Demon's Souls

Action PS5 Demon's Souls

Gisteren avond 4-1 gedaan. Nekeer het goeie SL valt dit gebied zeer goed mee. ( De skeletten hebben ook twee grote zwaktes )

Vanavond 4-2 en 4-3 se, en dan 5 brrr the swamp :eek:
Goeie SL?
Ik had het heel lastig op de klif met de skeletten die die gigantische zwaarden hebben (ze blocken mijn magic) en ondertussen werd je langs boven beschoten door die vliegende beesten. Ben dan maar met mijn souls teruggekeerd naar The Nexus 😂.
 
Soul Level gok ik? :)

Ik ken het, vanaf dat ik wel wat souls heb verzameld is het "bang en voorzichtig" backtracken tot de archstone :p
 
Ah, ik ben nu Soul Level 30, dus geen idee of dit al “goed” is of niet. Belangrijkste stats zijn 14 vitality, 18 intelligence en 24 magic (?). Heb ook een paar levels in strength gestoken omdat ik die winged spear wou gebruiken, maar had dan vrij snel Geri’s Stiletto gevonden. Souls waisted 🙈
 
ondertussen werd je langs boven beschoten door die vliegende beesten.
Als je magic hebt kan je deze voor je aan die klif komt al uit de lucht halen. (op eentje na)

Soul Level gok ik?
Correct!

Ah, ik ben nu Soul Level 30, dus geen idee of dit al “goed” is of niet. -> 14 vitality
SL30 zal als je nieuw bent in het spel of franchise wel eens pijnlijk kunnen zijn daar ja, zeker met 14 vitality :p
Ik ben er de eerste keer naartoe gegaan op SL15, maar enkel voor één wapen te halen en weer weg.

Ik was SL52 op het moment dat ik er legit door ging en had niet echt problemen met iets. Kan een goeie hit opvangen als het moet en de skeletons gaan neer met één backstab of twee gewone hits. (Ze zijn niet zo'n grote fan van vuur, dus fire magic of een dragon buffed zwaard.)

Maar dat je dus last hebt op SL30 moet je je geen zorgen in maken. Eerst wat andere gebieden afwerken, probeer een wapen met fire damage te vinden en level nog wat verder en je gaat er door zonder enige moeite.
 
70 ish. Ik denk dat ik even ga farmen en meer punten in VIT moet steken voor NG+ aan te kunnen
Is decent SL voor NG in uit te spelen. Denk dat NG+ vooral hard is in het uitdelen van zware klappen. Op zich pakken de vijanden nog steeds veel damage, maar het is meer de damage dat zij doen die het harder maken. Denk meer VIT en END voor mss zwaarder maar sterker armor, dat dat wel gaat helpen.
 
5.2 is met voorsprong het slechtste, irritantste level. Poison damage; 1 hit van sommige vijanden en bijna dood, terwijl ik in andere levels dit probleem niet heb, langdradig.
 
5.2 is met voorsprong het slechtste, irritantste level. Poison damage; 1 hit van sommige vijanden en bijna dood, terwijl ik in andere levels dit probleem niet heb, langdradig.
Elk spel heeft altijd wel ergens zijn "kut" level I guess, maar inderdaad meeste gaan je wel gelijk geven over dat level. Wat is je SL?
 
Kan wel lastig zijn ja, zeker als meeste van je levels niet in VIT zouden zitten. Ik heb nu net 5-1 gecleared en op weg naar 5-2 maar wel SL66.
Hoeveel SL investeer jij dan procentueel in VIT? Want toen ik zei: "14 VIT, 18 INT en 24 MAGIC" gaf je aan dat dat aan de lage kant is.
Is het daarnaast als caster ook een goed idee om in END te investeren?
 
Hoeveel SL investeer jij dan procentueel in VIT? Want toen ik zei: "14 VIT, 18 INT en 24 MAGIC" gaf je aan dat dat aan de lage kant is.
Is het daarnaast als caster ook een goed idee om in END te investeren?
Ik ga zo compleet mogelijk proberen antwoorden zonder het heel lang te maken.

