Een nieuwe keuken

waarom eigenlijk altijd het kookvuur in het midden? Dan vind ik dat je zowel links als rechts weinig plaats hebt. Niet op de foto, maar in de realiteit staat daar altijd véél meer spullen en dan wordt de plaats beperkt. Is het dan niet beter om die zo rechts mogelijk te zetten (met wat marge voor de pannen) en dan een spatwand tegen de zijkant van de oven te steken?
Goh, of je doet het heel erg tegen de kant en dan kan dat ook wat ambetant zijn of aanvoelen om 'tegen een muur/wand' bezig te zijn. Of je schuit het een beetje op om aan 1 kant meer plaats te creëren terwijl de andere kant dan echt verloren ruimte is.

Zal allicht iets heel persoonlijks zijn, ik heb ook wel graag veel ruimte rondom.
 
Ik heb ergens gelezen dat je in duitsland kant en klare keukenkasten kan kopen (voorgemonteerd) iemand ervaring met zo'n leverancier?
 
Onze keuken offerte is getekend, eindelijk. We gaan onze huidige keuken volledig renoveren: oude keuken eruit, sanitair en elektriciteit herleggen, vloer eruit. Daarnaast gaan we een gat in de muur maken om een soort toog te creeëren waarbij we 2 barkrukken kunnen zetten om zo een connectie van het woongedeelte naar de keuken te maken.
Zal een bak geld kosten, maar mijn vriendin heeft haar huis verkocht dus we hebben wel wat marge.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Hoe in hemelsnaam hebben jullie de knoop doorgehakt welk keukenblad jullie willen?
Telkens als we denken dat we eruit zijn, botsen we wel op een of ander artikel dat zegt dat je toch beter voor materiaal X zou gaan ipv Y.
Online las ik goeie commentaar over Neolith, maar blijkbaar is dit vrij chip gevoelig.
We zijn bij een steenkapper geweest, en deze adviseerden ons een composiet werkblad.

Deze gaat het waarschijnlijk worden: Compac Unique Calacatta Glace

 
Hoe in hemelsnaam hebben jullie de knoop doorgehakt welk keukenblad jullie willen?

Afweging tussen looks, feel en gebruiksgemak.

Wij waren op zoek naar een echte (natuursteen) en daarom viel voor ons persoonlijk composiet af (te veel kunststof gevoel). Uiteindelijk voor een soorte ceppo/terrazosteen gegaan. Grote nadeel is natuurlijk het (gebrek aan) gebruiksgemak (erg gevoelig), maar dat was het voor ons waard.

Voor het werkgedeelte (naast) vuur hebben wij dan anderzijds wel witte dekton voorzien, omdat dan weer onverwoestbaar is.

Soit, blijft moeilijke keuze. En heel duur vooral.
 
Composiet is gewoon de prijs/kwaliteit beste keuze. Wij hebben wel gewoon een mat witte gepakt en dan als spatwand en mooie(voor ons toch) natuursteen capriai verde
 
Hoe in hemelsnaam hebben jullie de knoop doorgehakt welk keukenblad jullie willen?
Telkens als we denken dat we eruit zijn, botsen we wel op een of ander artikel dat zegt dat je toch beter voor materiaal X zou gaan ipv Y.
Online las ik goeie commentaar over Neolith, maar blijkbaar is dit vrij chip gevoelig.
We zijn bij een steenkapper geweest, en deze adviseerden ons een composiet werkblad.

Deze gaat het waarschijnlijk worden: Compac Unique Calacatta Glace

Puur uit gebruiksgemak keramiek genomen, mat wit. Betaal je natuurlijk wel weer voor, maar is het voor ons wel waard.
 
Hier ook composiet voor het gemak en looks. Wel net blinkend genomen omdat je daar veel minder snel vlekken enzo op ziet.
 
Aangezien het gelinkt is met de keuken, vraag ik het hier.
Wat met vuilbakken?
Hoe is dit bij jullie?
Vuilbakken volledig in de keuken geïntegreerd?
Kleine bakjes binnen een grote buiten in houder (ofzo)?
Andere?
 
Klein vuilbakje van 25 liter onder mijn spoelbak, in de garage die vlak naast mijn keuken is staat er nog zo'n vuilbakje voor plastic/pmd.

Wij hebben hier in de gemeente een rolcontainer voor restafval en en eentje voor tuin- en groente-afval, die staan buiten.
Pmd-zak staat ook buiten in een rolcontainer.

Op zich zou ik in huis/de garage nog een apart vuilbakje moeten hebben om aardappelschillen enzo apart te sorteren, maar daar hou ik mij niet mee bezig. Dat vliegt allemaal bij restafval, mijn groene container gebruik ik louter voor tuinafval.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Aangezien het gelinkt is met de keuken, vraag ik het hier.
Wat met vuilbakken?
Hoe is dit bij jullie?
Vuilbakken volledig in de keuken geïntegreerd?
Kleine bakjes binnen een grote buiten in houder (ofzo)?
Andere?
We wonen er nog niet dus voor de 'grote' nog geen plaats of systeem gekozen. De kleine zitten in de bovenste lade, naast de spoelbak, en zijn ook open als je de lade open doet. Dat leek mij het meest praktisch.
Zo dus:
 
Ik denk dat als wij moeten kiezen het ook Dekton zou worden. Wat zijn de nadelen?
Ligt er net op, dus uit ervaring kan ik weinig zeggen.
Voor zover ik heb opgezocht/geïnformeerd, zijn er weinig tot geen nadelen. Wat ik voornamelijk tegenkwam als nadeel was de prijs.
De installateur zei wel dat dekton aan de onderkant (enkel de randen?) broos is. Als je bv een bord uit de schuif neemt en tegen de rand (onderkant) van het werkblad tikt, dit wel kan zorgen dat er een stukje af is. Is iets om rekening mee te houden dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ligt er net op, dus uit ervaring kan ik weinig zeggen.
Voor zover ik heb opgezocht/geïnformeerd, zijn er weinig tot geen nadelen. Wat ik voornamelijk tegenkwam als nadeel was de prijs.
De installateur zei wel dat dekton aan de onderkant (enkel de randen?) broos is. Als je bv een bord uit de schuif neemt en tegen de rand (onderkant) van het werkblad tikt, dit wel kan zorgen dat er een stukje af is. Is iets om rekening mee te houden dus.
Ok zo had ik het ook begrepen ivm prijs. Dat van die broosheid aan de randen was ik nog niet tegengekomen.

Mijn ouders hebben graniet en dat ziet er na +20j nog altijd als nieuw uit. Nadeel vind ik daar weer dat het gewoon lelijk is :p
 
Ik denk dat als wij moeten kiezen het ook Dekton zou worden. Wat zijn de nadelen?

Prijs en geen 'natuurlijke feeling'.

Dat is het dan ook wel weer, want dat is gewoon quasi onverwoestbaar.

Ligt er net op, dus uit ervaring kan ik weinig zeggen.
Voor zover ik heb opgezocht/geïnformeerd, zijn er weinig tot geen nadelen. Wat ik voornamelijk tegenkwam als nadeel was de prijs.
De installateur zei wel dat dekton aan de onderkant (enkel de randen?) broos is. Als je bv een bord uit de schuif neemt en tegen de rand (onderkant) van het werkblad tikt, dit wel kan zorgen dat er een stukje af is. Is iets om rekening mee te houden dus.

Met uitzondering van stoot/punt schade inderdaad. Dan kan je in theorie tegenkomen dat er een schilfertje afvliegt ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Terug
Bovenaan