Deathloop

Shooter PC PS5 XBOX Deathloop

Op de PS5 op performance 1x gehad dat de game stotterde gedurende een seconde of 3, zonder enige reden, er gebeurde niets spannend.

Heb precies ook wat coilwhine als hij een map inlaadt, nog nooit eerder gehoord. Of het moet de m2 ssd zijn…
Een M2 die geluid maakt heb ik echt nog nooit geweten.
 
Heb nog wat verder gedaan, het verhaal is uit en moet nog 1 throphy doen voor platinum (A Charlie Montague game).

Zelfs het online gebeuren is best fijn, enkel voelt het niet zo goed om evening Updaam iemand zijn gane te verknoeien. De meeste die je tegenkomt zitten precies nog niet ver in het spel. Of ze hebben een andere playstyle, vaak vergeten ze naar boven te kijken…

Heb dus geen vriendje meer nodig voor de online throphies :).
 
Eerste patch:

 
HDR instellen geeft toch iets beter resultaat.
Heb RT ook nog eens getest, maar die 30fps is killing voor de gameplay.
 
Dat Deathloop na nog geen twee maanden al te vinden is aan 40% korting, wil waarschijnlijk zeggen dat het helaas een flop is. Aantal spelers op pc valt blijkbaar ook tegen. Ik heb via een kameraad het goedkoop aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het zeer jammer vind, want na een paar uur ben ik me er erg mee aan’t amuseren. De 10/10 reviews zijn behoorlijk overdreven, maar dit is gewoon een spel dat heel goed in elkaar steekt en vooral leuk is om te spelen. De AI is soms nogal dom en in het begin moet je veel tekst lezen, maar daar tegenover staan de vlotte gameplay en presentatie: voice acting is zeer goed, levelbouw is zoals te verwachten van Arkane, tof gebruik van de Dualsense. Voor wie Dishonored goed vond, vind ik dit zeker een aanrader. Arkane bouwt verder op hun voorgaande spellen maar doet er wel iets nieuws mee, jammer dat dit dan minder aanslaat dan de zoveelste halfslachtige sequel.
 
Dat Deathloop na nog geen twee maanden al te vinden is aan 40% korting, wil waarschijnlijk zeggen dat het helaas een flop is. Aantal spelers op pc valt blijkbaar ook tegen. Ik heb via een kameraad het goedkoop aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het zeer jammer vind, want na een paar uur ben ik me er erg mee aan’t amuseren. De 10/10 reviews zijn behoorlijk overdreven, maar dit is gewoon een spel dat heel goed in elkaar steekt en vooral leuk is om te spelen. De AI is soms nogal dom en in het begin moet je veel tekst lezen, maar daar tegenover staan de vlotte gameplay en presentatie: voice acting is zeer goed, levelbouw is zoals te verwachten van Arkane, tof gebruik van de Dualsense. Voor wie Dishonored goed vond, vind ik dit zeker een aanrader. Arkane bouwt verder op hun voorgaande spellen maar doet er wel iets nieuws mee, jammer dat dit dan minder aanslaat dan de zoveelste halfslachtige sequel.
Prey was een beetje hetzelfde. Zeer goede game van Arkane, goede reviews en toch weinig verkocht
 
Zakken alle games van Bethesda niet snel?
Was met Doom ook het geval en kan me niet inbeelden dat deze weinig verkocht is geweest?

Is voor mij de enige reden dat ik altijd wacht om zulke games aan te kopen wegens en te snelle pricedrop :D
 
Zakken alle games van Bethesda niet snel?
Was met Doom ook het geval en kan me niet inbeelden dat deze weinig verkocht is geweest?

Is voor mij de enige reden dat ik altijd wacht om zulke games aan te kopen wegens en te snelle pricedrop :D
Denk ook niet dat het een groot succes is, is toch aparte game net als returnal.
 
Dat Deathloop na nog geen twee maanden al te vinden is aan 40% korting, wil waarschijnlijk zeggen dat het helaas een flop is. Aantal spelers op pc valt blijkbaar ook tegen. Ik heb via een kameraad het goedkoop aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het zeer jammer vind, want na een paar uur ben ik me er erg mee aan’t amuseren. De 10/10 reviews zijn behoorlijk overdreven, maar dit is gewoon een spel dat heel goed in elkaar steekt en vooral leuk is om te spelen. De AI is soms nogal dom en in het begin moet je veel tekst lezen, maar daar tegenover staan de vlotte gameplay en presentatie: voice acting is zeer goed, levelbouw is zoals te verwachten van Arkane, tof gebruik van de Dualsense. Voor wie Dishonored goed vond, vind ik dit zeker een aanrader. Arkane bouwt verder op hun voorgaande spellen maar doet er wel iets nieuws mee, jammer dat dit dan minder aanslaat dan de zoveelste halfslachtige sequel.
Ik was persoonlijk ook wat teleurgesteld in Deathloop.
Vooral door de AI, de grafische kwaliteit en het verhaal.
Dualsense-gevoel is ook wat ondermaats (tot nu toe nog niks dan kan tippen aan Astrobots).

