Demon's Souls

Action PS5 Demon's Souls

Tip: als ge een boss dood of stone of ephemeral eyes gebruikt krijgt ge uw humanity terug en bijhorende langere healthbar -> zodra ge een boss gedood hebt en dit gebeurt, ga naar de nexus en springt van een hoog punt om te sterven. Zo zijt ge terug in "hollow" vorm.

Telkens als ge sterft in een van de gewone worlds in "human vorm" keert de "world tendency" meer naar zwart -> meer en moeilijkere vijanden wat als newbie vrij hinderend kan werken na een tijd.
 
Tip: als ge een boss dood of stone of ephemeral eyes gebruikt krijgt ge uw humanity terug en bijhorende langere healthbar -> zodra ge een boss gedood hebt en dit gebeurt, ga naar de nexus en springt van een hoog punt om te sterven. Zo zijt ge terug in "hollow" vorm.

Telkens als ge sterft in een van de gewone worlds in "human vorm" keert de "world tendency" meer naar zwart -> meer en moeilijkere vijanden wat als newbie vrij hinderend kan werken na een tijd.
True, met de cling ring compenseer je ook meteen 25% van die verloren HP bar in soul form.
Als ook heb je in soul form bonus damage en kan je niet geinvade worden door andere spelers als je online speelt.

Voor beginners is het inderdaad interessant na elke boss kill te suiciden in de nexus. Langs de andere kant voor meer ervaren spelers is het net interessanter om in een black world te spelen. Betere drop rates van items en materials, meer souls bij het killen van mobs en in Pure Black kan je primeval creatures doden voor Collerles Demon Souls, deze souls zijn heel beperkt en dienen voor heel unieke ( meestal boss ) weapons te levelen of bv de Kris Blade voor Caster Mages.
 
Allant efkes een bitch aan het wezen 😂.
Echt eh... ik dacht dat ik hem in 4 hits ging hebben, maar meneer heeft nog 2 millimeter HP over. Ik was op die moment effe in de war met mijn 5de cast, ga ik dichter om hem te killen voor zijn aanval rond is, of ga ik naar achter en wacht ik efkes. Door te twijfelen krijg ik die blast nog recht in mijn gezicht terwijl mijn homing arrow hem net niet geraakt 😂

Had gewoon in zijn aanval moeten lopen, dan was mijn cast sneller vertrokken en had hij sowieso geraakt en was hij dood en ik niet geraakt.
 
Het beste is dat de build die ik nu had eigenlijk totaal niet het sterkste is dat je kan doen. Ik had ook nog de Old Monk fight kunnen doen in online voor de Monk's Head Wrapping die ook nog eens 30% meer magic damage geeft en ik had nog de clever Rat's Ring kunnen gebruiken en de fight starten met low HP voor nog eens 30% overall damage boost. Voor Maiden was dat gewoon een one shot geweest en voor Allant wrs 3 hits max. Of zoals ik in vorige playtroughs al gedaan had Firestorm spell, dat is voor Dirty Colossus gewoon een one hit kill.
 
Iemand hier al speedruns gedaan van deze game, of semi speed runs en wat was jullie beste tijd, of gewoon wat was jullie snelste tijd dat je het spel casuel uit hebt gespeeld? Zou graag eens kijken wat ik zou kunnen doen voor mezelf. Ik zie mezelf niet als speedrunner en denk ook niet dat ik dat echt kan zoals die echte pro's da kunnen, daarvoor moet alles echt perfect zijn en ik maak wel zeker nog fouten in het spel xD een goeie eerste prestatie lijkt me in minder dan 10 uur om te oefenen en dan uiteindelijk in minder dan 5 uur. Voor de pro's is dit kinderspel ofc ( WR is 48 min ofzo ) Maar dit zou toch al een hele prestatie zijn denk ik, of denken jullie whut noob dat doe ik wekelijks.
 
Laatst bewerkt:
Mijn casual was 2x rond de 20u, dus sub 10 is zeker mogelijk! Zelfs met wat doorzetting lijkt sub 5 haalbaar, maar daar zal al wat meer tijd en studeren voor aan te pas komen.
 
Mijn casual was 2x rond de 20u, dus sub 10 is zeker mogelijk! Zelfs met wat doorzetting lijkt sub 5 haalbaar, maar daar zal al wat meer tijd en studeren voor aan te pas komen.
Ik heb over deze run nu 16 uur gedaan, maar mij totaal niet gehaast. Zelf collerless demons souls gefarmed, soms meermaals door een lvl gegaan. twas ook ver een jaar geleden dak het gespeeld had en heb elk level gecleared alle items enzo. Dus zeker niet gerushed en dat in 16 uur. Sub 10 lijkt mij zeker easy doenbaar als ik dit doe maar gewoon zonder alles te clearen en te liggen farmen voor shards ofzo. Sub 5 zal echt wel op hoog tempo zijn met hier een daar wat routes en strats van speed runners. Kzal mijn progres hier misschien af en toe posten.
 
So far 10 van de 16 bosses neer na 3.5 uur in game. Maar da kan zeker een uur sneller want ik heb zitten dutsen op sommige zaken dat het genen naam heeft. Zou het de max vinden moest ik bij mijn eerste poging sub 5 uur geraken, maar der zal toch niet te veel mogen mis gaan ook niet, voordeel is da het geen ik nu nog moet doen, ik dat gisteren nog pas allemaal gedaan heb. Kheb wel spijt van 1 boss soul dak heb weg gedaan voor een Spell, maar zullen zien hoe het ga zonder, kem wa schrik voor 1 hit ko's atm.
 
Het zit er al op! De eerste run waarmee ik dingen wou testen en oefenen is meteen een sub 5 uur geworden (4 uur en 44 min).

Video is gewoon van de laatste scéne, met in NG+ de menu screen van mijn all pure white worlds + mijn tijd (helemaal op het einde)

 
Nice! Blijkbaar had je dus nog wat marge! En nu? Zal het moeilijker worden om nog te verbeteren?
Ja, khad nog veel marge. Nu minder, alle toch voor mijn kunnen en route. Denk 15 min krijg ik er nog makkelijk af want khad nog 2 deaths early game die wat tijd kosten. Voor de rest valt er ook nog te winnen als ik gewoon meer risico's neem. Nu ga ik nog geregeld terug naar de nexus om te levelen en suicide voor soul form enzo. Ook bepaalde upgrade of spells dak zou kunnen negeren. Kan er nog veel gesaved worden. Het nadeel is dat de run steeds harder en harder wordt en kweet niet hoe ver ik dat wil pushen.
 
Terug opgestart na gestopt te zijn bij Old Hero. Puur om andere games wat tijd te geven toen, was het niet beu ofzo.

nu vandaag paar uurkes geprobeerd den Old Hero te killen, ma die blijft verdomme moeilijk te ontwijken. ik mis iets, denk ik. 4 5de van de pogingen om bij de boss te geraken, lukken, soms nog wel eens gekilled door de 3de reaper ofzo. 8 pogingen en Old Hero mept mij gewoon in 2 keren neer.

souls level 83, vitality 20, dexterity 24, magic 50, ... heb ik verkeerd geinvesteerd?
crescient falchon +4 en die toverstok (naam efkes kwijt) met een schild, magic ring en regen ring.
helpt die thief ring echt?

na deze enkel nog het deel na de Penetrator doen en game is klaar, maar die twee laatste stukskes toch serieus afzien?
 
Met magic kan je normaal ver genoeg op afstand blijven. Dat is toch hoe ik het gedaan heb.
Stats lijken mij ook niet verkeerd te zijn.
 
Voor zover ik mij herinner, al effe geleden wel, en ik heb er destijds ook best met afgezien, maar Old Hero was een beetje tussen die benen hangen DMG doen, beschutting zoeken bij een pilaar, zijn routine laten hervatten, rinse repeat, nee?
 
Voor zover ik mij herinner, al effe geleden wel, en ik heb er destijds ook best met afgezien, maar Old Hero was een beetje tussen die benen hangen DMG doen, beschutting zoeken bij een pilaar, zijn routine laten hervatten, rinse repeat, nee?
yes, het is mij net gelukt met deze techniek. eerst MP opdoen aan fireballs en soul rays, daarna stab en retreat, tegen het einde afmaken met nog wat magic.
Ik zat toen al vollenbak te cheesen met Firestorm 🙈. Dus dat was van op afstand wat Soul Rays gebruiken en dan wanneer hij dichtbij kwam om aan te vallen: Firestorm en weglopen.
shit, zie net dat ik de fireball heb, da wil wsl zeggen dat de firestorm niet meer haalbaar is in deze playthrough ?


nu enkel nog 1-5 afmaken. mooie game wel.
 
Terug
Bovenaan