Der Weg zur Europameisterschaft 2024

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
EURO2024_Visual-ID_Case-01.jpg


Volgend jaar is het weer tijd voor een Europees Kampioenschap, dit keer in Duitsland!
De eerste kwalificatiematchen werden ondertussen gespeeld, bespreek hier dus gerust alles qua EURO 2024 kwalificaties dat niet Rode Duivels gerelateerd is.

Dit zijn alvast alle groepen.

these-are-the-uefa-euro-2024-qualifying-groups--besoccer.png


En dit zijn de gaststeden (meer info daarover is hier te vinden: https://www.uefa.com/euro2024/news/...1319-1000--euro-2024-host-cities-venue-guide/).

euro_2024.jpeg
 
Wordt er niet gespeeld in Gladbach ofwa 😥
Ze hebben in Duitsland een weelde die wij (denk ik) nooit zullen kennen qua grote/leuke/mooie stadions.
Het goeie is wel dat er toch zeker 4 stadions dichtbij de grens zijn, dus mogelijkheden genoeg om eventueel een match mee te pikken.
 
Hopelijk nog genoeg punten om eventueel iets mee te pikken van de Belgen dichtbij de grens.
 
Een druk bezocht topic zag ik al. Gisteren een aardige overwinning van ons Oranje op de Ieren. Alhoewel, het spel was in de eerste helft toch wel erg mager. Van Dijk is niet zo goed meer, Depay constant geblesseerd en Wijnaldum verdwenen. Dat waren bij ons toch wel de sterkhouders. Je komt dan in die spiraal terecht waar jullie vorig jaar in zaten, matige vedetten die niet meer presteren.

Nog mensen die Oranje met een half oog blijven volgen? Voorlopig heb ik er niet al teveel vertrouwen in maar plaatsing is wel vrijwel zeker. Sterkhouders voor volgend jaar zullen vooral Aké en Frenkie de Jong zijn. Gakpo speelt voorin ook wel goed bij Nederland.
 
Een druk bezocht topic zag ik al. Gisteren een aardige overwinning van ons Oranje op de Ieren. Alhoewel, het spel was in de eerste helft toch wel erg mager. Van Dijk is niet zo goed meer, Depay constant geblesseerd en Wijnaldum verdwenen. Dat waren bij ons toch wel de sterkhouders. Je komt dan in die spiraal terecht waar jullie vorig jaar in zaten, matige vedetten die niet meer presteren.

Nog mensen die Oranje met een half oog blijven volgen? Voorlopig heb ik er niet al teveel vertrouwen in maar plaatsing is wel vrijwel zeker. Sterkhouders voor volgend jaar zullen vooral Aké en Frenkie de Jong zijn. Gakpo speelt voorin ook wel goed bij Nederland.
Bij Liverpool komt VVD toch terug wat meer op niveau (na een redelijk slecht vorig seizoen).

Voor de rest zijn Schotland en Albanië tot nu toe toch wel de grootste verrassingen denk ik.
 
Voor mij blijft Frankrijk toch weer topfavoriet. Blijft de ploeg met over quasi alle linies heen de beste kwaliteit. Alleen jammer dat ze nog altijd spelen met beunhaas Deschamps.
 
Bij Liverpool komt VVD toch terug wat meer op niveau (na een redelijk slecht vorig seizoen).

Voor de rest zijn Schotland en Albanië tot nu toe toch wel de grootste verrassingen denk ik.

Gisteren was het echt vreselijk slecht, in Nederland staan de kranten er vol mee. Hij heeft een bepaalde ondersteuning nodig, dan gaat het nog wel. Maar heeft geen enkele snelheid en is ook veel wendbaarheid verloren.
 
Voor mij blijft Frankrijk toch weer topfavoriet. Blijft de ploeg met over quasi alle linies heen de beste kwaliteit. Alleen jammer dat ze nog altijd spelen met beunhaas Deschamps.
Ik kijk wel uit naar de Nederland-Frankrijk volgende maand. In maart was het een ouderwetse pandoering, thuis maken we meestal toch meer kans. Maar ik vind Frankrijk inderdaad ook wel de topfavoriet. Op toernooien altijd sterk, vaak wel erg nonchalant.
 
Ik vind het gewoon erg jammer dat die altijd zo defensief spelen. Je voelt van zodra die ploeg echt op de aanval speelt en gaat doorduwen, ze eigenlijk iedereen gewoon kapot kunnen maken. Enfin, Deschamps zijn prijzen met deze ploeg liegen niet natuurlijk, maar ik vind het zo'n zonde van het aanvallend en technisch talent om die ploeg zo te zien spelen.
 
Ik vind het gewoon erg jammer dat die altijd zo defensief spelen. Je voelt van zodra die ploeg echt op de aanval speelt en gaat doorduwen, ze eigenlijk iedereen gewoon kapot kunnen maken. Enfin, Deschamps zijn prijzen met deze ploeg liegen niet natuurlijk, maar ik vind het zo'n zonde van het aanvallend en technisch talent om die ploeg zo te zien spelen.
Zo defensief spelen die nu ook niet. Het is vooral spelen op individuele klasse.
 

Stel je voor. Louis bij de Mannschaft, dat willen we toch allemaal zien :biglaugh:
Kans dat het gebeurt, is bijzonder klein, maar toch...

Toch straf hoe lang een grootmacht als Duitsland in verval blijft. Ongelooflijk eigenlijk.
 
Maar eerlijk, die kern is toch ook helemaal niet speciaal meer? Vroeger had Duitsland in alle linies topspelers, maar die verdediging trekt op niet veel meer voor top internationaal niveau. Het is tekenend dat de ploeg die reeds 11 keer op rij kampioen speelde, al jarenlang geen Duits verdedigingsduo/trio meer heeft. Maar er zijn natuurlijk meer problemen dan enkel de verdediging.

Langs de andere kant, zelfs met die kern moet je echt wel veel beter kunnen doen. Het is niet dat Belgie, Japan of Polen betere spelers heeft.
 
Kern lijkt me nog wel goed genoeg om minstens de groepsfase van eindtornooien te overleven. Op het WK zijn ze er eigenlijk ook behoorlijk onverdiend uitgegaan als ik mij goed herinner. Ze hebben alleen geen topspits, wat duidelijk een groot gemis is.

Kimmich stond tegen Japan trouwens rechtsback, maar die moet altijd centraal op 't middenveld staan. Zeker als je ziet dat nu Can daar stond, dat is gewoon 3 niveaus minder.
 
Qua opstelling heeft Flick nog wel wat kemels geslagen ze. Had zelfs nog ni gezien dat Kimmich op RB stond 😅 Schlotterbeck zet hem dan ook nog eens op LB terwijl die daar echt nooit speelt.
 
Terug
Bovenaan