DOOM: The Dark Ages

Ik heb paar uur geleden een performance review van Hardware Unboxed en het was hilarisch. Nvidia heeft het blijkbaar zo hard op gefucked dat een Radeon RX 9070 XT (de kaart die ik er hier sinds woensdag heb in hangen) zowaar sneller blijkt te zijn van een 5080 of 5070Ti :ROFLMAO::ROFLMAO:

Review van PC Gamer is toch niet helemaal positief: ''This is Doom at its most indulgent and deliciously violent, but it's also dumbed down and undeniably the easiest of the trilogy. Maps are uncharacteristically barren, secrets abnormally obvious, and puzzles so simple that they hardly fit the description. Viewed through the lens of loud feedback that insisted Doom Eternal was too complicated, The Dark Ages is an overcorrection.''

Zeer jammer, want als er één ding is waar ik de kriebels van krijg dan zijn het wel die zaken bij een klassieke FPS, en zeker bij Doom.

Als je het over 'Doom' hebt, dan is het moeilijk om dit game niet door een nostalgische bril te kijken...Ik heb Doom 2016 gespeeld en was ook teleurgesteld over de simplistische leveldesign, de ettelijke en op den duur vervelende arena-fights, de secrets, etc...Als dit spel dat nog eens simpeler maakt, dan laat ik dat sowieso links liggen. Doom 2 en zijn vele, vele mods blijft koning tot nader order.

Laatst bewerkt:
De performance van deze Doom is ook slechter dan wat men gewend is. Deze Doom is niet meer die super hoge framerate game die zeer goed geoptimaliseerd is. En de reden is : forced ray-tracing....

De performance van deze Doom is ook slechter dan wat men gewend is. Deze Doom is niet meer die super hoge framerate game die zeer goed geoptimaliseerd is. En de reden is : forced ray-tracing....
Jup, was wel te verwachten natuurlijk. Maar ik ga het er toch wel op wagen en mijn RTX 3060 Ti nog niet afschrijven. DLSS performance maakt nog wel wat goed qua frame rate met oudere videokaarten i.c.m. lagere settings. En de beeldkwaliteit lijdt er niet zó hard onder (zijn wel wat YouTube video's over te vinden die de beeldkwaliteit vergelijkt).

idem pricedrop, geen behoefte om deze D1 te spelen, zoals zoveel games bij mij. Backlog en andere games genoeg dat ik er zelf stress van krijg hoe ik al mijn games ooit ga kunnen spelen.. zucht. Tegenwoordig proberen om zoveel mogelijk games (SP voornamelijk) te kunnen spelen hoef niet in elke game 100% alles te doen.. laat staan dat ik games nog eens 2-3 keer ga uitspelen voor plat..

Dan is dat toch het tegenovergestelde dan wat deze video toont.

id Tech blijft na al die jaren en iteraties nog altijd één van de meest indrukwekkende en geoptimaliseerde engines.

Gisteren een uurtje gespeeld en so far voelt het heel goed aan.
Het is wat vreemd om een schild te hebben in een doom game, maar het werkt.

Performance heb ik ook geen problemen mee.
Het zal wel iets zwaarder zijn dan Doom Eternal, vanwege de forced ray tracing, maar ik haal toch een vloeiende framerate met alles op ultra.

Ben altijd een enorme fan geweest van id Tech.
Zo jammer dat deze niet door meer ontwikkelaars word gebruikt.

Ik hoop nu wel, na weer een nieuwe doom, dat ze nu eindelijk gaan werken aan een nieuwe QUAKE!!

Gisteren een uurtje gespeeld en so far voelt het heel goed aan.
Het is wat vreemd om een schild te hebben in een doom game, maar het werkt.

Performance heb ik ook geen problemen mee.
Het zal wel iets zwaarder zijn dan Doom Eternal, vanwege de forced ray tracing, maar ik haal toch een vloeiende framerate met alles op ultra.

Ben altijd een enorme fan geweest van id Tech.
Zo jammer dat deze niet door meer ontwikkelaars word gebruikt.

Ik hoop nu wel, na weer een nieuwe doom, dat ze nu eindelijk gaan werken aan een nieuwe QUAKE!!
Idem, als ik sommige level design zag in de vele videos, bvb de de HP Lovecraft achtige cosmic realm, dacht ik aan Quake.

Net gelezen dat het blijkbaar Id soft zelf is dat hun engine niet meer wil licentiëren sinds iteratie 5...
Bummer dude :(

Ik heb hem bij deze dan maar "pre-ordered" op onrechtstreekse manier... :)

Ik wilde eerst mijn AM4-systeem upgraden van mini-ITX naar micro-ATX en er is momenteel nog een actie bij sommige ASUS-moederborden dat je er The Dark Ages en een Gamesplanet voucher van 40 euro bij krijgt... Maakte het heel gemakkelijk om de knoop door te hakken.

Jammer genoeg wel drukke werkweken in het vooruitzicht, dus ik ga hem ten vroegste pas volgend weekend kunnen spelen... Maar ik kijk ernaar uit!

Laatst bewerkt:
Ik vond Doom 2016 eigenlijk harder lijken op eerdere Quake games (vooral 3) dan op eender welke Doom game.

Allemaal Arena's waar je dan wel naartoe moest wandelen. Ook die movement was toch vooral Q3 (bunnyhops, rocketjumps, ....)

Tja ik heb even een chapter of 3 gespeeld maar het boeit me niet zo erg.
Tis mooi, performantie voor mij is top, maar geraak niet echt locked in :)

Ik vond Doom 2016 eigenlijk harder lijken op eerdere Quake games (vooral 3) dan op eender welke Doom game.

Allemaal Arena's waar je dan wel naartoe moest wandelen. Ook die movement was toch vooral Q3 (bunnyhops, rocketjumps, ....)
Voor mij dus een afknapper...hetzelfde hebben ze gedaan met de reboots van Shadow Warrior. Ergens vond iemand het een goed idee om elke 5 stappen een deurtje achter je te laten toegaan en hopla...weer een arenafight...vijanden verslagen...deurtje terug open. Je kon het van ver zien aankomen. Geen idee waar ze het van halen. De originele Doomgames hadden zeer af en toe zo een momenten (die dikwijls beter geïmplementeerd waren), het grootste deel steunde op klassieke levelopbouw, wat ik nog altijd het fijnste vind.

Via GP gespeeld en als je Eternal leuk vond , zal je deze ook goed vinden. Is leuk voor een een klein uurtje maar dan heb ik het ook wel gehad.

Terug
Bovenaan