Der Weg zur Europameisterschaft 2024

Ik zie Portugal en Frankrijk absoluut als de topfavorieten. Daarna komt Engeland en daarna wij (met misschien Spanje bijvoorbeeld).
 
Want de rest had geen matige tegenstanders (op Frankrijk na voor jullie)? Sorry, maar wij hebben echt wel een betere ploeg dan Denemarken en Kroatië. Ik denk zelfs dan Nederland, alleen jullie verdediging is top, maar middenveld redelijk, maar aanvallend is het zeer matig. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat we wel even gaan winnen van die landen, want zoals je zelf zegt, op zo'n tornooi kan vanalles gebeuren.
Hij zegt 'wij zijn absoluut sterker dan Nederland'. Ik vind dat nogal een uitspraak over een ploeg die vorig jaar nog 2 keer won van België. Eerst op het veld tegen ons weer eens de voeten laten spreken zeg ik dan.

Waarbij ik hier dit jaar al heel vaak heb aangegeven dat Oranje een fletse campagne heeft gedraaid maar ook de aantekening maak dat de kwalificaties doorgaans bar weinig zeggen. Je moet je plaatsen en dan gaat het er op het toernooi pas echt om.
 
Hij zegt 'wij zijn absoluut sterker dan Nederland'. Ik vind dat nogal een uitspraak over een ploeg die vorig jaar nog 2 keer won van België. Eerst op het veld tegen ons weer eens de voeten laten spreken zeg ik dan.

Waarbij ik hier dit jaar al heel vaak heb aangegeven dat Oranje een fletse campagne heeft gedraaid maar ook de aantekening maak dat de kwalificaties doorgaans bar weinig zeggen. Je moet je plaatsen en dan gaat het er op het toernooi pas echt om.
Wat zegt dat? Wij hebben ook al eens van Nederland gewonnen met een duidelijk mindere ploeg.
 
Duitsland zou ik ook niet onderschatten. Hebben een aanvallende weelde van jewelste en een eindtornooi in eigen land kan de troepen vleugels geven.
Die zijn daarvoor toch net iets te lang op de dool momenteel..

We zijn zeker geen favoriet, maar zoals al aangehaald als Lukaku en De Bruyne in vorm zijn en Courtois terug is.. Moeten we gewoon meer scoren dan de tegenstander :)
En met Doku hebben we ook een ongelooflijk zot wapen. Ik vind dat echt abnormaal hoe die ket op enkele maanden tijd is geëvolueerd van goeie winger naar fucking Messiaanse dribbeltoestanden (ik weet het dat is mss wat overdreven, maar het gevoel zit er wel in) Elke keer als hij aan de bal komt weet ge dat er iets gaat gebeuren.

En van Portugal heb ik geen schrik, iedereen in België wil winnen van Martinez :)
 
Dat is toch echt niet te vergelijken? Hun verdediging is geen absolute wereldtop, maar wel stukken sterker dan de onze. En op hun middenveld zou enkel De Bruyne op dit moment een plek hebben.
Ik bedoelde niet speler om speler hoor, uiteraard hebben ze er een paar lopen die ik graag bij ons zou zien (maar ook niet allemaal).
Gewoon het feit dat ze vooraan een pak beter zijn dan achteraan en een coach hebben die niet goed weet hoe hij hiermee om moet gaan.
 
Ik zie Portugal en Frankrijk absoluut als de topfavorieten. Daarna komt Engeland en daarna wij (met misschien Spanje bijvoorbeeld).
Ik schat Spanje mss toch net hoger in dan ons.

Maar idd, Portugal en Frankrijk absoluut de topfavorieten en Engeland daar vlak onder. Dan 2 schaduwfavorieten volgens mij met Spanje en België. En dan een schare aan landen die zeker wel kunnen verrassen zoals Nederland, Duitsland of Italië.

Maar het blijft een tornooi, enkele van bovenstaande landen zullen teleurstellen en er zullen andere "kleinere" of momenteel wat mindere landen dan weer verrassen. Dat kan dan gerust opnieuw Kroatië zijn maar even goed een Turkije, Oostenrijk, Slovenië of Denemarken.
 
Hij zegt 'wij zijn absoluut sterker dan Nederland'. Ik vind dat nogal een uitspraak over een ploeg die vorig jaar nog 2 keer won van België. Eerst op het veld tegen ons weer eens de voeten laten spreken zeg ik dan.

Waarbij ik hier dit jaar al heel vaak heb aangegeven dat Oranje een fletse campagne heeft gedraaid maar ook de aantekening maak dat de kwalificaties doorgaans bar weinig zeggen. Je moet je plaatsen en dan gaat het er op het toernooi pas echt om.
Twee vriendenmatchen die niet serieus werden genomen door de Belgen.
 
Twee vriendenmatchen die niet serieus werden genomen door de Belgen.
Zo kun je alles wegrelativeren natuurlijk, de laatste 4 jaar zijn de prestaties van Oranje zeer vergelijkbaar met die van België. Oranje vorig jaar nog verdienstelijk de kwartfinale van het WK gehaald, België de eerste ronde eruit.

Lijkt me wat vreemd om op basis van wat doelpuntrijke potjes tegen Azerbeidzjan en Oostenrijk te concluderen dat er nu ineens een groot verschil zou zijn.
 
Zo kun je alles wegrelativeren natuurlijk, de laatste 4 jaar zijn de prestaties van Oranje zeer vergelijkbaar met die van België. Oranje vorig jaar nog verdienstelijk de kwartfinale van het WK gehaald, België de eerste ronde eruit.

