Discussie ex-partner over onderhoudsgeld voor zoon

Snap ik volledig maar als je dan toch 200€+ per dag verdient laat dan gewoon al die zever zijn als je weet dat het toch niets helpt. Je krijgt er enkel stress van en mss een mislukte relatie met u nieuwe partner wegens al die frustraties.

Huske heeft gelijk daar gaat niet om maar is het al die zever waard als je toch op geen enkel manier u gelijk gaat halen. Wat is dan beter u gelijk niet halen en het niet laten doen of het wel laten doen het zelf bekostigen en u zoon/dochter u later zal bedanken voor alles wat je voor hem/haar gedaan hebt.
Die hebben zelf ook een nieuw huis gekocht he, eerst gaat het de papa duizenden euro's meer kosten, maar het bedrag voor de mama zou plots een peulschil zijn?
En zijn vrouw deed dat altijd al, @HUSKE is eerder van het principe dat een basisengagement naar uw kinderen toe, namelijk de ondertekende papieren volgen, wel het minimum is wat je mag vragen.
Anders is de les duidelijk he, voor de papa. Hoe groter de bullebak je bent, met hoe meer je weg komt.
 
Je gaat hier compleet voorbij aan de hele historiek die zij ongetwijfeld samen hebben en maakt er wel een heel simplistische voorstelling van.

Plus, wat voor zever is dat nu: "Betaal het dan zelf". Ten eerste gaat het over @HUSKE zijn vrouw/partner haar kind, niet over de zijne, zijn inkomen doet dus niet ter zake. Ten tweede, dat soort figuren zoals die ex komen er zo wel heel makkelijk mee weg hé, gewoon continu moeilijk doen over alles tot de andere partij overstag gaat en de centen er dan maar zelf legt. Dat is waarschijnlijk exact wat die wil bereiken.

Triestig vooral dat die ex in kwestie een kind inzet om de andere te kloten. Wat je helaas heel vaak ziet in echtscheidingen.
Ik heb heel die historiek gevolgd. Als ze zoveel problemen hebben hadden ze al lang terug voor de rechter moeten staan voor een ouderschapplan waar er geen discussie mogelijk is over deze zaken allemaal.

Ik bedoelde haar inkomen want hij geeft het aan alsof ze 100€+ verliest om half dag verlof te nemen voor haar kind.

Het is erg dat de vader niet meebetaalt maar wat is belangrijker wachten op geld van u ex of de gezondheid van u kind?
 
Laatst bewerkt:
Die hebben zelf ook een nieuw huis gekocht he, eerst gaat het de papa duizenden euro's meer kosten, maar het bedrag voor de mama zou plots een peulschil zijn?
En zijn vrouw deed dat altijd al, @HUSKE is eerder van het principe dat een basisengagement naar uw kinderen toe, namelijk de ondertekende papieren volgen, wel het minimum is wat je mag vragen.
Anders is de les duidelijk he, voor de papa. Hoe groter de bullebak je bent, met hoe meer je weg komt.
Als hij vonnis nooit volgt ga je naar de rechter dat is enigste manier om alsnog het vonnis te laten volgen of de kost te laten goedkeuren.
 
Ik heb heel die historiek gevolgd. Als ze zoveel problemen hebben hadden ze al lang terug voor de rechter moeten staan.

Ik bedoelde haar inkomen want hij geeft het aan alsof ze 100€+ verliest om half dag verlof te nemen voor haar kind.

Het is erg dat de vader niet meebetaalt maar wat is belangrijker wachten op geld van u ex of de gezondheid van u kind?

Denk niet dat je zo goed gevolgd hebt. We gaan echt niet wachten op geld. Dat komt misschien ooit, misschien ook nooit.
We gaan er geen boterham minder van eten.

Waarom naar de rechter? Je kan beter alles bundelen eens om de 5 jaar. Dat is veel minder werk en dan is het een aardig bedrag. Gaat ongeveer over 1000€ op 1 jaar. Je kan voor 1000€ moeilijk naar de rechtbank stappen. Het bedrag zal vanaf 2024 met de orthodont wel serieus oplopen.

Omgekeerd betalen we de gevraagde buitengewone kosten wel altijd (speelpleinwerking onder zijn vakantieweken en hospitalisatieverzekering).

Maar het is zoals @Mulan zegt een principe kwestie. Had hem maar beleefd moeten doen. Dat had niets gekost, al hadden we orthodontie wel teruggevraagd. Kleding niet.

En als je denkt dat hij zou rijden (het is sowieso geen co-ouderschap) heb je het mis. De kinderen mogen in zijn weekend nooit naar een verjaardagsfeest, de dochter kan enkel 2-wekelijks naar de turnles erc. Want zijn auto rijdt niet op water… Die van ons overigens ook niet, maar toch rijdt die rond voor de kinderen.

