Action PC PS5 PS4 Death Stranding

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
ds.png


release: 8 november 2019
genre: action-adventure
dev: Kojima Productions

Iets gloednieuw van Hideo Kojima, die je kent van Metal Gear.

In the near future, mysterious explosions have rocked the globe, setting off a series of supernatural events known as the Death Stranding. With otherworldly creatures plaguing the landscape, and mass extinction imminent, it’s up to Sam Porter Bridges to travel across the ravaged wasteland and save humanity from impending annihilation. Carrying the disconnected remnants of our future in his hands, he embarks on a journey to reconnect the shattered world one step at a time.

 
Laatst bewerkt:
Wat is dit? Ik zet de stream nu pas op, death stranding dlc?
Death Stranding: Director's Cut voor PlayStation 5.

Wat is hier eigenlijk de mening over Death Stranding? Weet niet of de gameplay echt voor mij is....
 
Laatst bewerkt:
Death Stranding: Director's Cut voor PlayStation 5.

Wat is hier eigenlijk de mening over Death Stranding? Weet niet of de gameplay echt voor mij is....

Ik heb Death Stranding uitgespeeld en vond hem serieus overhyped.
Ik ben wel te vinden voor alternatieve games, zolang de gameplay goed zit.
In dit spel zijn ze vergeten 'plezier' erin te steken. De Boss-battles variëren van supergemakkelijk naar frustrerend (bvb een reus verslaan terwijl er onder u overal mijnen spawnen, die ge nie kunt zien omdat ge natuurlijk met uwe kop naar boven zijt aant kijken).
Naar mijn mening wordt hij vooral opgehemeld door dezelfde mensen die zeggen: 'de matrix zijn goeie films,,,gij snapt ze gewoon nie' of 'The last of us 2 is een meesterwerk,,, ge zijt gewoon een vrouwen-/holebi-/transgender-hater' :p
 
Voor mij was dat een van de beste games van de vorige generatie, naar mijn mening wordt het spel vooral gehaat door mensen die elk jaar enkel CoD en Fifa kopen en unieke games niet kunnen appreciëren, zo van die mensen die denken dat The Avengers de beste films ooit zijn en in het weekend meelopen in een stille mars voor Jurgen Conings.
 
Voor mij was dat een van de beste games van de vorige generatie, naar mijn mening wordt het spel vooral gehaat door mensen die elk jaar enkel CoD en Fifa kopen en unieke games niet kunnen appreciëren, zo van die mensen die denken dat The Avengers de beste films ooit zijn en in het weekend meelopen in een stille mars voor Jurgen Conings.
Amai, maar goe dat ik niet had gezegd dat ik Death Stranding haatte want anders was ik al ne halve neonazi :p
Er waren pluspuntjes zoals Troy Baker en Léa Seydoux.
Norman Reedus daarentegen *:sleep2:*
 
Ik heb Death Stranding uitgespeeld en vond hem serieus overhyped.
Ik ben wel te vinden voor alternatieve games, zolang de gameplay goed zit. In dit spel zijn ze vergeten 'plezier' erin te steken. De Boss-battles variëren van supergemakkelijk naar frustrerend

Gevechten en zeker boss battles behoren dan ook totaal niet tot de "core gameplay" van de game. Ik denk dat je doorheen de hele game misschien een uurtje wapens moet gebruiken. De gameplay is voor 90% klauteren over ruw terrein en pakjes bezorgen... en vond ik persoonlijk heel goed uitgewerkt én leuk.

Pakjes die je moet bezorgen worden steeds groter en zwaarder. Vaak mogen ze niet beschadigd raken, koud of nat worden, er hangt een tijdslimiet aan vast, etc. Ik herinner me ook nog een sidequest waarin je een pizza moet bezorgen, die uiteraard te allen tijde horizontaal moet blijven.
Om het allemaal iets makkelijker te maken krijg je voortdurend beter materiaal (exoskeletons, ladders, touwen, ziplines, etc.). en je kan samen met andere spelers bouwmateriaal verzamelen om wegen en bruggen te bouwen.
 
