Dino_Martino
New member
Ik hang er ook aan... Euro 6b van Ford/PSA (1.5 tdci). Weet er iemand of het net averechts kan werken om de motor / uitlaat overdreven warm te rijden voor de keuring?
1e keer naar de keuring, direct boven 2.000.000 deeltjes...
Naar de garage: daar hebben ze 600.000 gemeten. (niet op voorhand mee gereden, volgens mij gewoon stationair laten warm draaien).
Terug naar de keuring: 1.500.000, opnieuw afgekeurd dus.
Voordat ik naar de keuring ging heb ik'm goed afgerammeld met het gedacht heter = beter, maar heeft dus niet geholpen. Kan het zijn dat door het uitzetten van de uitlaat de roetfilter slechter filtert? Of bij heel hoge toerentallen bvb de turbo beetje olie binnentrekt die mee verbrand wordt met meer roet tot gevolg?
Heb half uurtje autostrade gedaan plankgas tegen het rode lijntje aan...
1e keer naar de keuring, direct boven 2.000.000 deeltjes...
Naar de garage: daar hebben ze 600.000 gemeten. (niet op voorhand mee gereden, volgens mij gewoon stationair laten warm draaien).
Terug naar de keuring: 1.500.000, opnieuw afgekeurd dus.
Voordat ik naar de keuring ging heb ik'm goed afgerammeld met het gedacht heter = beter, maar heeft dus niet geholpen. Kan het zijn dat door het uitzetten van de uitlaat de roetfilter slechter filtert? Of bij heel hoge toerentallen bvb de turbo beetje olie binnentrekt die mee verbrand wordt met meer roet tot gevolg?
Heb half uurtje autostrade gedaan plankgas tegen het rode lijntje aan...