Lijkt me wat vreemd om op basis van wat doelpuntrijke potjes tegen Azerbeidzjan en Oostenrijk te concluderen dat er nu ineens een groot verschil zou zijn.
Het is op basis van de aanwezige kwaliteit in de kern, niet op basis van resultaten. (niet dat ik het verschil gigantisch vind voor de duidelijkheid)
 
Het is op basis van de aanwezige kwaliteit in de kern, niet op basis van resultaten. (niet dat ik het verschil gigantisch vind voor de duidelijkheid)
Ik kijk liever naar jullie ploeg dan naar die van ons maar een ploeg met betere aanvallers is niet noodzakelijk over de hele linie beter.

Oranje is gewoon een vervelende resultaatploeg waartegen weinig landen winnen. Nu goed, de Fransen kwamen er wel doorheen maar dat is toch anders dan de Belgen. Ik ben ook voorstander van 5-3-2. Gooi het achterin maar dicht en laat de tegenstander maar komen.
 
Ik kijk liever naar jullie ploeg dan naar die van ons maar een ploeg met betere aanvallers is niet noodzakelijk over de hele linie beter.

Oranje is gewoon een vervelende resultaatploeg waartegen weinig landen winnen. Nu goed, de Fransen kwamen er wel doorheen maar dat is toch anders dan de Belgen. Ik ben ook voorstander van 5-3-2. Gooi het achterin maar dicht en laat de tegenstander maar komen.
Uiteraard is een ploeg met betere aanvallers niet noodzakelijk beter over de hele linie. Wij hebben ook nog een De Bruyne en een Courtois (ik ga even van onze sterkste ploeg uit). Dat is net wat onze kern kwalitatief beter maakt. Jullie hebben enorm veel toppers in de verdediging en ook zeer goede backs, maar het middenveld is vooral zeer matig en in de aanval missen jullie een goede spits. Simons komt niet uit de verf en Gakpo gaat het niet alleen kunnen. Daarnaast heb ik het gevoel dat Koeman ook nog zoekende is.

Onder Van Gaal waren jullie een resultaatploeg. Nu toch niet meer lijkt me? Jullie winnen gewoon steeds nipt of verliezen van een deftige tegenstander (Kroatië, Italië en Frankrijk).

Nu zegt allemaal niks over het komend EK voor de duidelijkheid.
 
Uiteraard is een ploeg met betere aanvallers niet noodzakelijk beter over de hele linie. Wij hebben ook nog een De Bruyne en een Courtois (ik ga even van onze sterkste ploeg uit). Dat is net wat onze kern kwalitatief beter maakt. Jullie hebben enorm veel toppers in de verdediging en ook zeer goede backs, maar het middenveld is vooral zeer matig en in de aanval missen jullie een goede spits. Simons komt niet uit de verf en Gakpo gaat het niet alleen kunnen. Daarnaast heb ik het gevoel dat Koeman ook nog zoekende is.

Onder Van Gaal waren jullie een resultaatploeg. Nu toch niet meer lijkt me? Jullie winnen gewoon steeds nipt of verliezen van een deftige tegenstander (Kroatië, Italië en Frankrijk).

Nu zegt allemaal niks over het komend EK voor de duidelijkheid.
Ik deel je analyse wel dat we in 2023 iets minder in vorm waren dan jullie. (wel vrijwel de hele kwalificatie zonder Frenkie de Jong gespeeld) Laten we het er op houden dat het allemaal dicht bij elkaar zit. ;)
 
Want de rest had geen matige tegenstanders (op Frankrijk na voor jullie)? Sorry, maar wij hebben echt wel een betere ploeg dan Denemarken en Kroatië. Ik denk zelfs dan Nederland, alleen jullie verdediging is top, maar middenveld redelijk, maar aanvallend is het zeer matig. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat we wel even gaan winnen van die landen, want zoals je zelf zegt, op zo'n tornooi kan vanalles gebeuren.

Langs de andere kant hebben wij een zeer matige verdediging, een redelijk middenveld en een aanval die top is. Ben er toch niet zo zeker van dat Weghorst/Simons en Gakpo niet af en toe wat gaatjes vinden in de gatenFaes bij ons. En Van Dijk en De Vrij hebben wel al getoond dat ze Lukaku in de pocket kunnen houden...
 
Die ploegen in pot 1..

Daar mogen wij, ondanks alle kritische commentaren die wij hebben, als Belgen toch trots op zijn dat we naast die landen staan hoor, amai :love:
 
Langs de andere kant hebben wij een zeer matige verdediging, een redelijk middenveld en een aanval die top is. Ben er toch niet zo zeker van dat Weghorst/Simons en Gakpo niet af en toe wat gaatjes vinden in de gatenFaes bij ons. En Van Dijk en De Vrij hebben wel al getoond dat ze Lukaku in de pocket kunnen houden...
Uiteraard kan dat gebeuren. Dat zegt niks over de algemene kwaliteit he.
 
Zo kun je alles wegrelativeren natuurlijk, de laatste 4 jaar zijn de prestaties van Oranje zeer vergelijkbaar met die van België. Oranje vorig jaar nog verdienstelijk de kwartfinale van het WK gehaald, België de eerste ronde eruit.

Lijkt me wat vreemd om op basis van wat doelpuntrijke potjes tegen Azerbeidzjan en Oostenrijk te concluderen dat er nu ineens een groot verschil zou zijn.
In een groep met fucking Qatar en het zwakkere broertje uit Zuid-Amerika. Alleen Senegal kun je iewat serieus nemen.
 
Mijn punt was dat jouw argumenten over Nederland eigenlijk net zo goed van toepassing zijn op onze ploeg.
Ik denk dat een KDB in ons redelijk middenveld en Courtois in de goal, nog wel een verschil maken, maar goed, maakt niet uit. Ik ben het eens dat het verschil niet gigantisch is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan