Demon's Souls

Action PS5 Demon's Souls

Alle jong, ik heb in mijn Platinum run in NG gewoon voor een basic buildje gegaan en dan in NG+ gewoon wat in INT gepompt om alles net vlotter te doen gaan. Niet alles is OFC easy met Magic, maar veel fights zijn wel echt easy er mee, zoals Flamelurker bv. Casting vind ik net easy mode :p

Edit: Of Maneater met Firestorm xD
Haha ja zal wat te oud worden en dus te traag 🙈
Flameluker was alles behalve easy vond ik op NG+

Maneater was wel easy in vergelijking , toch blij met mijne platinum 😊

Bloodborne blijft voor mij toch nog te beste game van dit genre.
 
Haha ja zal wat te oud worden en dus te traag 🙈
Flameluker was alles behalve easy vond ik op NG+

Maneater was wel easy in vergelijking , toch blij met mijne platinum 😊

Bloodborne blijft voor mij toch nog te beste game van dit genre.
Bloodborne is voor mij ook wel ne favoriet, niet alleen in zijn genre, zelf als beste game voor de PS4 IMO.
Sekiro moest ik in groeien, maar vond ik uiteindelijk ook echt GEWELDIG! Van DS zelf, wrs den 1 voor die wereld en den 3 voor de fan service en PVP
 
Nope, die tentacle dudes in World 3 😉.
En ik heb op die kerel ook even vastgezeten, you can just run :).
die tentacle dudes waren best goed te doen, vond ik. Ja ze kunnen u wel vlug dood doen, maar geld omgekeerd ook.
week niet meer gespeeld sinds die 2de reaper mij neerknalde zonder excuus, moet er wel eens terug aan beginnen. souls level is ook al 70 ofzo nu, met bijna alles in intelligence (level 55 intelligence denk ik), dus gaat vlot tot aan die reaper. nadeel is dat ik er voorbij moet geraken om de crescient rapier te upgraden.
 
Gisteravond uitgespeeld. Topspel! Ik heb enkel hiervoor Dark Souls 3 gespeeld en ik vond Demon's Souls eigenlijk een stuk beter en plezanter in ieder geval (ik weet niet wat de algemene consensus is). Denk wel dat ik voor de platinum ga gaan. De meeste trophies heb ik nu toch al. Ben benieuwd naar de befaamde ng+.
 
Gisteravond uitgespeeld. Topspel! Ik heb enkel hiervoor Dark Souls 3 gespeeld en ik vond Demon's Souls eigenlijk een stuk beter en plezanter in ieder geval (ik weet niet wat de algemene consensus is). Denk wel dat ik voor de platinum ga gaan. De meeste trophies heb ik nu toch al. Ben benieuwd naar de befaamde ng+.
De platinum is volgens mij heel hard te doen (als NG+ meevalt uiteraard), en moet er eigenlijk nog altijd eens aan verder doen.
 
Speel dit spel af en toe bij vrienden aangezien ik het wel tof vind, daarvoor nooit eerder een Soulsgame gespeeld dus ben wel begonnen als complete leek. Maar na een tijdje had ik wel door hoe het ongeveer in elkaar zit.

Alleen die bosses tot hier toe? Die zijn nu toch echt wel te gemakkelijk voor woorden? Phalanx, Adjudicator en Leechmonger vond ik echt niks aan. Er zijn NPC's die moeilijker te killen zijn. Armor Souder en Fools Idol had ik ook van de eerste keer maar daar moest ik tenminste nog nadenken. Tower Knight was iets moeilijker, maar die had ik als tweede gedaan dus toen wist ik nog niet echt hoe alles tegoei werkte. Alleen met Flamelurker heb ik wat moeite gehad, maar die heb ik blijkbaar veel te vroeg gedaan. Dacht als vierde.

De area's en sommige npc's zijn lastiger dan bepaalde bosses die ik toch hiertoe heb gehad. Bij 5-1 ben ik een paar keer dood gegaan omdat ik mij serieus frustreerde aan de map. Wat was dat zeg.
 
Speel dit spel af en toe bij vrienden aangezien ik het wel tof vind, daarvoor nooit eerder een Soulsgame gespeeld dus ben wel begonnen als complete leek. Maar na een tijdje had ik wel door hoe het ongeveer in elkaar zit.

Alleen die bosses tot hier toe? Die zijn nu toch echt wel te gemakkelijk voor woorden? Phalanx, Adjudicator en Leechmonger vond ik echt niks aan. Er zijn NPC's die moeilijker te killen zijn. Armor Souder en Fools Idol had ik ook van de eerste keer maar daar moest ik tenminste nog nadenken. Tower Knight was iets moeilijker, maar die had ik als tweede gedaan dus toen wist ik nog niet echt hoe alles tegoei werkte. Alleen met Flamelurker heb ik wat moeite gehad, maar die heb ik blijkbaar veel te vroeg gedaan. Dacht als vierde.

De area's en sommige npc's zijn lastiger dan bepaalde bosses die ik toch hiertoe heb gehad. Bij 5-1 ben ik een paar keer dood gegaan omdat ik mij serieus frustreerde aan de map. Wat was dat zeg.
Jup, de boss fights stellen niet zo veel voor in Demon Souls. Zeker omdat er altijd gimmicks zijn die de fights enorm gemakkelijk maken.
Los van dat blijft het wel een super goed spel imo :).
 
Speel dit spel af en toe bij vrienden aangezien ik het wel tof vind, daarvoor nooit eerder een Soulsgame gespeeld dus ben wel begonnen als complete leek. Maar na een tijdje had ik wel door hoe het ongeveer in elkaar zit.

Alleen die bosses tot hier toe? Die zijn nu toch echt wel te gemakkelijk voor woorden? Phalanx, Adjudicator en Leechmonger vond ik echt niks aan. Er zijn NPC's die moeilijker te killen zijn. Armor Souder en Fools Idol had ik ook van de eerste keer maar daar moest ik tenminste nog nadenken. Tower Knight was iets moeilijker, maar die had ik als tweede gedaan dus toen wist ik nog niet echt hoe alles tegoei werkte. Alleen met Flamelurker heb ik wat moeite gehad, maar die heb ik blijkbaar veel te vroeg gedaan. Dacht als vierde.

De area's en sommige npc's zijn lastiger dan bepaalde bosses die ik toch hiertoe heb gehad. Bij 5-1 ben ik een paar keer dood gegaan omdat ik mij serieus frustreerde aan de map. Wat was dat zeg.
Is normaal, Demon's heeft de simpelste bosses van de Souls franchise, was ook het eerste spel.
Flamelurker als boss 4 is helemaal niet te vroeg trouwens, is vrij normaal zelf. Meeste doen 1-1, 1-2, gaan dan naar 2-1 omdat je nog niet naar 1-3 kan gevolgd door de obvious 2-2 en 2-3 ( dat enkel een boss is ). Niks te vroeg aan, niemand houd je tegen eerste nog 3-1, of 4-1 ofzo te doen, maar denk dat die regio's op dat lvl moeilijker zijn dan gewoon 2-2 flamelurker te doen.
 
Yeah Royalty is zeer hard aan te raden.

Benader die eerste playthrough maar als een survival horror, shield UP! Maar pas ook op dat je qua gewicht niet over de 50% zit. Rol je veel trager en ben je zeer kwetsbaar. Als je ergens vast zit, probeer een ander gebied. Voel je ergens comfortabel en krijg je goede healing items, farm dan gerust wat, beter een beetje stock hebben dan zonder te komen(wat ongetwijfeld zal gebeuren, rite o passage). Lees de item beschrijvingen, bepaalde wapens werken beter voor andere vijanden. De rapier waarmee je begint is efficient tegen armor type vijanden maar heeft ook zijn zwaktes. Probeer alles op zijn minst 1x.

Qua levelen van je stats: Strength, Endurance, Vitality als baseline. Naargelang je class wilt uitdiepen eventueel ook Magic of Faith. Met die eerste 3 kan je alvast niets verkeerd doen.

In level 1-1 vind je de Cling Ring en Thief's ring, en in 4-1 ook de Crescent Falchion. Beetje geduld en je geraakt er wel. En hier is alvast de guide voor de Dragon God, gatachterlijke gimmick boss die ze echt wel hadden mogen tweaken in de remake.

Remember, deze game is hard, niet zozeer moeilijk. You can do it @Kenneke10 !
 
Laatst bewerkt:
@Koonut morgen begin ik eraan 😆 tegen vrijdag hier wellicht te koop😅
Na wat vertraging er aan begonnen, ga wel opnieuw beginnen denk ik en jullie tip volgen. Heb wel iemand genomen dat redelijk vinnig is kwa rollen enz ( niet zwaar). Maar ga wel heel snel dood, maar dat is ook puur wapens leren gebruiken en timen en pareren, ben een groot hack en slash fan en dat kan ik hier niet echt gebruiken.
Ben dus begonnen en aan zo een eerste monster geraakt en direct dood, zit nu in die nexus van hier uit moet ik wat zoeken het lijkt dat ik nog maar langs 1 pad kan, maar zoals eerder gezegd denk dat ik te zwak ben.
Goed met jullie tips en wat YT video's toch mijn weg proberen maken.
 
Terug
Bovenaan