Gonzo the Great
Active member
Wat betreft trans zijn de regels van het UCI wel goed.Probleem is dat zelfs puur biologisch dat er ook nog een grijze zone is tussen man en vrouw, het is dus niet enkel gender/identitair.
Een penis en een clitoris zijn hetzelfde orgaan maar dat zich bij mannen en vrouwen anders organiseert, en bij sommige mensen verloopt dat proces niet helemaal volgens het normale pad. Het is niet altijd duidelijk of iemand nu een man of een vrouw is. Het is wel degelijk mogelijk voor een vrouw om XY chromosomen te hebben en iedereen die het tegendeel beweert is anti-wetenschappelijk. Het is zeldzaam maar het kan.
Ivm die Algerijnse boksster vind ik in elk geval wel dat er weer op een erg betreurenswaardige, agressieve en diep kwetsende manier wordt gepost op het internet over hoe we niet kunnen toelaten dat een man in het teken van sport meppen geeft aan een vrouw. Uiteraard wordt woke er ook weer bij gehaald. Dat is vermoedelijk wel degelijk een vrouw, dat is het hokje waarin we haar hebben geplaatst bij haar geboorte (want we hebben graag dat zaken in een hokje zitten) en nu is die er - door haar topsport - achter gekomen dat de zaken wel wat ingewikkelder liggen dan dat. Daardoor is die persoon niet ineens een man hè.
Wat dat dan betekent voor haar sportieve carrière daar heb ik ook geen goed antwoord op, ik kaart maar gewoon aan wat voor een virulent discours er weer aan opgehangen wordt, hier op het forum maar ook elders op het internet door conservatievelingen wereldwijd die dan ook nog eens de leugen rondsturen dat het hier over een transgender zou gaan.
Qua intersex zien we veel haatvolle commentaar momenteel, en dat mag inderdaad achterwege blijven.
Dat er flauwe grappen gemaakt worden na het boksen, zoals Tyson met pruik als volgende tegenstander, tjah… Mensen hebben ook te doen met die wenende vrouw die echt wel klop had gekregen en dan is ook een terechte denkpiste: ook al is iemand bij wijze van spreken genetisch maar 25% man en 75% vrouw, dan blijft het nog steeds 25% not done om op een genetisch 100% vrouw te slaan.
Als interseks de keuze maken om net boxer te worden bij de vrouwen is een beetje…”ongelukkig” laat ons zeggen, zeker als men bvb graag veel likes krijgt op social media.
Laatst bewerkt: