Dochter vader huis conflict

Chemistryislove

Active member
Situatie schoonvader en vriendin:

Mijn vriendin is eind September afgestudeerd. En werkt nu ongeveer 3 weken.
Mijn schoonvader heeft even laten weten via whatsapp dat hij zijn huis gaat verkopen en gaat inwonen bij zijn vriendin.

Mijn vriendin voelt zich buiten gegooid.

Ook al aangehaald dat ze haar maar 3 jaar kent en zijn eigen huis weg doet. Straks gaat het toch niet en zit hij zonder huis. (Hij is 55 dus niet echt een leeftijd om opnieuw een hypothecaire lening aan te gaan).

Bij deze zet hij eigenlijk zijn enigste kind uit huis zonder overleg.
Ik heb al een gesprek gehad met hem, dat hij wel moet zorgen dat hij slim moet omgaan met zijn vastgoed en uiteindelijk ook zijn dochter haar toekomst.
Maar het flopt duidelijk uit zijn oren.


Reageren wij te emotioneel ?
 
Laatst bewerkt:
Hij doet met zijn geld wat hij wil en neen, hij "moet" helemaal niets ten opzichte van zijn dochter aangezien ze officieel niet meer financieel afhankelijk is van haar ouders maar in haar eigen levensonderhoud kan voorzien als meerderjarige.

Is het op moreel/emotioneel vlak allemaal prima? Nee. Maar "kan je er iets aan doen"? Ook nee.
 
Hij doet met zijn geld wat hij wil en neen, hij "moet" helemaal niets ten opzichte van zijn dochter aangezien ze officieel niet meer financieel afhankelijk is van haar ouders maar in haar eigen levensonderhoud kan voorzien als meerderjarige.

Is het op moreel/emotioneel vlak allemaal prima? Nee. Maar "kan je er iets aan doen"? Ook nee.
Ik weet het niet of het zo simpel is als haar domicilie daar staat?
 
Ik weet het niet of het zo simpel is als haar domicilie daar staat?
Ze woont zo goed als 80% bij haar partner, hij zou haar waarschijnlijk zelf kunnen aangeven voor domiciliefraude. 😁
En daarnaast: ze weet dat het huis te koop komt en ze iets anders moet zoeken, ik ga er van uit dat ook in Nederland dat enige maanden duurt eer het en verkocht en getekend is bij de notaris.
Je moet mensen tijd geven om iets anders te zoeken, dat wel. Maar je mag ze wel buiten zetten als ze niet financieel afhankelijk van je zijn zoals bvb een meerderjarig kind dat nog studeert.
 
  • Unsure
Waarderingen: Avi
Ze woont zo goed als 80% bij haar partner, hij zou haar waarschijnlijk zelf kunnen aangeven voor domiciliefraude. 😁
Dat is inderdaad iets anders.
En daarnaast: ze weet dat het huis te koop komt en ze iets anders moet zoeken, ik ga er van uit dat ook in Nederland dat enige maanden duurt eer het en verkocht en getekend is bij de notaris.
Akkoord hé, maar ik bedoel gewoon, ik weet echt niet of het zo 'simpel' is. Als iemand bv. Zijn huur niet betaald is het ook niet dat je die zomaar op straat kunt zetten, komt heel wat bij kijken.
 
Dat is inderdaad iets anders.

Akkoord hé, maar ik bedoel gewoon, ik weet echt niet of het zo 'simpel' is. Als iemand bv. Zijn huur niet betaald is het ook niet dat je die zomaar op straat kunt zetten, komt heel wat bij kijken.
Maar zij is geen huurder, zij heeft enkel haar domicilie daar. Hij heeft geen enkel "contract" met haar he. Waar is de moeder in het spel, kan ze daar niet terecht eventueel?

Again: op menselijk vlak vind ik het absoluut verwerpelijk dat hij ze zomaar aan de deur wil zetten.

Maar voor hetzelfde geld heeft zij 20k op haar spaarrekening staan omdat ze ook al jaren werkt (gebeurt vaker in NL dat ze langer doen over hun studies combineren met werken) en dan is er waarschijnlijk ook meer empathie dat papa zegt: "ga maar op eigen benen staan!"
 

In Nederland gaat het zelfs makkelijker dan in België, hier wordt geadviseerd om dat via de rechtbank te doen. Op NL websites vind ik die raad niet direct terug.
 
Hij doet met zijn geld wat hij wil en neen, hij "moet" helemaal niets ten opzichte van zijn dochter aangezien ze officieel niet meer financieel afhankelijk is van haar ouders maar in haar eigen levensonderhoud kan voorzien als meerderjarige.

Is het op moreel/emotioneel vlak allemaal prima? Nee. Maar "kan je er iets aan doen"? Ook nee.
Neen, morgen is hij uit elkaar en is hij zijn huis kwijt en mag hij gaan huren tot hij overlijd. Niet echt de slimste keuze toch?
 
Ja, ik ben financieel stabiel en heb zeker en vast geen cent nodig. Maar toch debiel om zo om te gaan met je geld imo.
Bwa ik weet niet uiteindelijk doet hem met zijn geld wat hem wil, mijn moeder heeft haar huis ook verkocht en heeft huurgeld voor minstens 30 jaar, ze is blij dat ze van het huis af is, ze heeft ook een goed weduwe pensioen en huurt nu een ferm app zonder zich (qua gebouw) nog ergens zorgen over te moeten maken.
 
Kan zijn hoor dat je het juiste antwoord hebt, maar ik vertrouw geen 'bestetop5' sites (net zoals een Nederlander een Game-Forum niet moet vertrouwen)
Neenee, daarin heb je gelijk, ik vond het op meerdere sites terug en heb er gewoon eentje uitgekozen die het makkelijkste las. Als ik er meerdere kan vinden die dezelfde info geven, zal OP dat zeker en vast ook kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Of het slim is: geen idee.
Voor hetzelfde geld gaat hij investeren in het huis van zijn vriendin, maar is dat allemaal goed geregeld via schriftelijke overeenkomsten en zit hij dus safe bij een eventuele breuk met de vriendin.

Voor de rest:
Die man heeft gewerkt voor zijn geld en daar doet hij dus mee wat hij wil en op dat vlak moet hij niks voor zijn dochter doen. Als hij aan zijn verplichtingen heeft voldaan tot haar volwassen bestaan dan is het goed.
 
Ja, ik ben financieel stabiel en heb zeker en vast geen cent nodig. Maar toch debiel om zo om te gaan met je geld imo.
Debiel, debiel. Hij is een man van 55 die alleen is. Waarom moet hij wachten of rekening houden met een ander om te doen waar hij zich goed bij voelt. 55 is 1 jaar jonger dan de leeftijd toen mijn vader stierf, 13 jaar ouder dan mijn oom toen hij stierf. Imo leef je maar 1 keer en kan ik gerust begrijpen dat die man niet wil wachten. Niet echt rekening houdend met zijn dochter maar ik ken dan ook niet hun ganse geschiedenis en eigenlijk is die dan ook oud genoeg om op haar eigen benen te staan he.
 
Terug
Bovenaan