Dead Space

Action PC PS5 XBOX Dead Space

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
ds.png


release: 27 januari 2023
genre: action-adventure, horror
dev: Motive Studios

De geruchten bleken te kloppen. Er komt een nextgen remake van Dead Space.

The sci-fi classic survival horror game, Dead Space, will be returning as a remake completely rebuilt from the ground up. Dead Space is being developed exclusively for next generation consoles and PC, raising the level of horror and immersion to unprecedented heights for the franchise through stunning visuals, audio and controls powered by the Frostbite game engine. Fans will experience an improved story, characters, gameplay mechanics and more as they fight to survive a living nightmare aboard the desolate mining starship, the USG Ishimura, all while uncovering the dreadful mystery of what happened to the slaughtered crew and ship.

In Dead Space, Isaac Clarke is an everyman engineer on a mission to repair a vast, sprawling starship, the USG Ishimura, only to discover something has gone horribly wrong. The ship’s crew has been slaughtered and infected by some alien scourge… and Isaac’s beloved partner, Nicole, is lost somewhere on board. Now Isaac is alone with only his tools and engineering skills as he attempts to uncover the nightmarish mystery of what happened aboard the Ishimura. Trapped with hostile creatures called “necromorphs,” Isaac faces a battle for survival, not only against the escalating terrors of the ship, but his own crumbling sanity.

 
Laatst bewerkt:
Leuk. Dead Space 1 was al vermakelijk.

Kan er misschien iets meer moeite worden gestoken in topics die door de crew worden gemaakt in plaats van een rauwe copy pasta?
 
Onlangs nog dead space 1 en 2 op xbox x gespeeld (360 versie). Zowel graphics als gameplay zijn deze nog altijd sterk. Ik zag persoonlijk liever een dead space 4 dan remake maar ben al blij dat ze deze serie terug nieuw leven gaan inblazen.
 
Altijd ietwat overroepen serie gevonden. Felle productiewaarden, maar mist serieus wat hart en doordachte regie.
Geluid blijft wel fenomaal en sommige animaties zijn nu nog gruwelijk goed. Kan goed werken in VR, wat ik veel liever zie gebeuren gezien de huidige games grafisch nog best overeind staan.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, de graphics van Dead Space 1 zijn ondertussen al verouderd. Maar ik had veel liever een vervolg op Dead Space 3, gezien de DLC van DS3 op een cliffhanger geëindigd is.
 
Onlangs nog dead space 1 en 2 op xbox x gespeeld (360 versie). Zowel graphics als gameplay zijn deze nog altijd sterk. Ik zag persoonlijk liever een dead space 4 dan remake maar ben al blij dat ze deze serie terug nieuw leven gaan inblazen.

Leuk, de graphics van Dead Space 1 zijn ondertussen al verouderd. Maar ik had veel liever een vervolg op Dead Space 3, gezien de DLC van DS3 op een cliffhanger geëindigd is.

Wie liever een nieuwe game had gezien, moet The Callisto Protocol in de gaten houden. Van de bedenker van Dead Space, met gelijkaardige gameplay en setting, maar een gloednieuwe franchise.

 
Hopelijk ook wat eerste beelden! Dead space 1 en 2 waren zoooo goed!!! Eén van de beste survival horror games van de laatste jaren!
 
Nog nooit een Dead Space game gespeeld, maar deze trailer wekt alvast m'n interesse!
Dan moet je deze remake zeker gaan spelen. This echt de moeite. Dat gezegd zijnde, de originele maker is nu bezig met the callisto protocol (zoals Gold al zei). Ook zeker in de gaten houden 😄.
 
Terug
Bovenaan