Die man heeft niks over voor zijn kinderen. Zijn letterlijke woorden waren ooit:”Het is wel mijn geld en niet van de kinderen”.
Met die ingesteldheid kan je je beter laten steriliseren ipv 3 kinderen op de wereld te zetten (2 bij mijn vrouw).
 
Denk niet dat je zo goed gevolgd hebt. We gaan echt niet wachten op geld. Dat komt misschien ooit, misschien ook nooit.
We gaan er geen boterham minder van eten.

Waarom naar de rechter? Je kan beter alles bundelen eens om de 5 jaar. Dat is veel minder werk en dan is het een aardig bedrag. Gaat ongeveer over 1000€ op 1 jaar. Je kan voor 1000€ moeilijk naar de rechtbank stappen. Het bedrag zal vanaf 2024 met de orthodont wel serieus oplopen.

Omgekeerd betalen we de gevraagde buitengewone kosten wel altijd (speelpleinwerking onder zijn vakantieweken en hospitalisatieverzekering).

Maar het is zoals @Mulan zegt een principe kwestie. Had hem maar beleefd moeten doen. Dat had niets gekost, al hadden we orthodontie wel teruggevraagd. Kleding niet.

En als je denkt dat hij zou rijden (het is sowieso geen co-ouderschap) heb je het mis. De kinderen mogen in zijn weekend nooit naar een verjaardagsfeest, de dochter kan enkel 2-wekelijks naar de turnles erc. Want zijn auto rijdt niet op water… Die van ons overigens ook niet, maar toch rijdt die rond voor de kinderen.

Die man heeft niks over voor zijn kinderen. Zijn letterlijke woorden waren ooit:”Het is wel mijn geld en niet van de kinderen”.
Met die ingesteldheid kan je je beter laten steriliseren ipv 3 kinderen op de wereld te zetten (2 bij mijn vrouw).
Je gaat naar de rechtbank omdat het duidelijk is dat er geen communicatie mogelijk is tussen beide partijen en het een slecht ouderschapsplan is. Dan kan je tenminste zorgen dat kleding en bepaalde kosten in de alimentatie vallen waardoor je een deurwaarder kan sturen en zelfs Davo kan inschakelen.

Als in het vonnis staat dat je beide akkoord moet zijn en hij zijn akkoord niet gaf veel geluk om na 5 jaar het geld te krijgen.

Zoals ik zei ik geef je gelijk maar u gelijk hebben en het krijgen is ander paar mouwen.
 
Laatst bewerkt:
Als in het vonnis staat dat je beide akkoord moet zijn en hij zijn akkoord niet gaf veel geluk om na 5 jaar het geld te krijgen.

Zoals ik zei ik geef je gelijk maar u gelijk hebben en het krijgen is ander paar mouwen.

We hebben dat zowel aan een advocaat als een notaris gevraagd en die zeiden beiden van te wachten…
 
Wat zegt u advocaat dan op het terugvorderen van kosten waar geen akkoord voor was? (niet slecht bedoeld ben gewoon benieuwd)

Dat hij ook moet kunnen bewijzen dat de kosten niet nodig waren, niet in het belang van de kinderen zijn of zijn financiële mogelijkheden overschrijden.
Een niet gemotiveerd ‘niet akkoord’ is niet genoeg en in zijn nadeel.
 
Waarom naar de rechter? Je kan beter alles bundelen eens om de 5 jaar. Dat is veel minder werk en dan is het een aardig bedrag. Gaat ongeveer over 1000€ op 1 jaar. Je kan voor 1000€ moeilijk naar de rechtbank stappen. Het bedrag zal vanaf 2024 met de orthodont wel serieus oplopen.
ik zou dat nu ook niet de beste tactiek vinden. De rechter kan gerust het bedrag beperken omdat je onredelijk laat naar de rechter stapt. Je advocaat heeft gelijk op zich voor die ene factuur, maar als het totaalbedrag bij wijze van spreken 10.000 euro wordt, dan is het niet gewoon "spaar de facturen wat op". Dat laatste moet je doen om aan te tonen dat je niet voor 1 detailtje naar de rechter stapt, maar de 20ste factuur van de orthodontist maakt geen indruk hoor, integendeel.
 
ik zou dat nu ook niet de beste tactiek vinden. De rechter kan gerust het bedrag beperken omdat je onredelijk laat naar de rechter stapt. Je advocaat heeft gelijk op zich voor die ene factuur, maar als het totaalbedrag bij wijze van spreken 10.000 euro wordt, dan is het niet gewoon "spaar de facturen wat op". Dat laatste moet je doen om aan te tonen dat je niet voor 1 detailtje naar de rechter stapt, maar de 20ste factuur van de orthodontist maakt geen indruk hoor, integendeel.

