Dune (2021)

Film Dune (2021)

coltie

Event Crew
Crowdfunder FE
Dune-254466395-large.jpg

Genre: Science fiction, Avontuur
Director: Denis Villeneuve
Cast: Timothée Chalamet, Jason Momoa, Zendaya, Rebecca Ferguson, Josh Brolin, Oscar Isaac, Dave Bautista
Release: 15/09/2021
Synopsis:
Nieuwe filmbewerking van Frank Herbert's sciencefictionroman over de zoon van een adellijke familie die is belast met de bescherming van het meest waardevolle bezit en meest vitale element in het heelal.

Trailer:

ilgonwe

Well-known member
Ik hoop dat deze versie de doorbraak geeft voor de "franchise". De film van Lynch heeft een cultstatus vanwege het uitzinnige karakter, de tv-reeks van SyFy was soms wat amateuristisch (maar ik vond hem wel leuk).

Met de pandemie vallen de plannen wat in duigen om er veel geld uit te halen en dus fondsen voor de komende films. Villeneuve stond er wel voor open om meerdere films te maken.

Als ik het goed heb zijn er sinds eind vorig jaar geen nieuwe trailers meer verschenen buiten herwerkingen van de orginele trailer voor HBO Max.

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
1) komt maar eerst uit in de herfst op 1 oktober
2) of het nu winter of zomer is, cinemas zijn klimaat controlled, altijd even warm (koud).
3) komt gelijktijdig uit op HBO max dus dan kan je hem thuis zien

Z3Lg3PQ.gif

No excuses. Get those butts to a theatre near you cuz the Dune sequel must flow!

ilgonwe

Well-known member
Villeneuve maakte ook Blade Runner 2049 en kon excellent de woestijnomgeving weergeven (mbv de zeer getalenteerde Roger Deakins), dus hier zal het grote cinemascherm ook een plus zijn. Tegen het einde van de zomer zijn de cinema's hier wss terug open, maar wie minder gehecht is aan vista's en de aerosolen wil vermijden is een tv scherm ook een optie (hoewel HBO Max hier officieel niet beschikbaar is).

Pink floyd song in de trailer :clap::music:
“Eclipse”written by Roger Waters
In de 70's was er ook het plan het boel te verfilmen met pink floyd die de soundtrack ging doen maar dat is er nooit van gekomen. Dus eclipse is dan wel een mooie verwijzing

Conradus

Well-known member
Ik hoop dat deze versie de doorbraak geeft voor de "franchise". De film van Lynch heeft een cultstatus vanwege het uitzinnige karakter, de tv-reeks van SyFy was soms wat amateuristisch (maar ik vond hem wel leuk).

Met de pandemie vallen de plannen wat in duigen om er veel geld uit te halen en dus fondsen voor de komende films. Villeneuve stond er wel voor open om meerdere films te maken.

Als ik het goed heb zijn er sinds eind vorig jaar geen nieuwe trailers meer verschenen buiten herwerkingen van de orginele trailer voor HBO Max.
De tv-reeks was zoveel beter en trouwer aan Herbert dan wat Lynch geprobeerd heeft.

Bovenaan