Death Stranding 2: On the Beach

Gisteren toch nog de deluxe gekocht. Kon niet meer wachten :-) het voelt als thuiskomen “ nog maar men eerste drop gedaan “. Kijk er al naar uit om vanavond verder te doen.

De muziek is weer in orde.
Wat een zalig nummer als je daar in het begin van de game kunt beginnen.

Dat gaat hier wel even op repeat staan :D

Kan er ook mee beginnen eindelijk, Ben een van de weinige dat nog fysiek koopt precies.
Ook achter moeten vragen bij MediaMarkt want lagen nog niet eens in de winkel...
Zal het wss over een dikke week op Buy & Sell zetten met wat korting, voor degene dat nog even geduld kan hebben.
Eerst helemaal doorspelen natuurlijk ;P

IMG_3474.jpg

Ik heb den 1 een paar uur gespeeld, maar toen afgehaakt. Ik weet dus niet meer of ik deze op disk had ofzo, ik kan het in ieder geval niet meer terugvinden.

Nu staan er de ps4 en de ps5 directors cut bij met het Playstation + logo. Ik heb het eens opgezocht en was geen maandelijkse ps+ game. Dus nu zit deze in de game collection bij ps+ extra. Weet iemand hoe lang dit daar al staat, en hoe lang het er nog blijft staan? Wel belangrijk om weten, aangezien de game uitspelen soms honderden uren kan duren, en ik ben nogal nen trage speler dus reken daar nog enkele uurtjes bij...

Hele mooie intro alvast. En je kan vrijwel meteen zélf spelen. En blijven spelen. Dat was in de vorige wel anders. Nog even opgezocht op YouTube, het eerste anderhalf uur bestond toen vrijwel alleen maar uit cutscenes, nu vrijwel alleen maar gameplay. Top.

Nog wat tips voor wie er aan gaat beginnen:

- je moet de game zelf nog even op performance zetten als je 60 fps wil
- difficulty maakt niet uit, en je kan later altijd nog veranderen
- er valt niks te missen qua trophies
- wel ga je 30 deliveries moeten doen op "casual of higher" dus als je die niet achteraf wil opkuisen, daar mss wel rekening mee houden

Er zijn 4 difficulties: story, casual, normal, brutal. Stel dat je tijdens een pittige boss even zou zakken naar story, nadien best terug omhoog naar casual, zodat je achteraf geen 30 extra deliveries moet doen.

Kan er ook mee beginnen eindelijk, Ben een van de weinige dat nog fysiek koopt precies.
Ook achter moeten vragen bij MediaMarkt want lagen nog niet eens in de winkel...

Hier ook fysiek, en ook in MediaMarkt, en 'k vond ze eerst ook niet. Haha. Maar ze lagen in zo een grabbelbak tussen de rayons.

Hele mooie intro alvast. En je kan vrijwel meteen zélf spelen. En blijven spelen. Dat was in de vorige wel anders. Nog even opgezocht op YouTube, het eerste anderhalf uur bestond toen vrijwel alleen maar uit cutscenes, nu vrijwel alleen maar gameplay. Top.

Nog wat tips voor wie er aan gaat beginnen:

- je moet de game zelf nog even op performance zetten als je 60 fps wil
- difficulty maakt niet uit, en je kan later altijd nog veranderen
- er valt niks te missen qua trophies
- wel ga je 30 deliveries moeten doen op "casual of higher" dus als je die niet achteraf wil opkuisen, daar mss wel rekening mee houden

Er zijn 4 difficulties: story, casual, normal, brutal. Stel dat je tijdens een pittige boss even zou zakken naar story, nadien best terug omhoog naar casual, zodat je achteraf geen 30 extra deliveries moet doen.

Hier ook fysiek, en ook in MediaMarkt, en 'k vond ze eerst ook niet. Haha. Maar ze lagen in zo een grabbelbak tussen de rayons.

Al een paar keer gehad bij de MM hier in Turnhout dat ik naar de game moet vragen en meestal liggen ze dan ergens in het magazijn op release :).
Nu qua prijs waren ze wel verruit de beste naar mijn weten, stond geprijsd voor 'slechts' 64 euro.
De game is inderdaad een pak beter gepaced in het begin, bij de eerste waren de chapters in het begin zeer lang en idd veel cutscenes.
Het is ook gewoonweg de mooiste game dat ik al heb zien draaien op een ps5 dit zonder enige real time ray tracing naar mijn weten wat het nog gekker maakt, de Decima game engine doet geweldig werk.

De gameplay is ook vlotter dan de eerste, veel meer actie en minder tedious opdrachten in het begin. Als je dan nog de geweldige world building en story erbij pakt krijg je gewoon een geweldige game voorgeschoteld. Ik ben zeker nog niet zo ver in het verhaal maar tot hiertoe zeer onder de indruk alvast. Als het spel van begint tot eind zo goed is denk ik dat het straks zeker kans maakt op een GOTY nominatie naast games zoals claire obscure: expedition 33.

edit: als je een ps5 pro hebt zeker op performance spelen, gaat van 30 fps naar 60 fps en ziet er even goed uit als quality mode.

ben nu aan het twijfelen, heb wat gameplay gezien op twitch en de game lijkt wel ok.
Ik heb denk ik Death Stranding 1 op steam staan nu ben ik aan het denken om éérst deze te spelen en daarna de 2 of gwn ne story recap te zien op YT en direct beginnen met 2 :lol:
Want bijna iedereen zegt dat de 2de toch wel beter is dan 1

Ben er gisteren pas aan kunnen beginnen, maar ben weer meteen hooked. :love: Op zich is het gewoon meer van hetzelfde met op elk vlak wel veel improvements en zeker de flow van de early game is in deze stukken beter zoals hier al gezegd, in deel 1 moet je daar wel ff doorbijten. Maar ik zou deel 1 zeker ook aanraden.

Die cutscenes zijn echt prachtig eh.

Maar die eerste boss fight hoe clunky was dat :o was blij dat rap gedaan was.

ben nu aan het twijfelen, heb wat gameplay gezien op twitch en de game lijkt wel ok.
Ik heb denk ik Death Stranding 1 op steam staan nu ben ik aan het denken om éérst deze te spelen en daarna de 2 of gwn ne story recap te zien op YT en direct beginnen met 2 :laugh:
Want bijna iedereen zegt dat de 2de toch wel beter is dan 1
Bij de 2 zit er ook een recap ingebouwd maar ik vond wel dat er veel belangrijke info in ontbrak.
Ik zou toch op zen minst de cutscenes kijken van de eerste game anders ga je veel backstory missen.
Ik heb door de eerste 'gerushed' vlak voor deze release en dat duurde me ongeveer 25u.
Dat was wel echt van punt A naar B zonder al teveel na te denken en puur de main missies te doen.
De helft was ook wel cutscenes maar dat vond ik niet erg omdat het verhaal zo boeiend was :tongue:
Die cutscenes zijn echt prachtig eh.

Maar die eerste boss fight hoe clunky was dat :eek: was blij dat rap gedaan was.
De boss fights zijn idd wel super tidious met momenten, dat vond ik bij de eerste game ook al zo.
Kojima zou ook al elementen van DS2 veranderd hebben omdat hij zag dat de playtesters 'teveel plezier' zouden hebben gehad...
Zou me niet eens verbazen als ze dit met opzet doen lol.
Net hoofstuk 1 uit. Wat moet je soms doen met al die loot is me soms allemaal niet zo duidelijk
Welke loot bedoel je juist?
Dingen die je momenteel niet nodig hebt kun je best in je private locker steken.
Wapens zou Ik alleen meepakken als je denkt da je ze meteen nodig gaat hebben, uiteindelijk krijg je wel een overvloed aan wapens op het moment dat je ze echt nodig hebt. Je kan ook altijd alles terug opnieuw maken dus iets laten liggen op de grond is niet zo erg.
Grondstoffen zoals metals en dergelijke kan je best zo snel mogelijk gebruiken in de wereld om infrastructures te maken/repareren zodat je deze niet constant moet meesleuren.

Nu een paar uurtjes gespeeld. 't Is idd qua gameplay een exacte verderzetting. Ze behouden zelfs het patroon van de benamingen van de steden blijkbaar
Ciudad Nudo del Norte :laugh:

Ik herinner me niet zo goed meer hoe ik het bij Death Stranding 1 ervaarde, maar alles doet denken aan MGSV. Bvb de sounddesign wanneer je een kamp nadert, een enemy neerhaalt of in een voertuig kruipt.

Grafisch en muzikaal dik in orde. De opening is meteen geweldig. Dit gaat weer een interessante rit worden!

Enige wat ik misschien graag extra gezien had in dit vervolg is wat meer bewegingsmogelijkheden en interactie in de steden zelf. Het blijft (voorlopig) nog steeds bij praten met hologrammen. Je krijgt niets te zien van het complex zelf behalve je eigen kamer. Waar je ook nog steeds niet vrij in kan rondlopen. Uiteraard is de wereld daarbuiten al super groot, maar het neemt wat weg van de inleving vind ik. Zeker aangezien de city's zo'n vitale rol spelen in de worldbuilding.

Ligt dat nu aan mij maar zie nu geen side quests; ben altijd aan main orders bezig 😅

In de vorige deed ik continu side quests int begin

Terug
Bovenaan