Vond deze game zalig.
Zo rondlopen door het landschap met die chille muziek werkte echt therapeutisch voor mij :)
 
Unieke ervaring, zeker niet het beste spel qua gameplay ofzo, maar echt uniek, nooit zoiets gespeeld
 
Oh de setting en muziek was ook geweldig.
Mijn hekelpunt is vooral de gameplay. Deze voelde vaak expres vermoeiend aan. Voertuigen voelde ook heel log aan (ok, dan moest je maar een weg bouwen, maar dat was ook niet bepaald interessant te noemen). Het verhaal was zooo ingewikkeld en zot gemaakt dat het gewoon geen steek houdt. En de plottwist op het laatste zag ik dan weer van mijlenver aankomen.
Niet dat ik het spel haat (anders had ik het niet uitgespeeld). Ik heb deze 100% de kans gegevens en op het laatste had ik een groot 'meh' gevoel. Een lange route van A naar B en dan vervolgens weer terug naar A met optionele zijmissies (andere pakjes bezorgen die copy/paste fetch-quests zijn van andere games die hier altijd kritiek op krijgen).
In mijn ogen kan Kojima beter. Wie weet, als er ooit een DS2 komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoGo
Ik was eigenlijk voor de release vrij sceptisch met alles wat ook gezien had (+ voor mij een teleurstellende MGS5). Ik heb het alsnog helemaal uitgespeeld en er nu op terugkijkend was het sterkste punt voor mij toch ook echt wel de sfeer, door middel van de setting en muziek, op een manier dat echt heel erg veel spellen het niet doen voor mij. Dit zorgt er wel voor dat ik dit spel wel blijf onthouden.

Grafisch natuurlijk top, gameplay best wel leuk vond ik maar denk dat het heel erg love/hate is. Verhaal idem, af en toe wel iets te 'huh, wat' (zoals BadAsh aangeeft), en voornamelijk aan het begin en einde van het spel aanwezig (en 'nothing' in the middle).
 
Ben nooit voorbij de tweede missie geraakt, vond het an sich wel ok maar kon de moed niet bij één rapen om verder te doen. Het is zo zwaarmoedig...neem het wel eens verder op als de juiste mood er is.
 
€10 voor de PS5 upgrade, zoals te verwachten. Toch wel een benieuwd naar de haptic feedback hier, kan de inleving in dit spel serieus verhogen. Er lijkt ook nog wel relatief veel nieuwe content in te zitten. Ik vond de PS4 versie er al geweldig uit zien, dus op dat vlak is 60 fps al genoeg.
 
Naar deze kijk ik ook wel uit, maar zal vooral van de nieuwe content af hangen.
Vind het op zich niet erg om af en toe eens te dubbel dippen als het echt een spel is waar ik van hou.

Maar het zal wel qua content moeten de moeite zijn. Met enkel wat nieuwe wapens, items, ... zal ik het wrs niet doen.
Aloewel met dat je nu zegt dat je voor €10 kan upgraden, mss wel... Want ik was eerder aan het denken de PS5 game nog eens fysiek te kopen.

Enige minpunt voor mij persoonlijk is dat ik geen zin heb het spel nogmaals te platten... wel nogmaals te spelen, dus misschien maak ik hier als het kan wel eens gebruik van de auto-pop trophies, zodat ik het gewoon kan spelen zonder me iets van de trophies te moeten aantrekken.

Maar met die nieuwe bosses en content heb ik dan wel weer het gevoel, dat nu net deze game geen auto pop zal hebben, maar een unieke trophy list... we zien wel zeker, als iemand er al meer info over heeft, geef maar!
 
Ik ben ooit ttot episode 3 geraakt (of 4?), cutscene met die tanker.. Tot daaraan was er eigenlijk niet zoveel aan. Veranderd dat nog erna? of blijft het echt altijd hetzelfde?
 
Terug
Bovenaan