Ik zei idd dat het aan de lagere kant is, wat het toch zeker wel is voor die specifieke lokatie (veel kan je oneshotten)
Natuurlijk als je build voor een pure mage da is dit niet zo heel abnormaal. Pure mage builds hebben meestal heel lage VIT en END

Om veel SL in Magic en INT te kunnen steken, zodat je veel spells kan equipen, veel mana als ook veel damage hebt.
Weinig END en VIT gaan vaak hand in hand want met weinig VIT wordt je toch heel snel gedood als je gepakt wordt. Het hebben van veel END is dan sowieso niet echt interessant vanwege meerdere redenen, als caster gebruik je geen stamina, je bent sowieso zwak dus het dragen van heavy armor wordt ook niet gedaan. Als je dit toch zou doen is dat eigenlijk wat een waste aangezien je VIT zo laag is dat je toch in één klop zal sterven. Dus als je niet veel VIT levelt dan zeker ook geen END want voor af en toe eens te rollen en te sprinten heeft het niet veel meerwaard. Want je blijft met je caster normaal toch altijd op afstand.

Der zijn ook andere situaties natuurlijk, ik heb een magic/melee build.
Mijn damage komt eigenlijk niet van mijn spells, maar ik heb wel 2 spells die ik gebruik als extra tool tussendoor.
Omdat ik dus niet focus op casting en veel spells, heb ik dus ook niet veel INT nodig (18 atm, en zal zo blijven)
De punten die ik niet in INT steek, steek ik dan wel in VIT als ook zal ik met mijn Magic niet heel hoog gaan (max 30).
Dus ook hier extra ruimte voor wat VIT en een beetje extra END want ik speel vooral melee. Waar komt mijn damage dan vandaan?

Ik speel met Magic melee wapens die scalen met magic ipv STR of END. Waarom is VIT en END nu wel belangrijker, simpel ik speel veel meer close combat dus ik moet iets meer damage kunnen verdragen dan een caster die op afstand kan blijven.

Beide hebben voor en nadelen ofc, Casters zijn glass cannons die niet veel kunnen verdragen maar wel save van afstand veel damage kunnen doen. Ik ben dan weer iets meer al rounded en heb meer antwoorden voor verschillende situaties, want ik kan zowel op afstand blijven als close gaan. Beide met decent damage en zonder dat ik bang ben ge onshot te worden. maar mijn algemene damage zal normaal aanzienlijk lager zijn.

Maar als je goed weet wel damge types waar en tege welke mob of boss te gebruiken dan kan je in DeS sowieso veel damage doen zonder echt een zot hoog SL te hebben of een zotte build.
 
Thanks! Helemaal duidelijk. Net 2-2 neer en met die souls toch wat VIT genomen: eerste run, dus wat safety :p.
Ik had net 2 voorbeelden gemaakt. Deze eerste is een pure caster build SL70
Zoals je ziet veel Magic en Int maar zo ver geen END en VIT. De combinatie van Ring + kris blade boost Magic damage met +50%
Maar verzwakt je magic defence wel met 70%, maar op zich met die VIT en dat Armor ga je toch dood in één schot, dus of je nu meer damage pakt of niet wat maakt het nog uit :p met deze build zijn er bosses die je letterlijk met 1 firestorm dood zoals die in 5-1.

9ifXl4O.png


En hier is een voorbeeld van mijn build. Magic infused Knight sword, met twee basic maar solid spells en mediocre Magic, maar toch 340 AR op mijn simpele straight sword. Meer ruimte voor VIT en END in combo met de Great Strength ring om zeer zwaar armor te dragen en toch nog te fast rollen met maar 25 END.

bB5x4YK.png
 
Ik had net 2 voorbeelden gemaakt. Deze eerste is een pure caster build SL70
Zoals je ziet veel Magic en Int maar zo ver geen END en VIT. De combinatie van Ring + kris blade boost Magic damage met +50%
Maar verzwakt je magic defence wel met 70%, maar op zich met die VIT en dat Armor ga je toch dood in één schot, dus of je nu meer damage pakt of niet wat maakt het nog uit :p met deze build zijn er bosses die je letterlijk met 1 firestorm dood zoals die in 5-1.

9ifXl4O.png
Ok, ik zit dus nog “on track”. Is nu dus vooral nog een 10-tal levels in INT en al de rest in Magic :p. De ring en kris blade heb ik al en gebruik ik ook. Leuk om te weten dat ik toch een “goeie” richting uitga :).

EDIT: ondertussen ook Dragon God gedaan. Mijn god, hoe underwhelming :(.
 
Laatst bewerkt:
Oprecht hoor. Ik haat gimmicky boss fights en het staat zo in contrast met wat het spel tot dan heeft gepresenteerd. Ik heb er indertijd youtube voor bijgehaald. En dan was ik na afloop nog pissed :')
 
Terug
Bovenaan