DOOM: The Dark Ages

Uitgespeeld... Ik vond hem wel goed. (y) En ik geef hem toch wel een 8/10.

Op het moment dat het spel wat repetitief werd, sloeg het toch om in een rollercoaster die mij bleef boeien.

En nu is het wachten op de DLC zeker... 😀

Terug begonnen met replay van Doom 2016 en juist Kadingir Sanctum (eerste Hell level) uitgespeeld. Ik mis het zaagschild toch wel. 😀

Nog altijd sfeervolle en vermakelijke shooter, maar in hindsight (met Eternal en The Dark Ages) is de combat wel een pak simplistischer.

op welk niveau heb je gespeeld? Ik speel op niveau 2 en vind het toch pittig soms
Tweede ook denk ik
Nu terug aan eternal begonnen en proberen uitspelen en dan de dlc.
Heb deze nooit kunnen uitspelen vandaar dat ik dark ages makkelijker vond.

Laatst bewerkt:
Ik kan dat wel appreciëren: knallen en gaan! Vooral als iemand die niet veel tijd heeft om te gamen, voelde Eternal direct “veel” aan als het spel even aan de kant had gelegen.
Absoluut. Ik vond dat destijds ook echt een perfecte remake. De enige minpunten vond ik enkele minder geslaagde redesigns van sommige oude bekenden (Mancubus en Cyberdemon had ik liever dichter tegen de originele sprites gezien). Ontbreken van de double dash of zaagschild geeft even een "naakt" gevoel, maar je zit zo terug in die good ole klassieke flow.

Doom Eternal was vet, maar... too much. Al had dat spel zeker ook zijn hoogtepunten, voor mij persoonlijk levels als Super Gore Nest, Mars Base en de battle met Icon of Sin was ook wel cool. Met de DLC zeer weinig lol gehad, veel te moeilijk. Ik replay die DLC waarschijnlijk nooit meer. :) Enkel het laatste level daarvan moet ik nog uitspelen en dat zal waarschijnlijk voor binnenkort zijn.

De originele doom's heb ik nooit gespeeld, mijn eerste was die van 2016. Eternal vind ik heel goed alleen iets te veel jumps enz en soms wat over the top...

Ik heb dark ages uitgespeeld met alle achievements gehaald. Vermakelijke game en zeker makkelijker dan Eternal. Ik speelde op de 2e moeilijkheidsgraad.

Ik heb deze week nog eens de eerste Doom geprobeerd maar al na één level werd ik misselijk door de beperkte beweeglijkheid. Dat had ik indertijd niet toen de game uitkwam -- het 3D gevoel was toen zo groot dat ik soms in de monitor achter een hoekske probeerde te kijken. Na de nauwe gangetjes van Wolfenstein3D was dat toen een verademing maar nu botst het met de verwachting van volledige bewegingsvrijheid van moderne 3D games.

Doom2016 had ik daarvoor nog eens herspeeld, en nu opnieuw bezig met Eternal.

Ik heb onlangs op de Switch nog de originele Doom en Doom 2 uitgespeeld met zowat al de officiële uitbreidingen. Iets wat ik van de nieuwe Doomgames sinds 2016 niet kan zeggen... Ieder zijn goesting :)

Ik heb onlangs op de Switch nog de originele Doom en Doom 2 uitgespeeld met zowat al de officiële uitbreidingen. Iets wat ik van de nieuwe Doomgames sinds 2016 niet kan zeggen... Ieder zijn goesting :)
Kan ik ook nog wel van genieten op mijn Switch, inclusief het "buitenbeentje" Doom 64. 😀

Onlangs stond Doom 2016 nog in de sales en heb ik toen gekocht voor ~5 euro... Vond dat spel nog wel verassend goed speelbaar op de Switch moet ik zeggen, maar ben ook niet verder gegaan dan Foundry (level 3).

Is er al iets bekend over de DLC van The Dark Ages?

Doom Eternal is released in maart 2020.
De (eerste) DLC is gevolgd in oktober 2020.

Dan zouden we misschien voor TDA in het najaar ook nog DLC zien...? 🤞

Terug
Bovenaan