DOOM: The Dark Ages

Release 15 mei.

Knappe box art trouwens:

DOOM-TheDarkAges_Standard_1920x1080-dc1fa01ce7aec8215043.jpg

Ik hoop dat mijn RTX 3060 Ti deze nog iets of wat deftig kan draaien op QHD? If so, dan zie ik mij deze wel eens aanschaffen voor de PC, als er een korting is.

Ik vond Doom 2016 een geweldige reboot! Enorm van genoten, zowel actie als nostalgie.
Eternal vond ik ook nog goed, maar was toch een pak moeilijker en minder plezier aan gehad dan Doom 2016.

Ik speel ook heel graag, occasioneel, een spelleke Doom 1 / 2 / 3 / 64 op de Switch OLED. Ook leuk. :)

Box art van The Dark Ages is idd prachtig. Doet hard denken aan de box art van de eerste Doom, op een manier.

Ik kijk er hard naar uit, maar euhm .... iemand de prijs gezien ? 80 euro voor de base game ?
Tactisch gamepass aantrekkelijk maken? Tegen dit ritme launched GTA6 tegen 120 euro..

Of een mei launch om tegen September te verkopen aan 60% van de prijs.. overigens maar een saaie trailer.

Tactisch gamepass aantrekkelijk maken? Tegen dit ritme launched GTA6 tegen 120 euro..

Of een mei launch om tegen September te verkopen aan 60% van de prijs.. overigens maar een saaie trailer.
Tegelijk zie ik toch dat er door de overvloed aan games, veel mensen ervoor opteren om te wachten op sales. Ga dat hier dus ook doen, 60 EUR betalen deed ik sowieso al niet, laat staan 80

Ze willen idd GTA los boven de 80€ lanceren, de tendens zal zijn dat veel games dit dan doen. Ik ben enorm blij met de gamepass van xbox. Ik doe dit per maand en test zo bepaalde games uit. Ben een Fallout fan en wou Starfield enorm graag, eerst getest via gamepass en man dat sloeg tegen.. Ga dit ook met Doom doen, indien goed, dan wacht ik even en koop ik em (lagere prijs, zie solden) en enz.

Ik heb na de eerste reboot game de serie geflushed omdat ik het echt maar saai en eentonig vond.
Maar na het zien van deze game... hmm deze komt er mss wel in zeker met men nieuw pcke :o

Doom 2016 was top maar Eternal was te moeilijk voor mij en heb het hellverwege opgegeven.
Als deze weer wat meer als de 2016 wordt zie ik die mij wel nog aan te schaffen.

Doom 2016 was top maar Eternal was te moeilijk voor mij en heb het hellverwege opgegeven.
Als deze weer wat meer als de 2016 wordt zie ik die mij wel nog aan te schaffen.
Wat vond iedereen daar zo goed aan, oprechte vraag, ik was die gangetjes echt heel snel beu xD

Gunplay hé. Maar inderdaad, de "arena boxen" van levels zijn hier toch ook wel toe aan vervanging. Eternal uiteindelijk zelfs niet uitgespeeld.. Deze lijkt ook meer van hetzelfde.

2016 vond ik leuker dan Eternal. Gewoon omdat je meer door rechtlijnige levels geleid wordt. Ik snap wel dat mensen de level-structuur van Eternal kunnen verkiezen. Als ik kijk naar de gameplay van Dark Ages zien we schijnbaar meer level-structuur in de stijl van Eternal.. We zullen zien hoe het op release uitdraait. Misschien met de "tragere" combat (of sliders) dat het mij meer aanspreekt dan Eternal.

Deze zou iets trager zijn en ook schoten blokken met je schild. Eternal heb ik me wel mee geamuseerd maar heb hem net niet kunnen uitspelen jammer genoeg.

Doom Eternal is waarschijnlijk de beste shooter die ik ooit heb gespeeld. Duurde even voor ik alle wapens en movement onder de knie had maar eens het klikte was die combat flow zo zalig.
Deze ziet er toch een pak trager uit, jammer genoeg...

Ik kijk er hard naar uit, maar euhm .... iemand de prijs gezien ? 80 euro voor de base game ?
AAA games indexeren ook mee met de inflatie natuurlijk al hinken ze soms wa achterop. Hier een overzichtje van de laatste 25 jaar + wat dan de gecorrigeerde prijs zou zijn voor 2025.
wAUjM50.png

Lijkt mij ni zo vreemd met de inflatiesprong van 2022 die nu pas doorgerekend wordt.

PS: €50 in 2000 -> €60 in 2006 -> €70 in 2020 -> €80 nu dus zal ongeveer kloppen. Is ni exact natuurlijk, want da's telkens geleidelijk wa opgeschoven.

Terug
Bovenaan