Hoeveel SL investeer jij dan procentueel in VIT? Want toen ik zei: "14 VIT, 18 INT en 24 MAGIC" gaf je aan dat dat aan de lage kant is.
Is het daarnaast als caster ook een goed idee om in END te investeren?
Ik ga zo compleet mogelijk proberen antwoorden zonder het heel lang te maken.
Ik zei idd dat het aan de lagere kant is, wat het toch zeker wel is voor die specifieke lokatie (veel kan je oneshotten)
Natuurlijk als je build voor een pure mage da is dit niet zo heel abnormaal. Pure mage builds hebben meestal heel lage VIT en END
Om veel SL in Magic en INT te kunnen steken, zodat je veel spells kan equipen, veel mana als ook veel damage hebt.
Weinig END en VIT gaan vaak hand in hand want met weinig VIT wordt je toch heel snel gedood als je gepakt wordt. Het hebben van veel END is dan sowieso niet echt interessant vanwege meerdere redenen, als caster gebruik je geen stamina, je bent sowieso zwak dus het dragen van heavy armor wordt ook niet gedaan. Als je dit toch zou doen is dat eigenlijk wat een waste aangezien je VIT zo laag is dat je toch in één klop zal sterven. Dus als je niet veel VIT levelt dan zeker ook geen END want voor af en toe eens te rollen en te sprinten heeft het niet veel meerwaard. Want je blijft met je caster normaal toch altijd op afstand.
Der zijn ook andere situaties natuurlijk, ik heb een magic/melee build.
Mijn damage komt eigenlijk niet van mijn spells, maar ik heb wel 2 spells die ik gebruik als extra tool tussendoor.
Omdat ik dus niet focus op casting en veel spells, heb ik dus ook niet veel INT nodig (18 atm, en zal zo blijven)
De punten die ik niet in INT steek, steek ik dan wel in VIT als ook zal ik met mijn Magic niet heel hoog gaan (max 30).
Dus ook hier extra ruimte voor wat VIT en een beetje extra END want ik speel vooral melee. Waar komt mijn damage dan vandaan?
Ik speel met Magic melee wapens die scalen met magic ipv STR of END. Waarom is VIT en END nu wel belangrijker, simpel ik speel veel meer close combat dus ik moet iets meer damage kunnen verdragen dan een caster die op afstand kan blijven.
Beide hebben voor en nadelen ofc, Casters zijn glass cannons die niet veel kunnen verdragen maar wel save van afstand veel damage kunnen doen. Ik ben dan weer iets meer al rounded en heb meer antwoorden voor verschillende situaties, want ik kan zowel op afstand blijven als close gaan. Beide met decent damage en zonder dat ik bang ben ge onshot te worden. maar mijn algemene damage zal normaal aanzienlijk lager zijn.
Maar als je goed weet wel damge types waar en tege welke mob of boss te gebruiken dan kan je in DeS sowieso veel damage doen zonder echt een zot hoog SL te hebben of een zotte build.