Dying Light 2 Stay Human

Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Dying Light 2 Stay Human

Net even gespeeld op pc en whoo boy... Toch niet zo'n goed eerste gevoel bij.

Ik heb de eerste DL uitgespeeld in coop met een vriend en dat was dikke fun.

Grafisch vind ik deze niet zo een grote stap voorwaarts en optimalisatie lijkt wel onbestaande te zijn.
Natuurlijk speel ik met Ray tracing aan, maar op 2k resolutie haal ik op een 3070 50-60fps.
Ter vergelijking, in Cyberpunk zit ik met dezelfde resolutie met alles op maxiumom aan 90-100fps en dat spel ziet er wel een PAK beter uit.

De animaties van het karakter waar je in het begin met meeloopt lijken ook weggelopen uit het jaar 2000.
Letterlijk dan, de manier hoe die loopt is echt lachwekkend.

Ik heb ook wat liggen spelen met de dlss settings maar zelfs als ik deze volledig uitzet vind ik dat zaken die in de verte liggen er nogal blurry uitzien.

Graphics zijn natuurlijk niet alles, maar is wel het allereerste dat hier opvalt.

Ik ga nog wat meer spelen om een mening te kunnen geven over de gameplay maar ik hoop toch echt wel dat ze dringend een patch uitbrengen om de game wat te optimaliseren.
Ik raad je aan de performance review van DF te bekijken, zij hebben ook aanbevelingen om de performance te optimaliseren en welke opties de grootste grafische impact hebben.


PS: Zoals Digital Foundry ook aanhaalt, optimalisatie betekent niet gewoon alle settings op maximum zetten en dan klagen dat je framerate te laag is :tongue: Dat was in Dying Light 1 ook, mensen die hun LOD op maximum zetten en dan verbaasd zijn dat de framerate naar beneden duikt. Er zitten nu eenmaal opties in die grafisch erg veeleisend zijn.

Ik speel momenteel met de aanbevolen settings van DF op mijn 3080 en in de stad zit ik rond de 90 fps op 1440p. De beginsectie is visueel wel het zwaarste deel.

Met Cyberpunk was mijn performance wel all over the place, zeker in gebieden met veel NPCs dook mijn performance regelmatig naar 40-50 fps. Dat heb ik hier nog niet gehad.
 
Ik raad je aan de performance review van DF te bekijken, zij hebben ook aanbevelingen om de performance te optimaliseren en welke opties de grootste grafische impact hebben.


PS: Zoals Digital Foundry ook aanhaalt, optimalisatie betekent niet gewoon alle settings op maximum zetten en dan klagen dat je framerate te laag is :tongue: Dat was in Dying Light 1 ook, mensen die hun LOD op maximum zetten en dan verbaasd zijn dat de framerate naar beneden duikt. Er zitten nu eenmaal opties in die grafisch erg veeleisend zijn.

Ik speel momenteel met de aanbevolen settings van DF op mijn 3080 en in de stad zit ik rond de 90 fps op 1440p. De beginsectie is visueel wel het zwaarste deel.

Met Cyberpunk was mijn performance wel all over the place, zeker in gebieden met veel NPCs dook mijn performance regelmatig naar 40-50 fps. Dat heb ik hier nog niet gehad.
Thx, maar had die video al bekeken en ik heb niet alles op maximum staan.

Punt is gewoon dat dit er helemaal niet zo goed uitziet om de fps drop te kunnen verklaren.
Dit is niet meer of minder dan shoddy optimalisatie.

Maar gfx zijn 1 ding, straks wat verder spelen.
Qua gameplay zal deze hopelijk minstens zo goed zijn als de eerste 😊
 
Thx, maar had die video al bekeken en ik heb niet alles op maximum staan.

Punt is gewoon dat dit er helemaal niet zo goed uitziet om de fps drop te kunnen verklaren.
Dit is niet meer of minder dan shoddy optimalisatie.

Maar gfx zijn 1 ding, straks wat verder spelen.
Qua gameplay zal deze hopelijk minstens zo goed zijn als de eerste 😊
Ik vind het er fenomenaal uitzien, zeker met RTGI. Maar ieder z'n smaak natuurlijk :thumb:

Qua gameplay komt het een beetje traag op gang maar eens je de stad in bent is het dezelfde heerlijke parkour gameplay als Dying Light 1.
 
