DOOM: The Dark Ages

Mja compenseer dan markt aandeel en het feit dat het ondertussen al hoeveel decennia videogames de dominante entertainment vorm is qua revenue. Nog van voor mobile als'k me goed herinner(zoek de cijfers niet op, je word depressief). En je kan zelfs enkele jaren uit de arcade daar van bijrekenen.
Dus een echt excuus voor die prijsstijgingen..

Er valt een argument te brengen voor nieuwe IP in de AAA space. Maar ik kan weinig titels opnoemen die het uiteindelijk verdienen.

En dit is uiteindelijk de 3e game, die eigenlijk al nauwelijks AAA is imo :p

Blijf erbij, gamepass promoten is voor M$ al wat telt nu.

Tijden van de Nintendo 64 waren er ook games van tegen de 3800 befr (75€). Ze waren natuurlijk niet allemaal zo duur gelukkig.

Again, gebeurt geleidelijk. Ge hebt niet 1 breekpunt dat ze allemaal omhoog schieten. Het is pas als het gebeurd is, dat je ergens een gemiddelde datum erop kunt plakken.

CoD Black Ops 6 was al €80
Dragon's Dogma 2 was €65
Star Wars Outlaws was €70
FF7 Rebirth was €70
Metaphor: ReFantazio was €70
Indiana Jones and the Great Circle was €70
...

Tijden van de Nintendo 64 waren er ook games van tegen de 3800 befr (75€). Ze waren natuurlijk niet allemaal zo duur gelukkig.
3800fr was 95€, rekening houdend met de inflatie zou dat dan 150€ zijn ofzo. Die spelletjes waren duur maar toch geen 3800fr voor zover ik mij herinner, misschien 2800fr

PC games hebben lang op 50€ gezeten voor een nieuw spel maar uiteindelijk moet het ook wel eens de inflatie volgen natuurlijk.

Denk dat het niets voor mij zal worden.
De previews zien er wel goed uit, maar gewoon niets voor mij.
Gelukkig dat het wel op gamepass is dan zal ik het allicht wel eens proberen maar voorlopig krijg ik hier net minder interesse in.

3800fr was 95€, rekening houdend met de inflatie zou dat dan 150€ zijn ofzo. Die spelletjes waren duur maar toch geen 3800fr voor zover ik mij herinner, misschien 2800fr

PC games hebben lang op 50€ gezeten voor een nieuw spel maar uiteindelijk moet het ook wel eens de inflatie volgen natuurlijk.
Ik heb hier nog sega mega drive spelletjes liggen waar er op het prijskaartje 4600BFR staat. Waanzin dat ik dat vroeger kreeg eerlijk gezegd :D

N64 games rond de 3000 fr gebeurde zeker. Toch die eerste jaren. Denk enkel first party klein beetje goedkoper? 3500 fr heb ik ook nog een sticker.

Playstation heeft toen veel goed gedaan :p

Mega drive 4600 fr.. wel jij wint. Howly mowly.

Om eerlijk te zijn kijk ik wel uit naar deze Doom. De 'nieuwe' Doomgames van de afgelopen jaren waren niet mijn ding op gebied van gameplay. De vorige heb ik zelfs helemaal niet gespeeld...Ik kreeg een hekel van de overvloed aan arenafights (deurtje valt dicht achter je en daar gaan we weer...) of de levelopbouw zonder al te veel mogelijkheden om te exploreren en op zoek te gaan naar secrets. Dan waren de 'oude' Doomgames nog altijd een pak interessanter. Deze lijkt eindelijk terug weer wat anders...alhoewel ik enige argwaan heb over de 'cutscenes'...

Ik kijk er ook naar uit, maar zal maar voor tegen kerst zijn of 2026. Eerst nieuwe CPU en GPU. Mijn GTX 1060 wordt oud en heeft geen RTX. Doom The Dark Ages is een RTX only game blijkbaar zoals Indiana Jones.
Lijkt me welkom dat er wat meer open level design zal zijn. Doom 2016 in sale gespeeld voor 10€, Eternal voor 30€. Vond ze beide okay,
maar verkies toch Eternal boven 2016 omwille de voor mij betere level design In Eternal, minus nu en dan eens een ambetante platform jump.

Laatst bewerkt:
Ik kijk er wel naar uit maar zoveel betaal ik niet voor een game, enorm genoten van eternal ook al heb ik hem niet uit kunnen spelen snif

Lijkt ook wel grote game te worden... 22 levels in totaal t.o.v. 13 voor Doom 2016 en 13 voor Doom Eternal (zonder DLC).

Ik kijk wel uit naar The Dark Ages als ik de laatste gameplay videos zo bekijk. Denk alleen dat de titan battles en stukken met de draak mij minder gaan aanspreken. :) Ze hebben toch al heel veel lore bij verzonnen t.o.v. de klassieke Doom games.

Ben DOOM nog eens aan't spelen, maar ik erger me aan de donkerheid van de levels. Moet altijd tien keer kijken, gewoon voor de weg naar het volgende gebied te vinden. Is bijna een puzzelgame ipv een knal 'm op shooter...

Grappig hoe Digital Foundry zo geilt op deze game voor graphics en features die al bijna 10 jaar bestaan in een game zoals Battlefield 1. Het wordt tijd dat die mannen eens een paar uur terug Battlefield 1 spelen voordat ze tech demo's bespreken...

Ben DOOM nog eens aan't spelen, maar ik erger me aan de donkerheid van de levels. Moet altijd tien keer kijken, gewoon voor de weg naar het volgende gebied te vinden. Is bijna een puzzelgame ipv een knal 'm op shooter...
Speel eens Doom 3, dan weet je meteen de knop 'brightness' op je monitor staan :)

Grappig hoe Digital Foundry zo geilt op deze game voor graphics en features die al bijna 10 jaar bestaan in een game zoals Battlefield 1. Het wordt tijd dat die mannen eens een paar uur terug Battlefield 1 spelen voordat ze tech demo's bespreken...
Moest er ook met lachen. Een game met nauwelijks iets van opgezet en sterk karakter in zijn leveldesign. De 3e keer dat we deze lofzang gaan mogen horen.. "het loopt zo goed.. elke resolutie/framerate" ja da mag wel met zo'n leeg onderbouwde arena levels van een scheet groot :p

Ik ben waarschijnlijk een uitzondering op de regel maar de platform elementen in Doom Eternal vond ik eigenlijk de leukste stukken. Mede doordat ik bij de eerste playthrough het belang van de kettingzaag onderschat had en dus constant in ammo-nood zat, en ook het feit dat de meeste vijanden een bepaald wapen vereisen en er dus gedurig een wapenwissel nodig is.

Langs den andere kant vond ik dit uiteindelijk wel leuk omdat je skill level erg duidelijk verbetert hoe meer je speelt. Die gameplay video van Dark Ages spreekt me minder aan maar krijgt daarom dus het voordeel van mijn twijfel.

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze het eruit laten dat sommige vijanden een bepaald wapen vereisen.

Van een Doom spel verwacht ik niet te hoeven nadenken en knallen all the way!

Terug
Bovenaan