Ik zou net niet zeggen: 'voor wie Dishonored goed vond, is dit een aanrader'.
Er zit veel meer variatie, beter verhaal en betere AI in Dishonored. Ik vind zelfs dat de grafische kwaliteit beter is dan in Deathloop.
Voor wie Dishonored goed vond, is Thief 1, 2 en 3 een aanrader :p
 
Ik was persoonlijk ook wat teleurgesteld in Deathloop.
Vooral door de AI, de grafische kwaliteit en het verhaal.
Dualsense-gevoel is ook wat ondermaats (tot nu toe nog niks dan kan tippen aan Astrobots).

Ik zou net niet zeggen: 'voor wie Dishonored goed vond, is dit een aanrader'.
Er zit veel meer variatie, beter verhaal en betere AI in Dishonored. Ik vind zelfs dat de grafische kwaliteit beter is dan in Deathloop.
Voor wie Dishonored goed vond, is Thief 1, 2 en 3 een aanrader :p
De grafische kwaliteit en Dualsense features zijn niet top maar wel meer dan goed. Ik vind de graphics van Deathloop wel goed, wat beter dan Dishonored zelfs, maar moet zeggen dat dat nooit zo belangrijk voor mij is. Qua stijl vind ik ze allebei wel iets hebben.

Ik denk dat Astrobot misschien een beetje foute verwachtingen gecreëerd heeft, want geen enkel spel gaat de Dualsense features zo fel op de voorgrond plaatsen. Denk dat dat na een tijdje ook wat afleidend kan zijn. In Deathloop heb je die subtiele haptische feedback tijdens het lopen of glijden. En de triggers die blokkeren als je wapen vast loopt. Ook tof dat er veel gebruik is van de speaker, hoewel dat niet echt exclusief aan de Dualsense is. Het verhoogt de immersie dus wel wat zonder in your face te zijn.

Ik ga akkoord dat Dishonored een beter verhaal en betere AI heeft, maar dat laatste zie ik niet als een noodzakelijk minpunt. Bij Dishonored had ik de neiging om altijd te voorzichtig te spelen om toch maar geen fouten te maken. Het chaos systeem duwde me precies altijd toch in een bepaald keurslijf qua hoe ik het spel speelde. Dat is wel iets persoonlijk, maar omdat de AI in Deathloop dommer is, kan ik dit spel veel losser spelen omdat foutjes niet zo afgestraft worden. Vandaar dat het voor mij een meer ontspannende ervaring is, maar ik kan wel begrijpen dat andere spelers dat anders zouden willen zien en meer uitdaging willen.
 
Ik denk dat Astrobot misschien een beetje foute verwachtingen gecreëerd heeft, want geen enkel spel gaat de Dualsense features zo fel op de voorgrond plaatsen. Denk dat dat na een tijdje ook wat afleidend kan zijn. In Deathloop heb je die subtiele haptische feedback tijdens het lopen of glijden. En de triggers die blokkeren als je wapen vast loopt. Ook tof dat er veel gebruik is van de speaker, hoewel dat niet echt exclusief aan de Dualsense is. Het verhoogt de immersie dus wel wat zonder in your face te zijn.
Ik weet nog dat ze in de trailers aan het praten waren over het herladen van de "Spiker".
Je voelt net of er nagels in je geweer worden gestopt.
Blijkbaar heb ik dan veel gamer-eelt aan mijn handen want ik voel gewoon wat getril :p

Het dual sense gevoel in Demon Souls vond ik wel heel goed.
Je voelt gewoon het verschil tussen slaan op staal of vlees.
 
Ondertussen uitgespeeld, al bij al een goed en leuk spel, de 10/10 ratings zijn uiteraard overdreven maar ik geef het toch een dikke 8 à 8.5. Het verhaal was uiteindelijk vrij lineair maar wel op een slimme manier verteld. Heb de indruk dat de AI na de laatste update wat slimmer was, maar toch was het nog vrij gemakkelijk.

Wel een vreemd probleem: na het verhaal uit gespeeld te hebben, krijg ik ineens geen enkele trofee meer. 3 keer geprobeerd een vrij simpele te halen, geen enkele keer is die trofee gepopt. Heel jammer want ik zou graag voor de platinum gaan.
 
Terug
Bovenaan