EA SPORTS FC 24

Mij dit jaar voorgenomen om meer gok-SBC's te doen ipv de vaste spelers, dus toch die Icon SBC maar gedaan. Meh, Thunderstruck Nesta... Niet slecht, maar ik had daar als die blauwe VVD en Thunderstruck Gomez waar ik eigenlijk vrij tevreden van was. Had toch gehoopt op een middenvelder of aanvaller, maar de andere keuzes waren gewone Pires en Moore.

Heb ook die Fire Sterling gedaan, maar die valt toch ook wat tegen voor de prijs.

Ik doe het weeral heel de tijd verkeerd, als je passen preload gaat allles vele sneller. Regelmatig wel eens afwisselen met korte tikjes om niet voorspelbaar te zijn, of double taps...

Matchen gaan toch vlotter nu

20240114_134507.jpg

Dit trekt er al wat meer op

Voor hem gegaan, cech mag verkocht worden nu

Had een video gezien op Utuub dat claimde dat als je met 5 in the back speelt dat dan de play style + exploit terug beter zou werken (die finesse shots op over en onder de keeper).

Heb het vandaag de hele dag geprobeerd, heb geen zulke spelers, maar wel met gewone play style finesse, 1 wedstrijd gewonnen op 1 dag, maar kan niet zo goed spelen met 5 in defense...

Ik geef het maar mee, for what its worth...

Even kaderen, blijkbaar zou die exploit generfd zijn sinds die grote update in december... Al merk ik daar bij sommige spelers weinig van, die blijven maar vlammen...

5 in de back is geweerd op alle pro toernooien.
Ik speel in de laatste minuten altijd met 5.
Als de bal met geluk niet goed valt voor de tegenstander, kan je relatief makkelijk de 0 houden.

5 in de back is geweerd op alle pro toernooien.
Ik speel in de laatste minuten altijd met 5.
Als de bal met geluk niet goed valt voor de tegenstander, kan je relatief makkelijk de 0 houden.
Ja ok, maar bij gewone gameplay moogt ge dat toch doen, inclusief champs? Soit ik ben er niet zo goed in

Ja ok, maar bij gewone gameplay moogt ge dat toch doen, inclusief champs? Soit ik ben er niet zo goed in
Uiteraard, ik doe het ook als het nipt is en ik de match op slot wil doen. Eigenlijk drie tactieken: 1 redelijk aanvallende standaardtactiek, 1 verdedigend om de boel op slot te zetten en 1 ultra-aanvallend als ik tegen het einde nog achter sta.

Dit trekt er al wat meer op

Voor hem gegaan, cech mag verkocht worden nu
Ik had nu gewoon 'normale' picks zeg maar met 89 Kohler en 89 Vialli, maar van de andere pick (seasonal?) toch 91 Zico. Geen idee hoe efficiënt tiki-taka is, maar op papier alleszins mooie voetballer. Die ander gaan op de bank. Maar voorlopig speel ik nog als een idioot en stel gewoon de beste OVR ploeg op met 33 chem. Het plan was om te knallen met 92 Kane van net buiten de 16, maar ik krijg het gewoon niet uitgevoerd. Ze ontnemen de bal veel te vaak op hoog (AI) niveau.

Ben nog niet zo ver om effectief 3 profielen te maken. In PES werd dat automatisch ingesteld. Hier lijdt dat wsl eerder tot verlies van chemistry owv. positiewissels. Onlangs toch nog stiekem 2 matches online gespeeld en toch éne gewonnen en de ander gelijk (de smurfen zullen congé genomen hebben). Nu zit ik wel in DIV8, maar ik zie niet in hoe smurfen in dezelfde klasse blijven en ik met mijn 25% win rate kan improven. Diegene die gelijk was stond ik effectief 3-0 voor en opeens kwam hij met enorme pressure zodat ik de bal gewoon niet meer van mijn helft wegkreeg, dus het vermoeden is dat hij effectief zijn tactics veranderd had.

Van't weekend met de app toch een aantal 1000'en coins verdiend met een bronzen kaart op te kome en te verkopen die zot veel verkocht werd. Wsl heeft het te maken met de nieuwe Evolutions die je kan combineren tot (op papier) een 89 CB. Beetje raar gezien de kostprijs van 150K - je kan daar gewoon een deftige CB mee kopen - maar soit. Je krijgt wel zo een aantal 99 stats en kan dus maximaal gebruik maken van de chem styles op de andere categorieën. Maar boeit dus allemaal niet gezien ik zuig. :p

Uiteraard, ik doe het ook als het nipt is en ik de match op slot wil doen. Eigenlijk drie tactieken: 1 redelijk aanvallende standaardtactiek, 1 verdedigend om de boel op slot te zetten en 1 ultra-aanvallend als ik tegen het einde nog achter sta.
Welke precies dan? Ik speel met 2 wingers en 1 spits, 2 cdms en 5 atb...

Maar ik vermoed dat er een nog meer containing formatie is.

Edit, de 523 speel ik dus

Toch veel te vaak dat de tegenstander quit en ik toch in de wedstrijd blijf.
Spel blijft lopen, dus kan alleen maar afsluiten en krijg een verlies aan mijn broek.

Nu wedstrijd gedaan, arbiter fluit af.
Komt er weer een melding op en ik vlieg uit UT…
De wedstrijd telt dus weer niet mee :mad:
Ik kan heel weinig wedstrijden spelen in de week, maar door zo een zaken haak ik af.

De wedstrijd was afgerond! Waarom telt de wedstrijd dan niet?
Ipv 3 wins heb ik er nu maar 2. En moet ik morgen een extra wedstrijd inplannen.

De wedstrijd was afgerond! Waarom telt de wedstrijd dan niet?
Ipv 3 wins heb ik er nu maar 2. En moet ik morgen een extra wedstrijd inplannen.
En winnen ook nog. :p

Reminder: ge moet just nix. T'is ocharme voor een paar boosters. Meestal zit daar toch gewoon fodder in dat ge sowiezo al krijgt. Ge vraagt u af in hoeverre de tegenstander daar voor iets tussenzit... Wel bizar dat je er net uitvliegt als je aan het winnen bent.

Spel is trouwens een mop. Net bericht dat ik "genoeg punten heb voor champions playoffs". Maw. iedere speler krijgt dus gewoon dat bericht. XD Maar goed: zo werkt hun systeem nu eenmaal. Mensen de indruk geven dat ze goed zijn.

In PES speelde ik 451 maar een CDM maakt hier precies wel veel verschil. Niet tegen de AI want die dribbelt steeds vakkundig rond mijn hele verdediging. Moet toch nog leren hoe je efficiënt die 2 team press opties gebruikt. Ik panikeer nog steeds en haal uiteindelijk mijn verdediging gans door elkaar. AI maakte elke kans af, tot ik hilarisch genoeg naar het toilet ging en ze er geen bal meer inkregen.

Terug
Bovenaan