Ecocheques

Ik heb vorig jaar wat vanalles geprobeerd. Van pannen bij een 'lokale' handelaar tot ne mixer bij de Krefel.
En euuuh ... 't was geen avance.

Ik zit dus nog steeds met m'n 250 EUR ecocheques & ze zullen binnen een goei maand in lucht op gaan.
In sommige supermarkten kun je ze gebruiken voor alles.
Bij decathlon kun je er ook veel mee kopen bv.

Papieren cheques worden denk ik nergens meer aanvaard, maar je kan ze wel laten omzetten (of dat leerde ik toch toen iemand daar nog ergens mee kwam aanzeulen ergens). Dit hangs misschien ook wel af van welke uitgever juist.

Wat een compleet krank systeem eigenlijk...

Papieren cheques worden denk ik nergens meer aanvaard, maar je kan ze wel laten omzetten (of dat leerde ik toch toen iemand daar nog ergens mee kwam aanzeulen ergens). Dit hangs misschien ook wel af van welke uitgever juist.

Wat een compleet krank systeem eigenlijk...
Ze geven nog steeds papieren cheques uit (vorig jaar dan toch). Zou maar straf zijn dat ze nu al nergens meer aanvaard worden.

Ik heb vorig jaar wat vanalles geprobeerd. Van pannen bij een 'lokale' handelaar tot ne mixer bij de Krefel.
En euuuh ... 't was geen avance.

Ik zit dus nog steeds met m'n 250 EUR ecocheques & ze zullen binnen een goei maand in lucht op gaan.
fietskettingen kopen bij van eyck en dan 2ehands verpatsen aan vraagprijs. Ge gaat ze snel genoeg kwijt zijn dan ^^

Ze geven nog steeds papieren cheques uit (vorig jaar dan toch). Zou maar straf zijn dat ze nu al nergens meer aanvaard worden.
Ik denk het niet:

Sodexo stopte bvb januari 2021 met papieren ecocheques. Die zijn nog wel twee jaar geldig dusja, die zullen nog 2 jaar aanvaard worden.
Maar dus vanaf begin 2023 ben je er ook niets meer mee. Natuurlijk zijn ze al vervallen tegen dan en is er eigenlijk geen issue.

Het zal met papieren maaltijdcheques te maken gehad wat ik gezien heb, maar die zijn echt al wel een aantal jaar zelfs bij wet verboden, dus des te vreemder dat voorval dan 😅 .

Ba wah, de diepvriezer is al 10+ jaar oud. Goed machientje maar als ik toch ecocheques heb ga ik een beter machientje kopen.
Meestal doe ik het zo. Ik vervang zaken die eigenlijk nog wel werken. Je moet de ecocheques aan 'iets' spenderen hé!

1 keer zelfs ne heuze kerstboom ervan gekocht net voor de expiry date lol! :D

Ba wah, de diepvriezer is al 10+ jaar oud. Goed machientje maar als ik toch ecocheques heb ga ik een beter machientje kopen.
Meestal doe ik het zo. Ik vervang zaken die eigenlijk nog wel werken. Je moet de ecocheques aan 'iets' spenderen hé!

1 keer zelfs ne heuze kerstboom ervan gekocht net voor de expiry date lol! :D
Euuuuh ... daar legt ge dan toch serieus bij op hier?

250 EC's ... ik weet dat je dan wel geen diepvries zult kopen van 3K, maar eentje van 250 dat bestaat niet e (ale, nen echten dan toch, full size ... mss zo'n kleintje dan).
Eventueel 2j aan EC's ... voor 500 EUR kan je wel al iets van diepvries kopen, mor ook ni wreed veel als de bedoeling is om te 'verbeteren'.

Ik heb hier 2 van die grote frigo/diepvriezers staan ... dus dat vervang je niet met 500 EUR. Dus nog eens +1000 EUR opleggen om van 500 EUR af te geraken ... :thinking: ... naaaah. 😋

1000 euro voor ne diepvriezerkoffer? De mijne kostte toen max 150 euro. Voor 500 euro heb ik toch al ne betere dan die er nu staat.

Natuurlijk als jij nu al ne deftige hebt staan van 1k dan is vervangen de moeite nie he.

Ik spreek dus niet over ne combo.

1000 euro voor ne diepvriezerkoffer? De mijne kostte toen max 150 euro. Voor 500 euro heb ik toch al ne betere dan die er nu staat.

Natuurlijk als jij nu al ne deftige hebt staan van 1k dan is vervangen de moeite nie he.

Ik spreek dus niet over ne combo.
Die koffers durven al es goeikoper te zijn, maar hebt ge gigantisch veel plaats voor van doen om dat te zetten (3 of meer keer zoveel als een gewone single diepvries kast).

Dat zou hier dus al zeker geen optie zijn. :whistle:

Ze zouden ecocheques beter afschaffen maar daar heeft lobbywerk van de uitgevers (Sodexo, Edenred) blijkbaar een tijd geleden al een stokje voor gestoken.

Elk jaar vraag ik mij weer af wat ik daarmee moet aanvangen pff.

Ondernemingen die hun werknemers ecocheques geven, betalen daarvoor een commissie aan de uitgiftebedrijven. Winkeliers die de cheques aanvaarden, moeten dan weer betalen als ze de cheques willen omzetten in geld. En als de cheques niet worden gebruikt, verdwijnt de waarde van de voucher in de zakken van de uitgiftebedrijven.

Artikel De Tijd 2017

https://www.tijd.be/politiek-econom...op-het-laatste-moment-uitgesteld/9862301.html

Die koffers durven al es goeikoper te zijn, maar hebt ge gigantisch veel plaats voor van doen om dat te zetten (3 of meer keer zoveel als een gewone single diepvries kast).

Dat zou hier dus al zeker geen optie zijn. :whistle:
Blijkbaar kan je alleen diepvriezers met label D of beter betalen met ecocheques. (wegens de milieuvriendelijkheid hé!)
Ik heb 2 deftige diepvrieskoffers gevonden die low_frost zijn en label D. En dat is het dan. Al de andere diepvrieskoffers met low_frost zijn label E of slechter. Mmm ...

Vorige week spade gebroken, nog wat ecocheques staan en dan maar een andere gehaald. Overigens vind ik heel dat cheques gedoe dikke zever, beter gewoon cash geld geven. Welke loser heeft dat eigenlijk bedacht, ecocheques, maaltijdcheques, dienstencheques, opleidingscheques?

Vorige week spade gebroken, nog wat ecocheques staan en dan maar een andere gehaald. Overigens vind ik heel dat cheques gedoe dikke zever, beter gewoon cash geld geven. Welke loser heeft dat eigenlijk bedacht, ecocheques, maaltijdcheques, dienstencheques, opleidingscheques?
De uitgevers van ecocheques natuurlijk... Zoals Nemio aangeeft is dat voor hen dikke kassa. En gegarandeerd vonden er een hoop beleidsmakers dit een prima idee want "eco".

Ik heb mijn laatste ecocheques vandaag opgebruikt aan extra sproeimateriaal voor de tuin, had ik toch nodig.
Ironisch genoeg kon ik er ook briketten voor de barbecue mee kopen, zéér ecologisch natuurlijk :wtf:

Terug
Bovenaan