Maar je gaat toch voor 1000€ niet naar de rechter?
Als de kosten eraf zijn schiet er niets over.
 
Maar je gaat toch voor 1000€ niet naar de rechter?
Als de kosten eraf zijn schiet er niets over.
Je gaat naar de rechter (met advocaat) om een duidelijkere EOT te vragen. De verduidelijking van die EOT kan zeker voor 2 kinderen over een veelvoud van die 1000 euro gaan.


Discussies over niet betaling daarna kan je m.i. vlot zonder advocaat bij de familierechtbank, tenzij er nog discussie is over de interpretatie. Via een ontvangstmachtiging kan je dan rechtstreeks het geld bij zijn werkgever bekomen (of beslag op eigendom van de zelfstandige). En vele werknemers hebben niet graag dat de baas weet dat ze veroordeeld zijn omdat ze een partner in de steek laten .
 
Maar je gaat toch voor 1000€ niet naar de rechter?
Als de kosten eraf zijn schiet er niets over.
Ik snap beide aanpakken, maar hoe sneller je ingrijpt, hoe meer in ieders belang.
Zeker nu met die orthodontist.
Je moet TOCH die move naar een advocaat doen, of dat nu is of over 5j dat geld uitgeven moet je toch doen. Waarom dan niet sneller, spaart veel frustraties uit de komende jaren... :support:
 
Typisch verhaal dat ik helaas veel hoor de laatste jaren. Verliefd, verloofd, getrouwd, kinderen, gescheiden en dan jaren ruzie maken over alimentatie. Man man man...
 
Ik snap beide aanpakken, maar hoe sneller je ingrijpt, hoe meer in ieders belang.
Zeker nu met die orthodontist.
Je moet TOCH die move naar een advocaat doen, of dat nu is of over 5j dat geld uitgeven moet je toch doen. Waarom dan niet sneller, spaart veel frustraties uit de komende jaren... :support:

Misschien wel, je zou dat ook zonder advocaat kunnen, haar eisen zijn eigenlijk eenvoudig.
De EOT naleven en deftig communiceren over de nodige spullen/gezondheidsperikelen voor de kinderen.
Maar mijn vrouw heeft schrik van haar ex, dus ja dat zal ze niet durven.

Het is al gezeik geweest met logopedie (de ex heeft de logopediste zelfs bedreigd en een valse verklaring geeist), de hoorappareten van de dochter (en die zijn dus gratis, enkel de batterijen a 20 euro/jaar moet je zelf dragen) en nu de orthodont. En natuurlijk bij de controle van de ciste in de arm van de zoon, zijn zoon uitlachen omdat hij van 17h tot 23h moest wachten eer hij binnen kon, hij vond dat...grappig.

Maar over die kerel kan je hele boeken schrijven.
Van TV en lichten ongevraagd verwijderd uit hun gezamelijk appartement omdat hij een ander appartement gevonden had. Komt mijn vrouw en kinderen in de donker, zonder licht, zonder TV thuis. Ik kende ze toen al en heb toen mijn bouwlampen daar gehangen en een oude TV gegeven.
Mijn vrouw vroeg om op zijn kinderen te letten omdat ze ging solliciteren en daar 50 euro voor vroeg. Beiden waren tijdens de scheiding.
Of de keer dat de zoon een diadeem moest dragen omdat hij lange haren heeft. Maar ondanks dat wil hij zijn lange haren houden en dat mag van ons. Dat is een vrije keuze die we hem laten.

Zijn zoon (bijna 12) wil overigens niet meer gaan naar zijn vader. Daar is veel wrevel, aangezien de zoon telkens herhaalt dat zijn vader niet als een vader voelt voor hem en hij zijn beloftes (samen eens weggaan ed) niet houdt. En dat wordt nu hij een pasgeboren kindje heeft alleen erger en erger. Nu mogen ze ook nietmeer spelen en lawaai maken. die kleine licht van s'avonds tot s'morgens te wenen etc.
Tijdens de weekends valt dat nog mee, en de dochter gaat nog wel graag voor een weekend voor de baby. Maar tijdens de co-ouderschapsweken staan die hier voor vertrek beide in de gang te wenen, want 7 dagen bij papa is toch wel extreem lang. Zelfs als ze elke dag naar speelpleinwerking moeten (3 van de 4 weken telkens).

Gelukkig kunnen we dat als volwassenen gewoon van ons afzetten en negeren, maar die kinderen zitten daar wel mee.
Maar je moet maar eens alleenstaand zijn en dat geld echt nodig hebben voor de opvoeding van de kinderen. Zeker gezondheidszorg kan je zo goed als niets op besparen en al helemaal niet begroten zoals hij dat wil.
 
Terug
Bovenaan