Der Weg zur Europameisterschaft 2024

Kroatië, Canada en Marokko was ook een eitje maar toen was er Bobby.
Met Tedesco heb ik meer vertrouwen om met vertrouwen door de groepsronde te geraken.
 
Roadmap:

GROEP
Ma 17 juni in Frankfurt tegen Slovakije
Za 22 juni in Keulen tegen Roemenië
Woe 26 juni in Stuttgart tegen Israël, Bosnië Herzegovina, IJsland of Oekraïne

ACHTSTE FINALE
1 juli Achtste finale in Dusseldorf (indien 2e in groep E) tegen vermoedelijk Frankrijk of Nederland
2 juli Achtste finale in Munchen (indien 1e in groep E) tegen vermoedelijk Servië, Denemarken of Kroatië

KWARTFINALE
5/6 juli in Hamburg, Stuttgart, Berlijn of Dusseldorf
VERMOEDELIJK 6 juli in Berlijn tegen Frankrijk

HALVE FINALE
9/10 juli Halve finale in Munchen of Dortmund
VERMOEDELIJK 10 juli in Dortmund tegen Engeland/italië/Spanje

FINALE
14 juli Finale in Berlijn
VERMOEDELIJK 14 juli in Berlijn tegen Duitsland/Spanje/Italië
 
Geen mooie, maar wel een goeie loting. Heel jonge ploeg, dus dit geeft (zolang we winnen, natuurlijk) tijd om te groeien. Ik heb wel nog altijd het gevoel dat eender welke ploeg die hoog druk komt zetten ons het heel erg moeilijk kan maken. Zowel onze verdediging als ons middenveld moeten echt nog serieuze stappen zetten.
 
Als België groepswinnaar wordt, dan spelen ze op 2 juli om 1800h. Hopelijk wordt dit in Werchter op groot scherm uitgezonden, want 2 juli is ook de dag dat Bruce Springsteen speelt... Kan wel eens een plezante dag worden :)
 
Ik vind het een spijtige loting. Uiteraard is de kans groot dat je een makkelijke poule hebt als reekshoofd, maar 1 topland was wel leuk geweest. Soit, tot de kwartfinale is een dikke must.
 
Ben ik nu de enige die dat kreun geluid hoorde op de achtergrond?
 
Das echt een groep op niveau van de voorronde, jammer dat er niet 1 test bijzit.
Dit hé, we worden totaal niet getest en denken dat we goed bezig zijn, om dan tegen het eerste beste topland eruit te gaan.

Of we worden al verrast in de poulefase zoals op het WK.

In elk geval niet echt een aantrekkelijke poule.
 
We hebben duidelijk de makkelijkste poule, maar Duitsland, Portugal en Engeland mogen toch ook niet klagen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan