasser.

Als je dat niet doet heb je toch gewoon 4m2 ruimte weggegooid.
Ik ontbijt wel eens aan het eiland, maar die stoelen kijken ook niet uit op de spoelbak. Meer dan plek genoeg.
 
Ik durf niet zeggen of beton cire al dan niet zou pakken op composiet.
Maar ik denk wel dat de hoeken gevoeliger gaan zijn.
Dus als je er tegen zou stoten met potten ofzo, meer kans dat er stukjes afspringen.

Los daarvan zie ik dat uw werkblad rechthoekig is zonder uitsparingen, dus standaard vorm.
Ik denk dat je goedkoper af gaat zijn met een nieuw composietblad te (laten) plaatsen ipv beton cire.

Andere opties:

- epoxy laag erop, maar heb de resultaten nog nooit in het echt gezien.
Op youtube staan er wel wat filmpjes over.

- zelf een werkblad in beton maken
Ook filmpjes van te vinden op youtube 🙂
Thanks. Maar beton cire voor 1,5m2 kost toch maar een 150 euro? Ziet er ook prima zelf te doen uit.

Zo’n werkblad kost al snel het 10-voudige :)
 
Ik ken echt niemand die ook eet aan zijn kookeiland…
We hebben de spoelbak en het kookvuur er staan. Voor de rest kasten en de vaatwasser.

Als je dat niet doet heb je toch gewoon 4m2 ruimte weggegooid.

Wij eten elke dag aan het eiland. Vraag me soms af waarom we een eettafel gekocht hebben voor de woonkamer.
 
Koken doen wij met de rug naar de tv. Als ik bezig ben met mijn eten, ben ik bezig met mijn eten. Dus enkel spoelbak en de snijruimte bevinden zich achter mij op het eiland. Op dat moment kan het zo geen kwaad van es afgeleid te zijn door een tv programma.
 
Thanks. Maar beton cire voor 1,5m2 kost toch maar een 150 euro? Ziet er ook prima zelf te doen uit.

Zo’n werkblad kost al snel het 10-voudige :)
Aah sorry ging ervan uit dat je dat zou laten doen, want die plaatsers vragen best veel.
Een 150eu aan materiaal is nog te doen 😅.
Maar dan kan je best aan de verdeler vragen of het pakt op composiet.
 
Schoonbroer heeft keuken besteld bij Eggo. Ze zijn die 2 weken geleden komen plaatsen.

Ik heb indertijd ook hetzelfde filiaal binnengestapt en had al een heel slecht voorgevoel. Hij wou er toch mee in zee.

't Is een ramp. Is ook zo slim geweest alles op voorhand te betalen.
 
Terug
Bovenaan