Demon's Souls

Action PS5 Demon's Souls

Oprecht hoor. Ik haat gimmicky boss fights en het staat zo in contrast met wat het spel tot dan heeft gepresenteerd. Ik heb er indertijd youtube voor bijgehaald. En dan was ik na afloop nog pissed :')
Same, alleen was het hier de in-game hulp van de PS5 (wel écht handig). Allez, ik had vrij snel door wat ik diende te doen, maar wist niet dat ik zelf die stenen kon kapotslaan. Dacht dat alleen de Dragon God het kon en je hem dus moest lokken naar die stenen...
 
Ondertussen sl 72 en bijna uitgespeeld. Ik heb blijkbaar ergens een foutje gemaakt in de eerste wereld want die is niet pure white, de rest wel.
 
Die World Tendency, is dat of je NPC's doodt enzo?

World Tendency die verlaagd gaat voornamelijk komen van jij die als speler sterft in een wereld terwijl je in body form bent (full HP bar)
Sterven in Soul form heeft geen invloed hier op, om je World tendency te doen stijgen kill je bosses in je wereld of invaders in die wereld.
Het killen van NPC's heeft idd een zware negatieve invloed op deze zelfde world tendency. Terwijl het killen van black phantom NPC's dan weer je tendency omhoog helpt, net zoals het killen van de primeval demon. Deze spawen wel eerder als je al heel ver in black tendency zit en niet anders.

Character tendency is korter. Kill je NPC's of ga je invaden dan gaat deze naar beneden. Kill je invaders of black phantom NPC's dan zal deze stijgen.
 
Ik vind die gimmick bosses net iet hebben. In basis zijn ze zeer simpel te verslaan, maar de onwetendheid van wat je moet doen zorgt er toch voor dat je genadeloos wordt afgemaakt. Vind dit persoonlijk passen bij een Souls game, gewoon al om één simpele reden. Je eerste playtrough in elke soulsgame is altijd je belangrijkste en meest memorabele, je weet niks, je leert alles en je weet dat het spel graag met je voeten speelt en daar slagen ze op die moment zeer goed in. Je moet er natuurlijk wel voor zijn en toegegeven als je het spel meerdere keren speelt dan gaat die boss wel tegensteken omdat er geen challenge is.
 
Onder het motto ‘traag, maar gestaag’ deze avond nog wat progress gemaakt in 3-2 (ben nu ook SL 41 ofzo). Heb dat hart naar beneden gekregen, maar mijn god, die cutscene is om nachtmerries van te krijgen 🙈.
 
Ik heb gisteren Fools Idol verslaan (3-1). nu op naar 1-2! Ga 4-1 en 5-1 nog ff laten wachten. Soul level 26 of 27 denk ik nu 😀.
Love this game
 
Ik heb eerst 1-1, 2-1 en nu 3-1 gedaan. Zou eigenlijk 4-1 willen doen voor de talisman, Marja, daar wordt ik nog afgeslacht :D. Dan maar 1-2, 2-2 en 3-2 eerst denk ik :)
 
Ik heb eerst 1-1, 2-1 en nu 3-1 gedaan. Zou eigenlijk 4-1 willen doen voor de talisman, Marja, daar wordt ik nog afgeslacht :D. Dan maar 1-2, 2-2 en 3-2 eerst denk ik :)
Die talisman lig heel dicht in het begin van het level, als je wil kan je hier ook naartoe suiciden :p

Ben zelf nu klaar met wereld 2, ,3, 4 en 5 en ga nu naar 1-4 voor de laatste boss + trophies voorbereiden voor NG+ en Plat!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Die talisman lig heel dicht in het begin van het level, als je wil kan je hier ook naartoe suiciden :p

Ben zelf nu klaar met wereld 2, ,3, 4 en 5 en ga nu naar 1-4 voor de laatste boss + trophies voorbereiden voor NG+ en Plat!
Good to know, straks nog eens proberen. Ben nu toch al een aantal levels omhoog in vergelijking met mijn laatste poging.
 
Uitgespeeld, alles pure white. Jammer genoeg waren alle bosses redelijk simpel. Misschien in new game plus dan.
Eerst alles Pure black maken voor de trophies en dan new game plus beginnen.
 
Urgh, die Maneaters... Maar het irritante vind ik vooral die Red Phantom Mindflayer die constant respawned op die wenteltrap op weg naar de boss. Is de eerste keer dat die Red Phantom blijft respawnen.

EDIT: en down. Al bij al een gemakkelijke bossfight.
 
Laatst bewerkt:
Zou er iemand mij eens kunnen invaden?
Alle 5 de black phantoms gekilled, maar nog steeds geen pure white caracter tendency.
 
Zo, vanavond tower knight verslaan. Met trophy van geen archers killen! 😀 rondjes blijven lopen, just u magic timen tot ie neervalt en afmaken met zwaard 😀
 
Terug
Bovenaan