Een nieuwe keuken

Interioo. Zij zijn niet van Oost-Vlaanderen maar wij zijn van Haaltert en die kwamen af. Erg tevreden van. Alternatief is hotel Jourdain, ook weliswaar niet van Oost-Vl. :unsure:.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou altijd 2 spoelbakken nemen. Maar die hoeven niet even groot te zijn. Gewoon een grote met een kleintje ernaast is ideaal. Dan kan je tijdens het afwassen tenminste nog iets weggieten in de andere bak.
 
Hier van een dubbele naar een enkele gegaan in de nieuwe keuken: 46x42. Werkt perfect, afwas gaat in afwasmachine, dus enkel gebruikt om te spoelen of kookwater weg te gieten. Best ook niet te groot nemen anders duurt het lang als je hem toch eens wil vullen.
 
Ik heb in de tijd een dubbele gekozen, maar gebruik de 2de nooit. Voor onze nieuwe keuken is het een enkele geworden.
 
Hier een grote spoelbak van 43,5x35 en ernaast een kleintje van 43,5x17.

Het kleintje genomen omdat je dan nog iets kunt weggieten als de grote in gebruik is, alhoewel ik dat kleintje bijna enkel gebruik om mijn patatten en groenten te spoelen :unsure:
Daarvoor is dat wel ideaal.
 
Via een post (reclame) op Instagram kwam ik bij dit keukenmerk terecht. Op de plaatjes spreekt het me wel aan eerlijk gezegd. Lijkt op IKEA gestoeld te zijn, maar oogt spannender als je het mij vraagt.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit...


EDIT: zie nu zelf na wat verder browsen dat het 'design' frontjes zijn die compatibel zijn met IKEA keukens (en blijkbaar ook kasten). Ervaringen blijven desalniettemin welkom!
 
Laatst bewerkt:
Mss Niet de juiste plek maar ik heb een tweedehands eiland gekocht voor buiten. Daarop ligt een wit blinkend composieten werkblad, verschrikkelijk lelijk vind ik dat.

ik zoek nu een manier om dat aan te passen.

- valt dat te schuren zodat het mat wordt?
- kan je dat verven met een goeie primer?
- zou iets als mortex/betonstuc/beton cire werken?

liefst van al heb ik een klein relief, met kleine kleurschakeringen zoals bij beton, maar dan in een zand/terra tint. Wit werkt enkel in Griekenland :)
DCC0-D69-B-B1-EB-4-E8-B-9-DE7-DB9-A3-C24-CB79.jpg


image0.jpg
 
Wij zijn momenteel ons maatwerk aan het bespreken en voor de keuken gingen we in principe dunfineer eik nemen, maar gisteren zei een van de maatwerkers dat dit in combinatie met een stoomoven problemen zou kunnen opleveren, meer bepaald kleurverschil na een tijd. Zij raden dus laminaat aan.
Vandaag werd dit echter tegengesproken door een andere maatwerker, en ook door andere schrijnwerkers werd dit nooit vernoemd.

Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen? In ons vorig huis was juist laminaat problematisch met water/vocht.
 
Mss Niet de juiste plek maar ik heb een tweedehands eiland gekocht voor buiten. Daarop ligt een wit blinkend composieten werkblad, verschrikkelijk lelijk vind ik dat.

ik zoek nu een manier om dat aan te passen.

- valt dat te schuren zodat het mat wordt?
- kan je dat verven met een goeie primer?
- zou iets als mortex/betonstuc/beton cire werken?

liefst van al heb ik een klein relief, met kleine kleurschakeringen zoals bij beton, maar dan in een zand/terra tint. Wit werkt enkel in Griekenland :)
DCC0-D69-B-B1-EB-4-E8-B-9-DE7-DB9-A3-C24-CB79.jpg


image0.jpg
Ik vind dat wit eigenlijk nog wel schoon zo :unsure:
 
We zijn aan het rondkijken voor een keuken in onze nieuwbouw, onze voorkeur voor een onderbouwspoelbak maakt alles precies wel nogal wat duurder omdat dit niet kan met een laminaat blad.

Nu blijkt Kvik dit wel te kunnen, de exacte details werden niet gegeven, maar ze slagen er wel in om met een laminaatblad een vlakke spoelbak te hebben, hebben er hier mensen ervaring mee? Of zijn er nog anderen die iets gelijkaardigs kunnen?
 
We zijn aan het rondkijken voor een keuken in onze nieuwbouw, onze voorkeur voor een onderbouwspoelbak maakt alles precies wel nogal wat duurder omdat dit niet kan met een laminaat blad.

Nu blijkt Kvik dit wel te kunnen, de exacte details werden niet gegeven, maar ze slagen er wel in om met een laminaatblad een vlakke spoelbak te hebben, hebben er hier mensen ervaring mee? Of zijn er nog anderen die iets gelijkaardigs kunnen?
Waarom zou je (in godsnaam) voor een laminaat blad gaan?

- niet krasbestendig
- niet hittebestendig

Naast zuurbestendigheid toch wel de 2 belangrijkste eigenschappen voor een werkpaard als een keukenblad. Hout, natuursteen/graniet, composiet... in alle vormen, maten en prijscategorieën doen het allemaal beter.

Tenzij je je keuken enkel gebruikt om recupshakes te maken hé
 
Waarom zou je (in godsnaam) voor een laminaat blad gaan?
Budget hoogstwaarschijnlijk. Laminaat is een pak goedkoper dan al de rest.

@langun, is het laminaat met een spaanplaat kern? Indien ja, dan zou ik dit afraden.
Of is het laminaat met een waterbestendige kern zoals HPL ( high pressure laminate). Dan is een onderbouw spoelbak wel mogelijk want dat zou waterbestendig zijn. Maar ik weet niet hoe dit na x aantal jaar eruit gaat zien.
 
Budget hoogstwaarschijnlijk. Laminaat is een pak goedkoper dan al de rest.

@langun, is het laminaat met een spaanplaat kern? Indien ja, dan zou ik dit afraden.
Of is het laminaat met een waterbestendige kern zoals HPL ( high pressure laminate). Dan is een onderbouw spoelbak wel mogelijk want dat zou waterbestendig zijn. Maar ik weet niet hoe dit na x aantal jaar eruit gaat zien.
Budget is uiteraard de enige reden waarom we laminaat overwegen.

Het werkblad bestaat uit 0,7 mm dik hogedruklaminaat dat op een FSC-gecertificeerde spaanplaat is gelijmd.
Kern lijkt me dus niet waterbestendig te zijn.

Een echte onderbouw spoelbak is het ook niet, hij ligt vlak met het blad. Ze hebben geen enkele foto met een bleker blad, dit is de duidelijkste foto.
veda-touch_detail09_darkoakpuregrey_kitchen_kvik.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aah een vlakinbouw.
Dan zou ik toch eens bij hun informeren hoe zij dit waterdicht maken. En hoelang ze er garantie op geven.
Ik zou het alleszins niet riskeren.
 
Hier ook tablet in spaanplaat + laminaat met vlakinbouw inox spoelbak (gelijmd).

Na 5 jaar nog geen enkel probleem mee gehad.
 
Terug
Bovenaan