Speel op performence mode op de ps5
Hier ook en moet zeggen dat ik een goed gevoel heb bij deze game. Soundtrack en sfeer zitten goed.
En moet zeggen die 1080p 60fps valt zeeeeeeeer goed mee. Khad toch al paar keer “wow” gevoel.
Als je natuurlijk vergelijkt met andere grafische parels kom je bedrogen uit.
Maar op de PS5 vind ik hem wel smooth (laadtijden, menu, hack&slash)
 
Niet zeker of we het over hetzelfde hebben. Wat ik ondervind is als je tijdens de dag rondloopt, ik vaak amper iets kan zien door alle reflecties en lichtinvallen.
Dingen zoals kaarsen en lampen zijn zo helemaal uitgesmeerd. Elke reflectie is ook zo heel smudged.
Heb even een screenshot geupload.

jaCxvMY.png
 
Heb DL op PC gespeeld, maar mijn laptop zal DL2 niet echt maxed out kunnen spelen.

Beter op PS4 pro spelen wellicht? Hoewel ik het parcours ding echt heel vlot vond met toetsenbord en muis.
 
Na 25u spelen in co-op (PS5) volgende bevindingen:

- Heel veel goeie dingen uit de eerste game zijn verwijderd, god weet waarom: Co-op progressie wordt enkel bijgehouden bij Player 1; de rest behoudt enkel XP, Skills en Gear. -> DIKKE KAK
- Al 2 verhaaltrophy's zijn bij mij niet unlockt
- Glitches en bugs: animaties die tijdens cutscènes niet inladen (zwevende flessen zien terwijl de personages in een hoek stil staan), door de map vallen, dialogen die wegvallen en nog erger: missies die vastlopen omdat iets niet kan worden geactiveerd -> game afsluiten en opnieuw starten biedt gelukkig een oplossing
- Bij een andere kennis van mij ging geen enkele missie nog omdat zijn co-op bugged is. Hij wil alleen spelen, maar de game staat open voor co-op (friends only btw) - die is bugged, maar daardoor wil geen enkele missie nog gaan omdat de game 'spelers afwacht'. Gelukkig opgelost gekregen door ook, opnieuw, de game volledig af te sluiten en het online menu nooit aan te raken.

Imo: als fan van de eerste game een enorme teleurstelling om gamebreaking shit voor te hebben, maar het stoort vooral dat ze hieraan zolang zijn bezig geweest om dan eigenlijk vooral cut content uit hun vorige game te zien en meer bugs/glitches voor te hebben.
 
Na 25u spelen in co-op (PS5) volgende bevindingen:

- Heel veel goeie dingen uit de eerste game zijn verwijderd, god weet waarom: Co-op progressie wordt enkel bijgehouden bij Player 1; de rest behoudt enkel XP, Skills en Gear. -> DIKKE KAK
- Al 2 verhaaltrophy's zijn bij mij niet unlockt
- Glitches en bugs: animaties die tijdens cutscènes niet inladen (zwevende flessen zien terwijl de personages in een hoek stil staan), door de map vallen, dialogen die wegvallen en nog erger: missies die vastlopen omdat iets niet kan worden geactiveerd -> game afsluiten en opnieuw starten biedt gelukkig een oplossing
- Bij een andere kennis van mij ging geen enkele missie nog omdat zijn co-op bugged is. Hij wil alleen spelen, maar de game staat open voor co-op (friends only btw) - die is bugged, maar daardoor wil geen enkele missie nog gaan omdat de game 'spelers afwacht'. Gelukkig opgelost gekregen door ook, opnieuw, de game volledig af te sluiten en het online menu nooit aan te raken.

Imo: als fan van de eerste game een enorme teleurstelling om gamebreaking shit voor te hebben, maar het stoort vooral dat ze hieraan zolang zijn bezig geweest om dan eigenlijk vooral cut content uit hun vorige game te zien en meer bugs/glitches voor te hebben.
Best jammer voor fans van de serie
 
Gamespot 6/10 en IGN 7/10. Is dat terecht volgens mensen die het hier al gespeeld hebben?
Ik vind dat wat hard persoonlijk. Met mijn eigen ervaringen zou ik voor een 8 gaan. Ik doe geen co op, ik heb nog geen enkele breaking bug gezien, zelfs geen grafische bugs zoals zaken die niet inladen. Wat ik wel ervaar is vloeiende gameplay, amper laadtijd bij fast travel, en het verhaal is zeker aangenaam. Minpunt vind ik wel dat sommige keuzes die je moet nemen in het verhaal niet zo veel impact hebben. Dit is na ongeveer 30u gespeeld te hebben
 
Ze zijn er allesinds mee bezig, patch soon.
Als ge coop voorlopig vermijd en trophys u niet intresseren, dan is het nu al prima te spelen.
Voor mij ook een solid 8.
 
Terug
Bovenaan