Dochter vader huis conflict

@Horse
Aan de andere kant bekeken:
De relatie gaat niet verbeteren als je dat meiske haar thuis om op terug te kunnen vallen afneemt + dit dan ook nog eens meldt in een f*cking Whatsapp-berichtje...
 
Die vriendin heeft toch ne vriend? Misschien kan die zorgen voor zijn vriendin?
Zo ik dat hier lees is dat geen enkel probleem.
Ben geen ocmw hé.

Update: We zijn er allemaal mee eens dat het zijn geld is.

Verder heb ik daar ook niet veel inzien in.
Het blijft economisch een slechte beslissing maar whatever verre van mijn bedshow.

Maar aankondigen via whatsapp is verre van normaal.

Hij begon wel onzin te kramen tegen mijn vriendin dat ze maar bij mij moest inkopen. Toen ze zei met welke geld wist hij het even niet.
 
Laatst bewerkt:
@Horse
Aan de andere kant bekeken:
De relatie gaat niet verbeteren als je dat meiske haar thuis om op terug te kunnen vallen afneemt + dit dan ook nog eens meldt in een f*cking Whatsapp-berichtje...
zo kunt ge blijven gokken.
De vader kan een egoist zijn, maar voor hetzelfde geld heeft hij altijd stank voor dank gekregen en communiceert zijn dochter ook enkel met whatsapp naar hem.
Allez, er is gewoon te weinig info en al krijg je meer info, ge hoort maar 1 kant van het verhaal.

Feit blijft dat het huis van de vader is, hij ervoor gewerkt heeft en dus met zijn geld/eigendom mag doen wat hij wil. Om dan als dochter en zeker als 'schoonzoon' u te gaan moeien in zijn financien, is er imo zwaar over. Zelfs al doen ze het uit oprechte bezorgdheid voor de vader (en niet omdat ze schrik hebben dat er geen erfenis zal zijn als hij komt te overlijden) dan nog moet ge er u gewoon bij neerleggen dat hij dit doet. Het zijn zijn zaken.
 
lol dat is geen kind eh, dat is een volwassene met een job
Beide hebben geen opvangnet als het misgaat. Maar goed ik verdien goed, en heb jaren geen cent gevraagd van haar. Ik zal altijd mijn deel doen.
Haar vader verdient 2x wat ik heb dus, maar kon wel €10 vragen voor een pizza toen we samen wat hadden besteld. Mijn vriendin eet wekelijks bij mijn ouders nooit een cent gevraagd.
Kwestie van cultuur en opvoeding denk ik.

Maar goed ik voel me daar zeker niet tot verplicht. Net zoals zij dat ook niet verwacht van haar vader.
 
@Tonerider
Akkoord met jouw post dat we te weinig info hebben.

Feit blijft dat het huis van de vader is, hij ervoor gewerkt heeft en dus met zijn geld/eigendom mag doen wat hij wil.
Dat is ook een vermoeden hé...
Het huis waar mijn vader in woont is bijv volledig betaald door mijn grootouders.

lol dat is geen kind eh, dat is een volwassene met een job
Volgens de wetgeving idd een volwassene, maar als ik terugkijk naar mezelf als jonge twintiger dan was ik absoluut nog niet volwassen.
Je bent uw weg nog volop aan het zoeken, pas begonnen met een nieuwe job en ze nemen uw thuis af.

Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?
 
Waar is de moeder in dit verhaal overigens? Er is onvoldoende achtergrondinformatie voorhanden om hier deftige feedback op te geven.
Ik lees hier vooral “dikke pech”, “geen kind meer want ze is volwassen en heeft een job”, “pa doet met zijn geld wat hij wil”…

Onvoorstelbaar hoe kort door de bocht en zwart-wit hier door sommigen op wordt gereageerd eigenlijk. Precies een Facebookdiscussie.
 
@Tonerider
Akkoord met jouw post dat we te weinig info hebben.


Dat is ook een vermoeden hé...
Het huis waar mijn vader in woont is bijv volledig betaald door mijn grootouders.


Volgens de wetgeving idd een volwassene, maar als ik terugkijk naar mezelf als jonge twintiger dan was ik absoluut nog niet volwassen.
Je bent uw weg nog volop aan het zoeken, pas begonnen met een nieuwe job en ze nemen uw thuis af.

Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?
ook al heeft hij het gewoon geërfd of hebben zijn ouders alles voor hem betaald, dan nog is het toch van hem en mag hij dat verkopen om er mee te doen wat hij wil?

Maar nogmaals: alles hangt gewoon van info af die a) we niet hebben en b) totaal gekleurd zou zijn als OP deze wel zou delen.
 
Volgens de wetgeving idd een volwassene, maar als ik terugkijk naar mezelf als jonge twintiger dan was ik absoluut nog niet volwassen.
Je bent uw weg nog volop aan het zoeken, pas begonnen met een nieuwe job en ze nemen uw thuis af.

Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?

Ik lees nergens dat ze niet welkom is in zijn nieuwe locatie en als ze daar nu noch maar nauwelijks woont..

En ook, je gaat me niet wijsmaken dat in drie jaar er nog nooit gesproken is over wat die twee gingen doen. Hij is 55, ikverschiet er van dat ze zo lang gewacht hebben
 
Paar belangrijke vragen

- Hoelang ben jij al samen met uw vriendin (blijkbaar lang genoeg om haar vader de les te spellen over zijn leven)
- Hoe oud is uw vriendin
- Hoe oud ben jij

Het komt inderdaad over alsof je niet echt een fuck geeft over relationele verhoudingen binnen de familie en voor u, een uitspraak als "ik ben geen ocmw he" terwijl uw vriendin huisloos dreigt te worden, getuigt ook van heel weinig volwassenheid.

Hij zegt enkel waarover het gesprek ging. Nergens op welke manier. Het kan er evengoed anders aan toe gegaan zijn dan “de les spellen”.

Verder raad ik aan de ts: uw vriendin kan (samen met u) naar een notaris gaan en daar uitleg vragen. Een eerste advies is gratis en dan zal je meer duidelijkheid hebben.
 
Ik lees nergens dat ze niet welkom is in zijn nieuwe locatie en als ze daar nu noch maar nauwelijks woont..
Zou straf zijn hé, de vader gaat inwonen bij zijn vriendin.
Als er een plek voor haar voorzien is daar, dan had hij dat m.i. ook wel vermeld in een extra Whatsapp-bericht. :tongue:

Je ontwijkt trouwens mijn vraag. ;)
'Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?'

nodig haar vader eens uit voor een etentje bij u thuis om de beiden verhuizen te vieren... maak er iets positief van.
Ff op uw kosten gezellig gaan vieren dat men uw thuis afpakt, terwijl eigenlijk uw bloed kookt omdat het zo verlopen is.
Daar moet je een speciaal karakter voor hebben om zodanig komedie te kunnen spelen. :laugh:
 
Je ontwijkt trouwens mijn vraag. ;)
'Zou je u dat zelf kunnen voorstellen dat je uw dochters als prille twintigers uit huis sjot?'
Als die echt bij mij woont, zou ik het me niet kunnen voorstellen.
Maar als die al jaren een partner heeft en gemiddeld 2 dagen/maand binnen komt gewaaid met de was en de rest bij haar lief woont, zou ik ook geen rekening meer houden met haar als "bewoner".
 
Ben geen ocmw hé.

Update: We zijn er allemaal mee eens dat het zijn geld is.

Verder heb ik daar ook niet veel inzien in.
Het blijft economisch een slechte beslissing maar whatever verre van mijn bedshow.

Maar aankondigen via whatsapp is verre van normaal.

Hij begon wel onzin te kramen tegen mijn vriendin dat ze maar bij mij moest inkopen. Toen ze zei met welke geld wist hij het even niet
Misschien moet je eens wat meer respect tonen voor uw vriendin (en haar vader).
 
Verder raad ik aan de ts: uw vriendin kan (samen met u) naar een notaris gaan en daar uitleg vragen. Een eerste advies is gratis en dan zal je meer duidelijkheid hebben.
Het gaat over Nederland, een notaris heeft daar een andere rol. Plus: een notaris heeft met deze situatie ook in België weinig van doen. Het gaat hier niet over een erfenis of huwelijk
 
Terug
Bovenaan